Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 18401 til 18420 af 48309
-
STX spørgsmål
ForumindlægHey mates. Jeg har et par spørgsmål omkr. STX (er lige startet) 1. Hvilken slags afleveringer skal man aflevere? Jeg mener, er det en slags stil, hvor man skal skrive om et emne eller hvad? 2. Er DHO i 1.g? -
cystisk fibrose
ForumindlægEr der nogen forslag? tak på forhånd.. Hvis en fostervandsprøve viser sygdommen cystisk fibrose hos fosteret, hvad vil du så anbefale forældrende? -
Tysklands angreb på Rusland
ForumindlægHej. Hvilke årsager kan der være til, at det var dumt af Tyskland at angribe Rusland efter 2. verdenskrig? -
Hjælp mig
ForumindlægJeg er en dreng der har et protjektopgave her snart og vores overemne er "Vendepunkter" er der nogle der kan hjælpe mig med at finde et underemne til emnet? nogle gode ideer? -
Fodnoter??
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i fuld gang med min SRP og er tæt på at være færdig faktisk. Jeg mangler dog stadig at indsætte fodnoter, men da jeg aldrig har brugt fodnoter, har jeg overhovedet ingen anelse om hvad de bruges til? Altså hvornår skal man bruge fodnoter osv. ? Håber i kan hjælpe mig! På ... -
Fransk - idéer?
ForumindlægHej hej, jeg er ret lost mht. rejser. Jeg ved, at jeg vil beskæftige mig med franskA som humanistisk fag, og det kan jeg så kombinere med samfundsfag f.eks. og så skrive om kultursammenstød, men: Er der nogen, som har andre idéer til fag, jeg kan kombinere med fransk? Eller bestemte rejser som gå... -
Historieundervisningens udvikling
ForumindlægHej!Jeg skal i en opgave forklare hvordan historieundervisningen foregik på gymnasiet i 1960’erne, 1980’erne og 1990’erne. Nogen der ved noget om det her, evt. kan give en kilde eller lignende? Jeg har ikke selv nogen bøger, der beskriver dette.På forhånd tak. -
Bubba -Novelle
ForumindlægJeg har skrevet en novelle om en dren der hedder Bubbba. Vil i ikke være søde at læse den og skrive jers mening om den. i må også meget gerne rette den hvis der er nogen fejl. mange tak :-) -
SSO - hvad giver gode karakterer? Kom med Jeres gode råd.
ForumindlægJeg skal aflevere min SSO på fredag, men er heldigvis snart helt færdig med den - juhu! Jeg vil self. rette den igennem flere gange, og få andre til at kigge på den, men er der nogle specielle punkter, jeg skal lægge mærke til? Med andre ord: er der noget, jeg kan gøre, for at opgaven lige bliver... -
Analyse af en kilde
ForumindlægHej sp. ville lige hører om der er nogle der kan forklar eller hjælpe mig med at analysere en kilde? -
Frysepunktssænkning
ForumindlægHvordan benytter man sig af frysepunktssænkning i samfundet/dagligdagen? Har i nogle eksempler er lidt blank -
Perspektivering til andre AT-forløb:
Forumindlæghej, jeg skal perspektivere til andre AT-forløb vi har haft, men hvad hvis der ikke er noget som kan perspektiveres? kan man så bare skrive det? -
CocaCola? Nogen der har skrevet om dem??
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om Coca-Cola. Nogen der har noget de vil dele?? ;) Mangler lidt hjælp... -
Columbus
ForumindlægHej.. jeg skriver His opg om Christoffer Columbus og skal bl.a. grundigt vurdere hvorfor Columbus foretog denne reje? nogen som kan hjælpe??? -
Vurder en sætning
ForumindlægJeg har skrevet en sætning som jeg har fået rettet og jeg ville høre hvilken i synes lyder rigtig.It's a struggle OF being in the position to decide who is wrong or right, the struggle for power that is central in this story.Its a struggle FOR being in the position to decide who is wrong or r... -
Rammefortælling?
ForumindlægHeej allesammen (: Vil vil det sige når en film er en rammefortælling? Mvh Hornung -
Ideer til en lille kortfilm?
ForumindlægMin klasse har fået en opgave, der lyder på, at vi skal lave en lille kortfilm i grupper på fem elever. Kortfilmen skal filmes på mobiltelefonen, og overemnet for kortfilmen er "TILLID". Resten er op til os - og ellers skal kortfilmen filmes udenfor, og alle i gruppen skal være synlig... -
oldtidskundskab
ForumindlægHej... Nogen der kan hjælpe med disse to spørgsmål???1. Hvornår levede Homer??2. Hvornår blev Odysseen skrevet af ham??Hjælp... Anybody.. -
Fortolkning???
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk i morgen, men jeg kan simpelt hen ikke finde ud af at fortolke den novelle, jeg har valgt. Det er Sidste Dag af Jesper Wung-Sung. Hvis der er nogle der har en fortolkning af denne novelle, eller bare kan forklare hvordan man fortolker tekster generelt, ville det være... -
Uro i forstæderne
ForumindlægNogen der har en opgave om "Uro i forstæderne"? Er første års på handelsskole, og finder det ret svært, så det er ik fordi jeg vil kopier din opgave, men se hvordan du har lavet den.
