Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 18541 til 18560 af 24857
-
Optagelsesprøve Stx
ForumindlægHej Jeg har idag været til optagelsesprøve på mit ønskede gymnasium. Det gik godt i dansk, engelsk og fysik/kemi, men matematik gik dårligt og jeg havde problemer med at koncentrere mig, da prøven foregik mundtligt. Men kan jeg stadig blive optaget selv om jeg havde en dårlig matematikprøve? de a... -
helpppp
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i fysik, folkeskolen. Jeg er igang med at lave en disposition til hvert emne, og er nu i gang med syrer og baser. Hvis jeg trækker syrer og baser, vil jeg rigtig gerne perspektivere syre til noget med tænder, der er jo kalk i tænderne og det er jo ikke godt når man nu... -
Ladnings symbol
ForumindlægHej folkens. Er igang med at læse op til fysik eksamen, og jeg er lige stødt på et underligt spørgsmål. Man definerer jo ladningen i coulumb, og bruger symbolet C for dette, men nogle steder står der fx energi/ladning, hvor de har skrevet et 1 i stedet for C. Hvorfor gør de det? Det gør ... -
Rumkapløb
ForumindlægHalløj Jeg skal til at skrive mit SRP i fysik og historie i næste uge. Jeg skal bl.a. skal skildre nogle specfikke hændelser relateret til raketter/rumfart under den kolde krig og redegøre for fyskikken bag raketters drift. Hvis der er nogen, som har lavet en lignende opgave må de gerne skrive/m... -
Brændselsceller.. Hjælp!
Forumindlæghei jeg er igang med at lave en fysik og kemi rapport om brændselsceller. jeg kunne godt bruge noget hjælpt til at svare på mine spørgsmål: hvad handler brændselsceller om? hvordan fungere brændselsceller? hvad er der godt ved at bruge den slags energi? håber at nogen kan hjælpe mig.. på forhånd ... -
Energiniveau-diagram
ForumindlægHej Jeg er i gang med at lærer atom fysik og jeg forstår ikke det med energiniveau-diagrammer. Jeg er færdig med opgave a. Svarerne jeg har fået i opgave a er: 320,00nm ; 3,8799eV 323,26nm ; 3,8408eV 670,79nm ; 1,8509eV Jeg er gået i stå med opgave b, kan nogen hjælpe? -
HJÆLP.. Brændselsceller!!
Forumindlæghei jeg er igang med at lave en fysik rapport om brændselsceller. jeg kunne godt bruge noget hjælpt til at svare på mine spørgsmål: hvad handler brændselsceller om? hvordan fungere brændselsceller? hvad er der godt ved at bruge den slags energi? håber at nogen kan hjælpe mig.. på forhånd tak :) -
Måling af "el". 4 forsøg... Hjælp!
ForumindlægHej jeg skal til fysik eksamen (9.klasse) i morgen. Vi har fået en forsøgsliste, hvor jeg kan de fleste. Der er dog 4 forsøg jeg ikke aner hvad er for nogen: -Måling af spænding (serieforbindelse) -Måling af spænding (parallelforbindelse) -Måling af strømstyrke (serieforbindelse) -Mål... -
Har virkelig brug for hjælp!!
ForumindlægHej alle.. jeg sidder og laver fysik opgaver, men kan virkelig ikke finde ud af det! En violinstreng med længden 50 cm knipses og spiller kammertonen A (440Hz) Hvor skal violinspilleren presse strengen med gribebrættet, for at den i stedet spiller et C (523Hz)??? Hvis i bare kan fortælle mig hv... -
Plancks konstant (haster meget!!!)
ForumindlægJeg har været til kursus i fysik og skulle lave en aflevering over plancks konstant. Jeg får i min opgave en enorm afvigelse og fatter ikke hvorfor. Håber virkelig der er nogen der vil se den igennem. Hvis jeg ikke får den godkendt får jeg ikke faget og min chance for at komme ind på universitet ... -
Kammertonen
ForumindlægHej Jeg sidder her med nogle fysik opgaver, men jeg er lidt lost ved pågældende spørgsmål. Man skal regne ud hvor hårdt violinspilleren skal presse stengen på hans instrument for at spille et C(523 Hz). Jeg har længden er fået oplyst at længden er 50 cm og den spiller kammertonen A ( 440 Hz) ... -
Lille udregning
ForumindlægHej. Har lige et problem med en udregning i fysik. Håber du kan hjælpe.. Kammertonen har frekvensen 440 Hz. a) Beregn dens bølgelængde i luft.? Lydens hastighed i vand er 1482 m/s. b) Beregn kammertonens bølgelængde i vand.? Håber du ka Hjælpe :) Mvh Kevi. -
Forsøg
ForumindlægHej drenge og piger Jeg har lidt problemer med min fysik disposition. Jeg har svært ved at finde et forsøg til de følgende emner: Emner jeg kan komme op i: ? Syrer, baser og salte ? Radioaktivitet ? Magnetisme og elektromagnetisme ? Induktion og transformation ? Metaller ? Atomets ... -
Lys og lyd
ForumindlægHej. Sidder og skal forberede mig til afgangsprøve i 9 klasse eksamen i fysik til på torsdag. En af punkterne jeg skal forberede mig til er lys og lyd. Jeg har ikke så meget omkring det, så er der nogle af jer der kan forklare lidt om det kort og forståeligt. Evt, behøver jeg ikke at ku... -
SRP - Rumkapløb
ForumindlægHejsa, jeg er ved at skrive SRP i Historie A og Fysik A og har et spg. vedr. raketfysik. Jeg kan ikke rigtig finde dansk materiale der forklarer mig hvad "Thrust" er. Udover skal jeg ud fra to videoer af raketter der letter bestemme deres Thrust ved hjælp af Logger Pro, hvordan gør ma... -
hjælp - emner ?
ForumindlægHej. ´Jeg skal skrive en rapport i fysik Men er helt lost - jeg skal vælge en af disse enmer . brændsel, solceller, vandkraft, vindmøller eller brændselsceller Er der ikke nogen der har skrvet om disse emner, som vil sende den til mig, da de kan inspirere mig, Hvad synes i jeg skulle vælge, hva... -
AT problemformulering - rumkapløb
ForumindlægHalløj allesammen :) Jeg sidder og arbejder med AT-årsprøve - rejser. Her har jeg valgt at skrive om "Rumkapløbet" (samfundsfag - fysik). Tænkte på om der var nogle der ville komme med gode idéer til en mulig problemformulering til emnet... Er helt på bar bund på det samfundsfalige, ... -
Ammoniak - ammonium?
ForumindlægDet er sådan, at jeg pt. sidder og arbejder på noget forberedelse til på fredag, hvor jeg skal op i fysik. Jeg skal blandt andet lave et forsøg om ammoniak. Dog ved jeg ikke, om det har et sammenhæng med ammoniumsgødning. Har jeg forstået det forkert, eller skifter ammoniak navn til ammonium, n... -
Hvordan påvirkede USA og Sovjets forhold atomulykken i Tjernobyl?
ForumindlægHej. Jeg skriver om Atomulykken i Tjernobyl, og har fagene historie og fysik ind over. Min historielærer vil have at jeg kommer ind på hvordan USA og Sovjets forhold kunne forårsage atomulykken? Her vil han bla. have at jeg kommer ind på den ideologiske kamp, våbenkamp, kold krig osv. Nog... -
AT årsprøve
ForumindlægHej. Jeg skriver om Atomulykken i Tjernobyl, og har fagene historie og fysik ind over. Min historielærer vil have at jeg kommer ind på hvordan USA og Sovjets forhold kunne forårsage atomulykken? Her vil han bla. have at jeg kommer ind på den ideologiske kamp, våbenkamp, kold krig osv. Nogen...
