Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 18441 til 18460 af 23683
-
Redegørelse...
ForumindlægJeg har til opgave at lave en redegørelse i min Dansk/historie opgave. Problemet er bare at jeg ikke helt ved hvad jeg skal have med i en redegørelse. Altså Jeg skal jo ikke have personbeskrevelse med eller miljø for det er jo under analyse og jeg har fået at vide at jeg skal skrive resumeet alle... -
Historie taksonomiske niveauer
ForumindlægHej ! skal skirve en synopsis i historie og engelsk om årsagen til den kolde krig og analysere john f kennedys tale " ich bin ein berliner" men har svært ved at lave underspørgsmål da jeg ikke ved hvordan jeg skal bruge de taksonomiske niveauer i historie? underspøgsmålene skal for... -
Menstruationscyklus og moskusagtige stoffer
ForumindlægYep, hej. Vi har i min biologi klasse omkring menstruationscyklus og hormonerne der hører hertil. Vi skal til i morgen lave nogle opgaver - de fleste af dem rimeligt lette - men så er der den her beep irriterende opgave, hvor man skal beskrive og analysere en graf som jeg bare fatter hat af... -
Novelle komposition
ForumindlægHej alle! Jeg har lidt problemer med analyse af novelle. Min novelle hedder Malene, og mit problem er, at jeg ikke føler den passer ind i berettermodellen. Så, passer alle noveller ind i berettermodellen, også selvom det ikke fremgår så tydeligt? Og er der andre måder hvorpå jeg kan forklarer ... -
HASTER!! Det kommunistiske manifest
ForumindlægHej Jeg skal op i AT i morgen, hvor jeg har arbejdet med Karl Marx og om han klassebegreb. Deraf har jeg analyseret noget af det kommunistiske manifest, den oversatte version på dansk! Den orginale er på tysk. Så jeg vil høre om der er nogle som kan siger mig, om det kommunistiske manifest af de... -
dominant?
Forumindlæghej :D jeg er i en e dur (musik analyse af Helter Skelter) dens akkorder er således E7 - E7 - Eb - E+5 - G... jeg ved at E7 er tonika..men jeg ved ikke rigtigt hvad Eb skal være :O im like lost !! HELP:D håber at nogen gider at svare :D -
Amish perspektivering
ForumindlægHej Jeg skriver en AT opgave om hvordan Hollywood fremstiller minoriteten (amish), jeg skriver i Engelsk B og religion C , jeg lavet en analyse af filmen The Witness(1985) .. Jeg vil gerne spørge om der er nogen der ved hvad for noget perspektivering der ville være passende.. -
Danskaflevering - Nyhedsartikel
ForumindlægHej alle :) Sidder med opgave i det gode vejr :) Ville høre jer ad omkring min opgave, jeg skal skrive en analyse af artiklen , som er en nyhedsartikel. http://jp.dk/indland/article1837326.ece Som er en artikel om unges druk m.m. jeg ville høre jer ad om i havde nogle gode fif, nogle gode udtr... -
Mht. til filmiske virksmidler.
ForumindlægHej alle! Jeg har skrevet min DIO rapport omkring reality-genren, og har valgt at lave en sammenlignende analyse af Hell's Kitchen og Helvedes Køkken. Til min eksamen skal jeg kigge på programmernes virkemidler. Er der nogle af jer som har set programmerne, som kan hjælpe mig med nogle af dis... -
Fru Marie Grubbe
ForumindlægHej - jeg skal op til 9 klasse dansk mundtlig eksame på torsdag. Jeg har haft en måned nu til at analysere Frue Marie Grubbe, jeg har valgt indledningen. Jeg har svært ved at finde ud af hvilken slags komposition det er - er det en parnoramisk fremstilling? håber i vil hjælpe, tak! -
Engelsk A eksamen
ForumindlægHej :) jeg skal til mundtlig engelsk A eksamen i morgen tidlig, og til det mangler jeg en analyse/fortolkningsmodel til den ukendte tekst jeg trækker. Er der nogen der ligger inde med sådan en model eller noter dertil? Samt noter til litterære begreber "literary terms" Jeg ville blive s... -
Sociologiske problemkredse? hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg har lige trukket et tema der hedder, sociologiske problemkredse, men jeg er ikke helt sikker på hvad det betyder. Til emnet har jeg fået fem tekster, som jeg har læst og analyseret, men som alle handler om noget forskelligt. Jeg håber at der er nogen der vil hjælpe, for jeg kan ikke... -
Hej, er der nogen, som har ....
ForumindlægHej allesammen. :d Er der nogen som har læst novllen nøgen af thomas jensenius? hvis ikke, er der nogen som ikke har imod noget, hvis de ville prøve at hjælpe mig lidt med analyse. Jeg kan sende jer novellen, den er ikke særlig lang. - Den er rigtigt god, men synes den er lidt svær? Med ven... -
Perspektivere forskelle?
ForumindlægHej. Jeg sidder lige med min synopsis til 9. klasses afgangsprøve i dansk, som jeg skal op til i morgen. Jeg analysere en reklame, og jeg skal perspektivere til en anden reklame og jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Problemet er, at jeg ikke synes, jeg kan finde noget i de to reklamer, som jeg... -
Mundtlig eksamen-engelsk
ForumindlægHej Folkens jeg skal snart til eksamen i engelsk, og vil derfor spørge om der altid er symboler og metaforer i teksten man skal gå ind og analysere/fortolke? har nemlig lige arbejdet med en tekst og kunne bestemt ikke finde nogen former for symboler. Desuden vill jeg høre hvad man skal starte... -
Fortæller i Skæbne - af Morten Nielsen
ForumindlægHej alle, Jeg er meget i tvivle om, hvem der er fortælleren i digtet, Skæbne af Morten Nielsen. Jeg har læst i en analyse at det skulle være jeg/du-fortæller, men et sted står der os( og det kan jeg ikke få til at passe med jeg fortæller) Nogle der med sikkerhed ved hvilke fortæller der er i d... -
Gode mediefags film
ForumindlægHej! (: Jeg skal til eksamen på fredag i Mediefag C, og ville høre om der var nogle som havde nogle gode film som kan bruges til at lave shot - to - shot analyse udfra? - Altså nogle film som ville være gode som træning. De spørgsmål som jeg kan trække omhandler enten Gangster genren, eller Tv-d... -
Dansk mundtlig hjælp
Forumindlæghej jeg skal snart til dansk mundtlig eksamen i 9 klasse, og har virklig brug for hjælp. jeg har om dokumtarer om samfundsforhold, og har valgt at analysere Adoptionens pris, men jeg ved ikke hvilke tekster jeg skal tage og den er god nok. skriv kom med alt det feedback i kan give mig. ... -
SOS! Peter Goldsworthy "One of my best friends"
ForumindlægHej, står og skal til mundtlig eksamen i morgen i emnet Australien og skal perspektivere til Peter Goldsworthy's "one of my best friends" ... Jeg har bare ikke teksten! Er det nogen der sidder med en analyse eventuelt eller der kan refere mig om hvad den overhoved handler om? Ville ... -
Modeller til ens KSF
ForumindlægJeg har lige overstået arbejdet med en virksomheden jeg har her på baggrund af en SWOT-analyse, uarbejdet en KSF som omhandler "Fokus på vækst". Jeg står dog i det problem, hvilke modeller vil være gode at havde med til en fremlæggelse? jeg har selv overvejet at tage Anstoffs vækstma...
