Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18401 til 18420 af 24088
-
Oversættelse xb
ForumindlægJeg sidder her og skal lave en analyse af et digt. Da jeg så lige skal finde genren, støtte jeg på nogle ting som jeg ikke ander hvad betyder: -lyddigt -prosadigt -metadigt -systemdigt Så skal jeg finde en litterær stilart, og der er også en masse tig som jeg ikke aner hvad betyder: -Barok -Ro... -
Psykologi eksamen
ForumindlægJeg skal til psykologi eksamen på tirsdag, men jeg er lidt i tvivl om hvordan man forbereder sig bedst muligt. Min lærer siger, at man får to bilag, skal det ene bilag så være til analyse, mens det andet er til diskussionen? Til forberedelsen hvordan laver man så en god dispossition, hvor man k... -
DK SKRIFTLIG - 13-talsstile!
ForumindlægHej allesammen! Jeg er en af de (u)heldige 3.g'ere som skal op i dansk skriftlig i morgen klokken 9.. derfor vil jeg høre om I vil hjælpe mig med at finde stile osv. der har fået 13 herinde til inspiration? Så hvis I nogensinde har set nogen herinde så post ;D! Vh Starish, som gerne ser en... -
Filmiske virkemidler i Al Gore "An Inconvenient Truth"
ForumindlægHej! jeg sidder lige med AT-synopsis og skal have udformet mig en analyse af Al Gores film "An Inconvenient Truth" til imorgen - hurtighjælp!! Jeg mangler noget om de filmiske virkemidler; mere præcist kameraføring og klipning. Nogen der har noget liggende? bare sådan som jeg muligvis k... -
Den Første Golfkrig
ForumindlægJeg har følgende problemformulering. I forlængelse heraf ønsker jeg at analysere henholdsvis Iraks, Irans og stormagternes handlingsmotiver under krigen. Til slut fortages en diskussion af Den første Golfkrigs betydning for den politiske udvikling i Mellemøsten, med fokus på Iran og for stormagt... -
hermeneutiske spiral
ForumindlægJeg skal forklare min fremgangsmåde i analyse og fortolkning af nazismens kontrol over datidens medier. Jeg kender godt til den hermeneutiske spiral men har problemer med hvordan jeg skal formulere at jeg har benyttet den metode, er der nogen der kan hjælpe?(Min lære vil meget gerne have vi rela... -
metoder - haster
ForumindlægGodaften folk.. Jeg sidder med en opgave i dansk og samfundsfag om novellen "den blomstrende have og det senmoderne samfund. Jeg har analyseret novellen og beskrevet, hvad senmodernitet og identitetsdannelse er for noget. Det helt store problem er bare, at jeg søger og søger, men kan ikke fi... -
Haster .
ForumindlægHej . Jeg skal foretage en analyse og en fortolkning af H.C.andersens "den lykkelige familie". Jeg skal have den færdig til kl 21 og er på rimelig bar bund. Sidst jeg havde om det var i ottende. håber derfor en af jer har noget hjælp til hvad jeg skal specielt gå ind på. og evt kender ... -
Dansk mundtligt - perspektivering
ForumindlægJeg skal op i mundtligt dansk om nogle dage. Jeg har valgt at analysere sangen "Frk. Escobar" med L.O.C. Og skal derfor perspektivere til sangen "Bare en pige" med L.O.C. Men jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad jeg kan skrive om perspektiveringen her, så ville blive rig... -
Forklaringer
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal forklare og analyser' en arvegang, men ehmm der er lige nogle begreber jeg gerne vil have forklaret. Hvad er ressisiv? (er det det gen som ikke er dominerende (fx a)?) dominant, er det gen som dominerer (A), ikk?.. men hvad er co-dominans så?.. er det når ma... -
Søndeneng! HJÆLP! '
Forumindlæg- jeg har snart dansk eksamen, og har valgt en tekst af astrid lindgren der hedder søndeneng .. jeg tolker den til at den ender med, at de kommer i ''himmelen'' i paradis .. men jeg er overhovedt ikke sikker ' er der nogen der har en tolking til teksten? eller en analyse mo... -
Pligt- og konsekvensetik?
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave min dansk aflevering. Jeg skal analysere nogle artikler ud fra nogle spørgsmål. Jeg er nået til et spørgsmål, som lyder: forsøg at vudere om der er tale om pligt- eller konsekvensetisk tænkemåde. Her er et link til artiklen http://www.berlingske.dk/article/20070513/danma... -
Samtidskunst - hjælp!
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen meget snart, og jeg har her fået til opgave at analysere 16-20 værker under forskellige emner. Jeg er lidt i tvivl i forhold til Samtidskunst. Opgaven lyder sådan: Du skal kunne forklare, hvad der er særligt ved samtidskunst. Endvidere skal du kort kunne perspektivere t... -
Hjælp det haster - billedanalyse
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen meget snart, og jeg har her fået til opgave at analysere 16-20 værker under forskellige emner. Jeg er lidt i tvivl i forhold til Samtidskunst. Opgaven lyder sådan: Du skal kunne forklare, hvad der er særligt ved samtidskunst. Endvidere skal du kort kunne perspektivere t... -
Kontraktmodel til Grantræet
ForumindlægHej Jeg sidder netop og laver min eksamensforberedelse til dansk, hvor jeg har trukket H.C. Andersens tekster. Jeg skal analysere Den grimme ælling og perspektivere til Grantræet. Under Grantræet er et af mine punkter kontraktmodellen, men jeg kan virkelig ikke finde ud af hvordan den model... -
Filmiske virkemidler - eller?
ForumindlægHej! Jeg har lidt problemer med et begreb. Jeg tror ikke, det er filmiske virkemidler, men jeg er i tvivl om, hvad jeg ellers skal kalde det. Jeg har analyseret en dokumentarfilm. I den bruges en række virkemidler; f.eks. symboler, nonverbalt sprog (gestik og mimik), det psykologiske fænomen ba... -
Nykritisk - valg af lag..
ForumindlægHej Alle. Jeg har nu analyseret "En stol for lidt" af Helle Helle, med nykritisk metode... Jeg har valgt de 3 lag, syntaks, fortæller og planstruktur. Hvordan argumenterer jeg for valget af dem?.. Tror jeg har nogle ideer.. Men vil lige høre om nogle af jer har noget??? :) Julie K. -
Tysk eksamen imorgen! Könnt ihr mir helfen!
ForumindlægHey folkens! Jeg har lige trukket en artikel af Benno Müchler "Vor allem junge Frauen helfen den Flüchtlingen". Ville gerne spørge om nogen kan hjælpe mig opstille en disposition? Ved ikke rigtig, hvordan jeg skal analysere teksten. Burde jeg sige præcis det jeg ville skrive, hvis det ... -
AT: metode i mediefag og dansk
ForumindlægJeg skal op til AT-eksamen på tirsdag. Under metodeafsnittet skal man jo snakke om hvilke andre fag man kunne have haft brugt, og hvorfor man netop lige har valgt de fag som man har. Jeg har valgt idræt og mediefag. Men kunne jeg i princippet ikke have brugt dansk i stedet for mediefag til at a... -
La boît aux lettres
ForumindlægHej alle jer derude! Jeg skal lave en "fremlæggelse" over teksten "La boîte aux lettres" af Régine Detambel. Jeg har selv lavet en analyse og fortolkning osv, men jeg føler, at der mangler noget. Er der en af jer, der måske har nogle noter eller blot nogle arbejdsspørg...
