Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 18421 til 18440 af 153151
  • metode

    Forumindlæg
    I den historiske del har jeg redegjort for den historiske kontekst omkring talen. Hvad er det for en metode?
  • Personbunden fortæller

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen, der kan forklare mig, hvad en personbunden fortæller er?
  • Mangler et Produkt...

    Forumindlæg
    Hej allesammen! jeg mangler et produkt til mit emne ''mediernes grænser''... jeg ville være glad hvis i ville komme med nogle Ex! :) - hav en god dag!
  • Underspørgsmål - HJÆLP

    Forumindlæg
    Halløj Jeg har, i forbindelse med emnet "kampen om det gode liv", valgt OL - dengang og idag. Jeg har kommet frem til min problemformulering som lyder således "Jeg vil undersøge de græske Olympiske Leges oprindelse, samt diskutere idrættens betydning i det græske samfund. Til sidst...
  • Morænelandskab

    Forumindlæg
    Hvordan er morænelanskabet dannet?
  • Produkt Samfundsfag

    Forumindlæg
    Hejsa. Min ven og jeg har fået en "Prøve" Eksame i Samfundsfag. Vores fordybelsesområde er demokrati i dk, hvor vores delemne er retsstat og retssikerhed. Vi har brug for hjælp til et muligt produkt, nogle ideer?
  • Hjælp til kreativ fremlæggelse om Sydafrika

    Forumindlæg
    Hej. Skal lave en fremlæggelse om Sydafrika, og min lærer har en idé om at vi skal have noget kreativ med i fremlæggelsen. Nogen der har en god idé til det? Hilsen Linnea.
  • Hjælp - eventyr

    Forumindlæg
    Hvis nu du har læst et eventyr, eller set eventyrfilm... Hvad synes du så eventyrgenren gør for dig som læser?
  • Grund til så lav arbejdsløshed?

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen speciel grund til fra 1995 arbejdsløsheden faldt så meget? Om der var nogen plan eller noget?
  • hvad er en handlingsreferat

    Forumindlæg
    Jeg skal arbejde med at lave en handlingsreferat, men har ikke fået at vide hvad en handlingsreferat er. Jeg prøvede t søge op på google men kunne ikke rigtig forstå det:/ Nogen der kan hjælpe?
  • Sofokles

    Forumindlæg
    Hej.Sidder og terper med den typiske læsning til den typiske old-eksamen.Jeg ville høre om nogen derude tilfældigvis vidste, hvorfor det lige var at Sofokles og de andre tragi-forfattere kun skrev om konger, dronninger eller kongebørn?
  • The Settings...

    Forumindlæg
    Jeg har fået en engelsk stil for, hvor vi skal arbejde med en tekst.Min lærer skriver så noget om "The settings"Men hvad indgår i the settings... Det er vel bare, hvordan teksten er bygget op... Eller hvad..?Håber I kan komme med nogle gode punkter :]
  • "Short cuts" og "Hey, Nostradamus"

    Forumindlæg
    Hejsa... Jeg skal op i engelsk på tirsdag og mangler noter til 2 noveller i Raymond Carver's bog "Short Cuts". Den ene er "A small good thing" og den anden er "So much water so close to home". Nogen der har noter til det?Jeg mangler også noter til bogen "Hey...
  • Tysk- fristil! Nogle ideer?

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skal lave en fristil, om et emne jeg selv bestemmer. Nogen der har nogle ideer?
  • Essay - Gammeldags vaffel-is

    Forumindlæg
    Hej!! Jeg har skrevet det her eesay om Gammeldags vaffelis, og jeg skal aflevere det i morgen. Jeg vil lige høre om nogle vill læse det igennem og sige hvad i synes. Evt. også kigge på min slutningg som jeg ikke synes er helt færdig gjort. Tak!
  • Hjælp til valg af tekst mm.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg har trukket emnet "At miste sin tro", som jeg skal op i, i mundtligt dansk. Jeg skal udarbejde en synopsis omkring en tekst (Det kan være alle former for noveller, lyrik eller andre formor for tekster), kortfilm eller sagprosa. Kort sagt, så skal det bare omha...
  • scenisk el. panoramisk?

    Forumindlæg
    hi...er der nogen der kan forklare mig hvad forskellen er mellem scenisk og panoramisk handslingsforløb? hvis det altså kaldes handlingsforløb i den her sammenhæng.
  • klods hans

    Forumindlæg
    Hvad er budskabet i klods hans egentlig?
  • middelalderen 850-1450

    Forumindlæg
    Hey Hvor kan man se eks. på en synopsi? Nogle der har notater om middelalderen 850-1450 Tak. Hilsen Sam
  • Sydafrika efter apartheid

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg er i gang med min SRP, og jeg skal til en af mine opgaveformuleringer finde selvvalgt materiale. Formuleringen lyder således: "Der ønskes en analyse af selvvalgte tekster, omhandlende tiden efter apartheid. Desuden ønskes en vurdering at, hvorvidt teksterne giver et validt bil...