Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 18461 til 18480 af 23683
-
Psykologisk undersøgelse af Fysisk fravær
ForumindlægHej Studieportal Jeg stor og skal lave en rapport af fysisk fravær på gymnasie elever og Hf elever - og om der er en sammenhæng mellem om den ene gruppe har mere/mindre end den anden. Men jeg mangler ideér til Analyse og teori - hvad man kan hive med ind af relevant teori. Tænker lidt om so... -
Hjælp eksamen på mandag!
ForumindlægHeej alle. Skal op til eksamen på mandag og jeg skal analysere eventyret "den standhaftige tinsoldat". Er god i gang, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad budskabet i eventyret er! Please hjælp mig! Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for jeg har skrevet i min disposition at jeg vi... -
Forklaring af vendinger
ForumindlægHej Jeg er ved at analysere digtet "København, jeg gav dig alt" af Claus Høxbroe. I digtet står der "Nu er der kun få skæve lys i adventskransen tilbage" og "Gøres op i kapitel" er der nogen som kan forklare mig hvad disse vendinger betyder for jeg forstår det vir... -
HJÆLP!
Forumindlægjeg er igang med at læse op til min mundtlige matematik eksamen, og så giver dette spørgsmål mig problemer, Vækstmodeller Gør rede for hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer med en bestemt vækstmodel. Du skal komme ind på, hvordan man kan bestemme variabelsammenhængen. Inddrag g... -
Perspektivering af København, jeg gav dig alt og Gi' mig Danmark tilbage
ForumindlægHej Jeg er igang med at analysere teksten København, jeg gav dig alt af Claus Høxbroe og jeg skal perspektivere den til Gi' mig Danmark tilbage af Natasja. Men jeg kan ikke finde meget mere end at de begge gerne vil have noget tilbage til det som det var førhen. Jeg håber i kan hjælpe og p... -
Haster - biologieksamen og Darwi
Forumindlæghttp://videnskab.dk/content/dk/temaer/tema_i_abens_fodspor/fra_menneskeabe_til_menneske Darwins revolutionsteori nivaue B jeg skal til eksamen i morgen og mangler kun at analysere denne artikel. men ved ikke hvordan jeg skal starte eller hvad jeg skal tage fat i. er virkelig på røven. vær sø... -
Engelsk mdt. eksame. har virkelig brug for hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg skal til mundtlig eksame meget snart, og kan risikere at komme op i alt fra billeder til digte. Er der nogen, som allerede har været til mundtlig eksame B, der kan fortælle lidt om hvordan eksamen foregår. Jeg mangler også ´opskrifter´ på hvordan man analyserer short stories, digte,... -
Mediefag C - Eksammen Hjælp!!!!
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp - det haster!!! Hvad menes der med dette? - Valg af formsprog i forhold til genre? Meget gerne et uddybende svar. Jeg ville i øvrigt også hører hvordan eksammen foregår når man skal snakke om sin egen eksammensproduktion, skal man bare snakke generelt om sin film e... -
Forskydning af Naja Marie Aidt, dansk eksamen
ForumindlægHej, Jeg skal snart op i dansk eksamen. Jeg har valgt at tage udgangspunkt i novellen "Forskydning" af Naja Marie Aidt. Jeg ville hører om i ved hvor der findes eller selv bærer inde med en analyse af novellen, som jeg kan bruge til inspiration til min egen. Håber i kan hjælpe mig lid... -
EKSAMEN HJÆLP SØGES
ForumindlægHej derude! Jeg er ved at læse op til min old-eksamen til i morgen og har svært ved at forstå hvordan eksamen foregår hvis man trækker en tekst af Platon staten. Hvis man f.eks. trækker Platons dialog med Kriton, hvordan skulle man så gøre? Analyse osv af hvad? Mange tak på forhånd! -
Forklaring på Briternes separation fra EU udfra statistik
Forumindlæghttps://knoema.com/potjkhd/brexit-explaining-uk-s-vote-on-eu-membership Skal lave en analyse af hvordan briternes afstemningen af medlemskab i EU har været påvirket af deres totale stemmedeltagelse, ud fra statistikkerne fra linket over, men forstår det ikke helt.. Hvis nogen kan være så venlige... -
Hvad gør man til en 3-timers historieforberedelse på STX ?
ForumindlægHej allesammen Jeg er i tvivl om hvad man gør til en 3 timers-historie eksamen i 3.G? Skal man "bare" læse en tekst, redegøre for den og analysere den samt perspektivere til de andre tekster man har læst og evt. perspektivere den til fortiden, nutid, fremtid? Jeg bliver student i morge... -
AT
ForumindlægNår jeg skal til at se på hvad dansk kan som historie ikke kan, og omvendt i AT, hvilke ting kunne jeg så fremhæve? Har om Charles Darwins evolotionsteori som kilde, og Pesten i Bergamo i dansk som analyse. På forhånd tak. Læste et sted at sådan et fag som Dansk har man med empiri at gøre, hvil... -
Det danske lønniveau
Forumindlæg•Ved hjælp af indekstal analysere udviklingen i det danske lønniveau og produktivitet samt valutakursudviklingen mellem DK og Kina. Nogen der kan hjælpe med at finde indekstal og evt. ved eller har nogen informationer omkring det her, så må i meget gerne hjælpe mig lidt på vej :) Tak... -
HJÆLP: Motiv i "Dværgen fra Normandiet"?
ForumindlægHej allesammen, hvis nogen af jer har læst eller arbejdet med Lars-Henrik Olsens "Dværgen fra Normandiet" må i meget gerne hjælpe mig :P Jeg laver en analyse af den, men jeg har lidt svært ved at både skelne mellem motiv og tema, og finde dem i bogen. Hvad er motiverne og temaerne i d... -
Frankenstein - Indflydelse på den danske/udenlandske litteratur?
ForumindlægHej derude. I forbindelse med en opgave skal jeg komme med et bud på, hvordan romanen "Frankenstein" af Mary Shelley kan have påvirket dansk/udenlandsk litteratur? Bogen har jeg allerede analyseret og fortolket og dermed fået en god forståelse af den, men jeg aner simpelthen ikke, hvo... -
Emne til SRP
ForumindlægHej alle Jeg vil skrive i Bioteknologi A og Dansk A i min SRP, men er meget i tvivl om hvilket emne der kunne være godt og spændende. Nogle forslag og evt. analyse i danskdelen? KOM MED ALLE FORSLAG I HAR :))) Jeg har en smule overvejer anoreksi med udgangspunkt i noget nutidig skønlitteratur d... -
hvad betyder det?
ForumindlægHej! Jeg er i gang med en analyse af Novelle Frk. Caja. Men i teksten står der " Alle Kvarterets Tjenestepiger ansaae det for en Slags Standspligt at forulempe hende det Muligste", og jeg har ikke rigtig nogen ide om hvad det betyder. Jeg har prøvet at slå de forskellige ord op, men... -
Hjælp til kemi/tysk
ForumindlægHejsa! Jeg er ved at analysere en tysk krimi-novelle. I novellen har kvinden lavet en 'solcreme' til manden som er en blanding af WC-rens, vaseline og parfume. Manden er røghåret og har bleg hud, hvilket betyder, at han har solallergi. Hvad gør denne 'solcreme' ved ham, når han læ... -
Diskursanalyse - how to?
ForumindlægHalløj, jeg har fået til opgave at lave en diskurs analyse på Villie Søvndals 1. maj tale og det er som sådan ikke noget problem, da jeg godt ved hvad en diskursanalyse er. MEN. Hvordan stiller jeg den pænt og overskueligt op og hvad bør en sådan indeholde? HVis nogen har en fin diskursanalyse l...
