Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 18441 til 18460 af 111527
-
rumgeometri- koncert scene
ForumindlægEn koncert scene er lagt ind i et koordinatsystem således at z-aksen går lodret op i midten af scenens front og scenens gulv ligger i xy planen scenetagets hjørner er punkterne E(1,-6,4) F(-4,-5,3) G(-4,5,3) og H (1,6,4) bestem en ligning for scenens tagplan der indeholder punkterne E F G og H og... -
Dansk eksamenssæt
ForumindlægHej..Som bekendt kan man ikke få fat i de gamle eksamenssæt til skriftlig dansk på uvm.dkSå jeg tænkte på, om ikke nogen ville fortælle hvad emnerne var i de forrige eksamenssæt.. Vi kunne eksempelvis lave en liste med emnerne i de sidste 5 år.. og skrive titlerne på stilene op.. (der er vel 5 st... -
Bølger - Fysikeksamen
ForumindlægHej alle :o) Jeg skal op i fysik mundtlig imorgen tidlig og trak emnet Bølger. Stikord til den faglige samtale er følgende: Amplitude, forskellige bølgefønomener, periode, frekvens, bølgehastighed, snorbølger Er der noget jeg skal lægge meget eller mindre vægt på? -
Points og karakter til skr. mat.
ForumindlægEr der nogen der ved hvor mange points man skal have til skr. mat. eksamen for at få en bestemt karakter? -
fagenes empiri og metoder
ForumindlægHej.. Jeg skal lave en oversigt over fagenes empiri og metoder, er der nogle der kan hjælpe mig med at komme med et par eksempler på nogle forskellige fags empiri og metoder? er virkelig lost kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal skrive under teori metode empiri osv.?? -
SU i udlandet (gym)
ForumindlægHej allesammen! Jeg stiller det her spoergsmaal fordi jeg ikke rigtigt kunne faa svar paa det, da jeg ringede til SU's udlandssektion. Jeg har gaaet 2 aar i gymnasiet i Danmark og jeg oensker at tage det sidste i Frankrig (hvor jeg har faaet at vide at jeg kan komme direkte ind i 3. aar). ... -
Højt fravær
ForumindlægJeg har et højt fravær på min hf uddannelse, og er derfor i tvivl om mit gennemsnit bliver godt nok. Jeg vil gerne have et gennemsnit omkring 7. Jeg er sådan set god i skolen, men har bare højt fravær. Vil i tro at jeg stadig godt kan få et fint gennemsnit selvom jeg har et højt fraværsprocent? J... -
Mundtlig matematik.
ForumindlægHvordan vil I lave mundtlig matematik prøve ? Kom med gode foreslag, har selv tænkt på farvekort med stik ord og formler? Så det ser pænere ud, men ellers nogen idé'er er pisse nervøs ? -
Reducer og isoler
ForumindlægNogen der ligger inde med alle de der regler omkring recuring og isolering? Skal terminsprøve i morgen og mangler virkelig øvelse!! :( -
Student - rose?!
Forumindlæghejsa. jeg har en veninden, som i morgen bliver student. men kom til at tænke på, er det en tradition at man giver en rose, eller "må" man godt give andre former for blomster?! eller for den sags skyld noget helt andet i det øjeblik hun kommer ud fra eksamensrummet?! -hvad har/re... -
Pointsystem
ForumindlægHvordan virker poinsystemet for matematik skriftlig? -
Skriftlig Dansk A
ForumindlægHej Alle Jeg skal til dansk A årsprøve i morgen, men er kommet i tvivl om, hvilke genre der typisk forekommer. Kan I svare mig på dette? Pft. -
Gamle eksamenssæt til matematik og engelsk?
ForumindlægHej. Jeg skal op til mine terminsprøver i hhv. matematik og engelsk i næste uge. For at supplementere alt det jeg har lært i år i fagene, kunne jeg godt tænke mig at prøve nogle af de ældre eksamenssæt. Desværre kan jeg ikke finde dem nogle steder. Hvis der er nogle der ved, hvor man kan fi... -
Samling af Matematik A eksamensopgaver
ForumindlægJeg søger en samling af gamle matematik A-niveau eksamensopgaver. Har søgt på nettet, men jeg kunne ikke få adgang til de sider jeg fandt. Er villig til at betale, og jeg kunne helst tænke mig det i en bogform. -
Partielt afledte
ForumindlægHejsa. Er der nogle som hurtigt vil hjælpe mig med denne opgave? Kan ikke se mig ud af den desværre -
Studenterhue - guld eller sølv?
ForumindlægHej. Jeg er så heldig at skal vælge studenterhue i morgen. Jeg ved godt at den tradionelle studenterhue fra 1800-tallet er sort, men da den hvide hue kom - STXhuen - var det så med guld eller sølv? Fordi jeg er rigtig meget i tvivl. -
tegneprogram???
ForumindlægHej Derude.. Jeg går på universitetet og regner en del statics, styrkelærer mv. Det ville være lækkert hvis der fandtes et program, hvori man kan tegne nogle pæne illustrationer og sætte kræfter samt værdier på som på den vedhæftede fil. På forhånd tak Med venlig hilsen Patrick -
Datering af havvand
Forumindlæg--- -
hjælp tror jeg har valgt forkert
Forumindlæghej jeg er meget i tvivl jeg har valgt hhx, og har gået der i cirka 4 måneder, mit problem er bare jeg ved ikke om det overhovedet intresser mig. Jeg kan allerede nu sidde lidt og kede mig når vi har timerne(dog ikke så meget igen), jeg tror også de intresser sig mere for det og jeg føler generel... -
Engelsk A eksamen
ForumindlægHej derude Jeg ville høre om nogen kan fortælle mig hvor jeg kan øve mig på del. prøve 1 i Engelsk A? Jeg har virkelig svært ved opgave A, hvor man skal finde fejlen og rette dem og bagefter skrive hvad fejlen er.
