Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 18401 til 18420 af 153151
-
Røntgen-syn?
Forumindlæghttp://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=291416Hvad skal man tro? Ville det ikke kræve, at en anden udsendte røntgenstråling, hvorefter hun på en eller anden måde kunne danne en "røntgenfilm" på sine øjne udfra de udsendte stråler? Men hva, Mordovia ligger jo også tæt på Tjernobyl. -
Hvad er fortolkning?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om hvad fortolkning helt præcis er. Jeg skal lave en fortolkning af 'Den lille pige med svovlstikkerne', og hvis der er nogen der kan hjælpe mig på vej, ville det bare være super fedt! -
Lignelse - Iliaden 23. sang
ForumindlægHej Jeg er i gang med at forberede mig til old eksamen. Lige nu er jeg i gang med at finde lignelser i Iliadens 23. sang som omhandler sportslegene ved Patroklos' død. Nogen der helt præcist kan forklarer mig, hvad en lignelse egentlig er? :) - Freja -
Buddhisme
ForumindlægHej med jer Nogle af jer som ved hvem Dalai Lama er helt??? TAK FOR HJÆLPEN! -
tove ditlevsen
Forumindlægjeg vil gerne skrive om barndommens gade.- ideer???? hjælp til problemformulering... -
EU
ForumindlægHjælp til et kort og enkelt spørgsmål: Hvordan har samarbejdet udviklet sig gennem tiden? Danmark og EU? -
Analyse af Hemmeligheder skrevet af Kim ....aakeson
ForumindlægHej,vil meget gerne høre , jeg skal til at lave denne analysemodel, men spørgsmålet er, hvad betyder In Medias Res ? Og er det bedst jeg laver berettermodellen ? Tak på forhånd!:) -
Analyse af Novellen Villy af charlotte Weitze
ForumindlægHeej, jeg har om novellen villy. hvor der bliver lagt meget vægt på sex og voldtog. der kommer både nogen med adam og eva og rødhætte. men jeg tænkte på om nogen ved om forfatteren selv blev misbrugt? -
scenisk og panoramisk?
Forumindlæghi...er der nogen der kan forklare mig hvad forskellen er mellem scenisk og panoramisk handslingsforløb? hvis det altså kaldes handlingsforløb i den her sammenhæng. -
Spørgsmål vedr. eksamen (stx - ny ordning)
Forumindlæg1. SKAL man til både mundtlig og skriftlig eksamen i A-niveaufag? Eller bliver det udtrukket, om man skal mundtligt? 2. Jeg skal til eksamen i fysik B. Skal min lærer opive enten titlerne på spørgsmålene eller hele spørgsmålene inden eksamen? På forhånd tak. -
SRP! - gennemlæsning?
ForumindlægHej, Jeg skal skrive SRP her snart, og ville høre, om der eventuelt var nogen, der kunne give en hjælpende hånd med.. altså at gennemlæse den hen ad vejen samt det færdige resultat og vedhæfte deres kommentarer.. Jeg søger gerne nogle, der selv har skrevet om koloniseringen af Indien, men and... -
Kollegier
ForumindlægEr der nogen, der ved noget om de 3 kollegier på St. Kannikestræde (Regensen, Elers Kollegium og Borchs Kollegium)? Fik kvinderne nogensinde lov til at studere der? For jeg mener ikke at de måtte det i 1840'erne. -
Problemformulering...D/H opg.
ForumindlægNogen der vil hjælpe med en problemformulering..? har skrevet lidt til den, men er bange for at det ikke vil blive godkendt. Så det ville være et stort hjælp hvis nogen havde tid til at kigge den igennem. -
Hjælp:Skønlitteratur
ForumindlægHej Er der nogen, der kender hjemmesider eller bøgere, hvor man kan læse noget om skønlitteratur? eller nogen som har note eller lignende? ar virkelig brug for dette:( -
Påskens betydning for kristendommen
ForumindlægHvad er påskens betydning for kristendommen? -
Ærkesædet i Lund
ForumindlægHej allesammen, jeg er i gang med at skrive min dansk - historiopgave, jeg skal skrive om kirkens forhold kongemagten før reformationen. Jeg har fået af vide at jeg skal starte med at skrive om "ærkesædet i Lund" som medførte en uafhængihed af tyskland, hmm ? Er der nogen der kan give m... -
Hjælp til et spænende produkt
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal lave et produkt til min disposition. Problemformuleringen lyder sådan her: Kan bestemte situationer fremprovokere onde handlinger, og kan helt almindelige menneske gøres onde? Kan mennesket undgå ondskab? Håber i kan hjælpe mig. P.s det må gerne være lidt kreativt. Ve... -
Prag før og nu
ForumindlægHej (: I engelsk ska vi forbedrede vores studietur til Prag .. Og derfor ska vi lave nogle præsentationer .. Jeg ska skrive om Prag før og nu .. Er der nogle der kender nogle gode hjemmesider ? -
ægypternes interesse
Forumindlæghej! jeg er igang med at skrive min srp om ægyptisk matematik, og jeg skal diskutere hvilke slags matematiske problemer ægypterne kan siges at have en særlig interesse i og hvorfor, men jeg kan bare ikke finde nogle gode artikler, så er der nogen der kender et par stykke? -
Submarino film
ForumindlægNogen der har set Submarino Film????????
