Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18381 til 18400 af 24088
-
Andromache perspektivering
ForumindlægJeg skal til ekamen i oldtidskundskab her på tirsdag, og jeg er nu i gang med at analysere Euripides Andromache, hvilket er gået helt fint :) Men er der nogen, der ved, hvad man kan perspektivere selve tragedien til? Jeg tænkte selv på, at man kan perspektivere den til hvordan, kvinderne er i... -
SPG om dansk A STX eksamen skriftlig
ForumindlægHey guys Hvad skal det betyde, at man ikke må genbruge sætninger fra sine tidligere afleveret stile. Nogle af mine sætningsopbygninger i mine kronikker især i analysen går igen, må jeg ikke bruge nogle af dem til eksamen ? Jeg har jo afleveret dem på lectio og alt er skrevet med mine egne ord, ... -
Hjælp til en lærebogsartikel/blicher
ForumindlægHey kan nogle være søde at hjælpe med med det her Jeg skal lave en lærebogs artikel til en folkeskole, hvor jeg skal analysere et tema i blichers værk "sildig opvaagn" Hvorefter jeg skal indrage værkets periode. Hvordan griber jeg denne lærebogs artikel an? Nogle der har nogle eksemp... -
Religionseksamen
ForumindlægHej Jeg skal op i religion på fredag, og jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal lave en læseplan over det. Ved nogenlunde alt grundstoffet, men har hørt at religionseksamen går ud på at analysere en tekst, ud fra en religionsmetode. Jeg kan komme op i emnerne Euthanasi, Buddhisme, kristen... -
Samfundsfag(sociologi)/Engelsk
ForumindlægHej jeg vil gerne skrive srp i sociologi/engelsk og analysere en engelsk roman med sociologiske begreber jeg leder derfor efter en spændende engelsk roman, som tager sted i et engelsk talende samfund. meget gerne omhandlende en speciel karakter... hå¨ber der er nogen som har nogle forslag? -
Dansk Mundligt-Lyrik
ForumindlægHEJ! Jeg har trukket lyrik og skal fortælle om en lyrik altså et digt eller en sang tekst Jeg har valgt Nik og Jay - Udødelige men jeg syntes den er svær at analysere, så om nogen kunne give mig bare lidt hjælp, også hvad jeg kunne forklare til mundligt altså til synopsis. Håber i kan... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægKan det tælle ned, hvis man har fortolket den første del af en novelle anderledes, end den nok burde være blevet? Jeg argumenterede for det med citater, men jeg kan godt se nu, at det nok betød noget andet. Resten af novellen forstod jeg godt, og tror også at min analyse og fortolkning er dybdegå... -
overgangen til kristendommen
ForumindlægWidukind og Adam af Bremen har to forskellige historier om hvordan indførelsen af kristendommen gik til. jeg har fået til opgave, at lave en analyse at disse to kilder. Hvilken gavn har de hver især fået af dette? og hvorfor kunne det tyde på, at kilderne er utroværdige/troværdige? mvh. :-) -
Velfærdsstatens historie
ForumindlægHej alle! Jeg har trukket 24-timers eksamen i historie hvor jeg har trukket emnet: "Fra skøn til ret til ? - velfærdsstatens historie." Jeg har virkelig mange problemer med, hvilke problemstillinger jeg kan lave.. Jeg har specielt svært ved at lave en analyserende problemstillin... -
Eksamenstekster- Det folkelige gennembrud
ForumindlægHej. Jeg skal i min eksamen analysere en tekst fra det folkelige gennembrud. de eneste jeg kunne finde var Pelle erobreren, jens vejmand og lønningsdag-et idyl men dem må jeg ikke bruge. Hvis der er nogen der kender nogle tekster fra perioden (måske også et sted jeg kan læse den) så ville det væ... -
biledkunst
Forumindlægjeg skal lave en analyse af Hans Holbein den Yngres "The Body of the Dead Christ in the Tomb" jeg vil gerne spørge om der er nogen der har en anelse om hvad det betyder at han har strakt sin langefinger imod os ??? -
Festens gave
ForumindlægJeg er i gang med at analysere novellen "festens hellige gave kommer til menneskene" jeg er nået til budskabet, men jeg synes det er meget svært. Er der nogen der kan hjælpe mig. teksten kan læsen her http://www.zenos.dk/cms/mod/dkt/data/000232.htm#XC4 -
Den standhaftige tinsoldat sprog
ForumindlægHej alle. Jeg her ved at analysere en tekst som hedder "Den standhaftige tinsoldat" Og er kommet til sproget og hvad betydning det har. Jeg kan fortælle jer, at jeg er fuldstændig blank og skal bruge et svar hurtig. Sproget er skrevet som gammelt dansk. Her er et lille uddrag f... -
at skrive dansk?
ForumindlægVil høre om der er nogen der har styr på hvor essay i et stilhæfte til studentereksamen oftest forekommer? Ved fx. at analyse og fortolkning ofest er den sidste. Er lidt vigtigt at vide, da vi jo har 1 time til at læse teksterne igennem men uden at vide hvad opgaven går ud på. Håber der er nogen ... -
hvad menes der..
Forumindlæghey alle sammen :=) sidder her og skal lave en analyse og fortolkning af heavy metal, og jeg bliver bl.a. bedt om en redørelse af fortællersynsvinkel og fremstillingsform. håber nogen ka forklare mig, hvad der præcis menes med a) fremstillingsform B) fortællersynsvinkel (menes der 1,2 eller 3... -
Perspektivering - Haster!
ForumindlægHej! Jeg har brug for lidt hjælp, da jeg skal til mundtlig dansk i morgen, og har ikke perspektiveret til noget endnu.. Jeg har analyseret teksten "Muldskud" af Henrik Pontoppidan, og har tænkt mig at perspektivere til en af hans andre tekster "'Ørneflugt". Og jeg kan n... -
Eksamen - Hjælp!
ForumindlægJeg har trukket et emne som hedder Søen og Søens onde cirkler, hvor jeg har noget om Kvælstof-kvoter. Er der nogle der kan forklare mig hvad kvælstofKVOTER er, eller evt. give nogle links jeg kan bruge? Jeg har lagt et link ud til artiklen som jeg skal analysere. Jeg skal op i det imorgen så ha... -
AT eksamen - Tysk og historie A
ForumindlægHej mennesker Da jeg skal til AT eksamen vil jeg høre, om der er noget man skal være forberedt på? og hvordan kan man forberede sig mest muligt? De ting man har skrevet i synopsen (analyseting) skal man vel ikke have med i fremlæggelsen? Der skal man vel have nogle nye ting med ? Jeg har emlig a... -
Hjæælp !
ForumindlægHej.. Har brug for hjælp! skal analyser og fortolke dette digt, samt give det en titel.. det er skrevet af simon grotrian ...plzz er der nogen der kan hjælpe?? med vandmærket silende nedover hovedet vænnet til tunger i øret, langs hårgrænsen, højrekind og som genstand for stemplet der rammer ... -
Klaus rifbjerg digt
ForumindlægHej Jeg er ved at analyserer et digt som er skrevet af Klaus Rifbjerg. I digtet står der: gaar gennem vores ører sidder bagefter som brune pletter paa loftet aandrighedernes patinerede fluebæ Nogen der kan forklare hvad aandrighedernes patinerede betyder.
