Søgning på: srp historie musik. Resultater: 18521 til 18540 af 24890
-
Det moderne gennembrud
ForumindlægHeej alle sammen :) Vi skal skrive en tværfaglig opgave i Dansk og Historie og har om "Det moderne gennembrud". Jeg overvejer, at læse Amalie Skrams "Forraadt" til dansk delen. Men vil bare lige høre om der er nogen som har nogle gode ideer til et underemne? Eller måske ha... -
Jan Sonnergaards sprog i Polterabend. HASTER
ForumindlægHASTER,haster,haster skal aflevere snart. Jeg skriver Dansk/historie 2.g opgave om Jan Sonnergaards novelle "POLTERABEND" Jeg har brug for lidt hjælp til; Hvilket sprog gør Jan Sonnergaar brug af, og hvad siger det om fortælleren? Hvor ses ironien i teksten? Hvor ses kynismen i nov... -
Analysemodel af tale?
ForumindlægArgh, jeg sidder med dansk/historie opgave som skal afleveres på fredag. Jeg skal analyserer en tale af Hitler. Det eneste jeg ved jeg skal gøre er, at bruge logos, patos og etos.. Men der er vel meget mere man kan gøre? Nogen der har en model over det, kan nemlig ikke rigtig finde det på nettet... -
analyse
ForumindlægHej, er pt. i gang med den forhadte dansk-historie opgave... jeg skriver tværfagligt og i dansk har jeg udvalgt to artikler som min lærer har sagt jeg skal lave en indholds- og argumentationsanalyse af... er der nogen der evt. kan fortælle mig hvordan man laver sådan en :p på forhånd tak :D -
Modeller..
ForumindlægHej. Ved ikke lige om det er det rigtige sted at oprette dette indlæg, men jeg vil bare høre folks meninger om hvordan man går ind og ser på modeller i fagene matematik, kemi og historie. Hvad forskellen er i de fag. Er ved at skrive en opgave om det og er lidt i tvivl om kemi. Altså hvordan f... -
metodeafsnit?
Forumindlægjeg er ved at skrive synopsis i historie og idræt Men jeg er lidt i tvivlt om hvordan man laver metodeafsnit. Skal man skrive sine overraskelsesmomenter altså fx 'så vil jeg bruge den humanistiske metode og analysere teksten blabla og derudfra prøve at konkludere hvorfor sport betød så meget... -
USA i 1. Verdenskrig HASTER HASTER HASTER!
ForumindlægHej! Jeg sidder her og skal til at afslutte min historie rapport (som skal afleveres inden midnat :o ) og jeg kan simpelthen ikke finde ud af følgende: - Hvad betød USAs indtræden i 1. verdenskrig? - Er den realistisk at tro at "de allierede" havde vundet uden hjælp fra USA? ... -
Dansk opgave - ideer?
ForumindlægNu skal jeg til at skrive dansk og/historie opgaven (2.g), og jeg er rimelig sikker på at jeg vil skrive i dansk. Jeg vil utrolig gerne skrive om Det moderne Gennembrud, men hvordan jeg skal gribe det an, er lidt uklart for mig. Har I nogle gode ideer til hvad jeg foreksempel kunne beskæftige m... -
sociale baggrundsvariable og partivalg ved folketingsvalget 2007
Forumindlægjeg skal analyser denne statistik herunder (vedhæftet PDF) Men for at jeg kan det, skal jeg helst vide noget om politisk historie 2007. Grunden er bare at jeg ikke kan finde (eller selv ved) noget om perioden. Nogle der kan hjælpe, måske nogen som selv har analyseret den? -
Påvisningsniveau i DHO
ForumindlægJeg skal skrive DHO her i weekenden og har valgt at skrive indenfor historie, med fokusering på koncentrationslejre. Jeg har fået en skabelon som siger at der skal være tre forskellige niveauer i opgaven, redegørelses-, påvisnings- og diskussionsniveau, men jeg har svært ved at forstå hvad de... -
bio dansk
ForumindlægI min 3.g studierapport har jeg valgt fagene Bio og Dansk med biologi som hovedfag. Er der nogen der har forslag til, hvilket emne man ku tage nu når det skal være tværfagligt? Mine lærere har ikke rigtig noget forslag, og siger det er nemmere at inddrage historie når bio er hovedfag, men jeg v... -
2.verdenskrig USA/Japan
Forumindlægjeg skal skrive en historie aflevring om 2.verdenskig og jeg har valgt et under emne som har med usa og japan at gøre, altså noget med pearl harbor og atombomberne mod japan, men jeg kan ikke skrive ret meget om det fordi jeg ikke kan finde så meget, har i nogle gode hjemmesider ud over wiki? o... -
Poetic Justice
ForumindlægEr der nogen der har skrevet den stil? For forstår ikke helt " The title" Hvad menes der med det? Og hvad betyder titlen iflg historien? Og "the language and point of view" Håber folk, der har skreevt/læst denne stil. Kan hjælpe mig :=) Eller må I gerne sende stilen til mig -
Tværfagligt projekt - Idéer Det moderne gennembrud
ForumindlægHej. Jeg skal til at nærme mig et emne i mit tværfaglige projekt på HF, hvor jeg har valgt Dansk og Historie samt Det Moderne Gennembrud. Er der nogle der har nogle gode idéer til, hvad jeg kan arbejde med, så det får både et historisk, men også danskfagligt perspektiv? Tusind tak på forhånd ... -
stil stil hjælp.......har brug for den så hurtigt ....plzzzzzz
Forumindlæger der nogen der kan give mig nogle god råd hvad jeg skal lægge mærke til på stilen " feature" og et start på historien.. jeg har brug for den lige så snart. jeg skal skrive hvilket medie, jeg skriver til, og at give stilen en overskrift. der ska' være scene ,problem. -
Diskussionsdelen i en opgave
ForumindlægHej (: Jeg sidder og er ved at skrive en historie-opgave, men er kommet en smule i tvivl med hensyn til den del der hedder diskussion. Vores opgave er inddelt i: 1. redegørelse 2. analyse 3. diskussion og jeg er ikke sikker på jeg ved hvad man skal i diskussionen, for der er så mange forskelli... -
Haster! har valgt eng/his
ForumindlægHej. jeg har valgt engelsk og historie og skal finde en roman. Har overvejet Irland, dog stadigvæk ikke het sikkert emne, vil meget gerne også have andre ideer. Men kan nogle indspore mig på emnet indenfor Irland villedet være bedst, min tid løber snart ud. mvh S -
hjælp
Forumindlægjeg skal en stil om et billed.. Historien skal være henvendt til en voksen læser i et ugeblad eller i en avis. Den kan enten have form af en dokumentarisk artikel, eller den kan have form af en novelle. men min lærer sagde til mig. at jeg skal Huske hvilket medie , jeg skriver til. er der nog... -
erdogan eksamensprojekt
ForumindlægHej Skal lave eksamensprojekt i historie og samfundsfag og Tyrkiet og Erdogan. Har problemer med at formulere en god problemformulering. Gode ideer ? Har stikord til opgaven som: Islamisering, Anti-demokratiseing, kollisionskurs med EU, forhold til Putin, NATO men synes ikke at jeg kan få det sa... -
tåregas
ForumindlægJeg skal til at lave et studieretningsopgave, jeg har valgt fagene; kemi og historie. Det er skal komme ind på er; hvorfor Danmark må bruge tåregas mod demostranter og militæret ikke må(hvorfor er det forbudt ifølge konventioner , at bruge tåregas i krig - det anses som et krigsmiddel). Danmark b...
