Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 18581 til 18600 af 23683
-
Hvordan arbejder engelsk og samfundsfag sammen?
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal besvare dette spørgsmål: Hvorledes har det faglige samspil mellem engelsk og samfundsfag givet dig en indsigt, som fagene hver for sig alene ikke kunne give? Mit emne er Obamas sundhedsreform, hvor jeg i engelsk delen har analyseret en tale og i samfundsfagsdelen er ... -
Opbygning af romanen Det forsvundne tegn
ForumindlægHej. Jeg laver en Roman analyse om Dan Brown, Det forsvundne tegn, og jeg har fået besked om forklare hvordan romanen er opbygget. Jeg kan bruge en berettermodel eller en kontrakt model, men jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal skrive da der hele tiden sker noget i historien -
internationalisering
ForumindlægJeg sidder med min SRP opgave, og er gået ret meget i stå. Jeg er blevet bedt om at redegøre for CULT A/S internationalisering. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal kunne anvende uppsala eller born global uden det bliver for analyserende? Hvordan bør jeg gribe det an? Jeg håber virkelig at der er ... -
Dansk mundtlig erindringer
ForumindlægHej alle sammen. :) Her på tirsdag skal jeg op i dansk mundtlig. Jeg har trukket " Erindringer", og ville høre om der var nogle herinder der har nogle gode tips hvad jeg kan gøre, sige. Eller noget. Det skal siges at jeg har lavet alt analyse arbejde som er på 13 sider, og afleveret ... -
Markedsanalyse
ForumindlægHej folkens.. Jeg skal lave en markedsanalyse over cider på det danske marked, og herunder ville jeg spørge om hvilke analyser ville være bedst at bruge og hvilke jeg helst skulle bruge. Jeg ved jeg skal bruge porters 5 forces og andre kan jeg ikke rigtig komme i tanke om? ville være super h... -
SRP hjælp
Forumindlæghej jeg er i gng med at skrive SRP i fagene BIO A og PSYK C. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af psykologi-delen og overvejer nu at betale nogen til at hjælpe mig med den. er der nogen herinde der ville hjælpe mig med det? ellers ville jeg høre hvor meget det enkelte fag skal være fremtrædende ... -
"Ved frokosten" Johannes V. Jensen
ForumindlægJeg skal lave en digt analyse af Johannes V. Andersens ''Ved frokorsten'' Jeg har dog ikke fået selve arket med teksten, og kan ikke finde det på nettet. kun opgavebesvaringer, men jeg vil gerne selv lave det. Er der tilfældigvis nogen der har det, og kan lægge det ud? Jeg vil vær... -
Fremtidigt strategivalg?
ForumindlægHej. Sidste del af min SRP-opgave lyder: Med inddragelse af dine analyser bedes du diskutere og vurdere forslag til PANDORAs fremtidige strategivalg på det indiske marked. Opgaven handler om Pandoras fremtidige eksport til indien. Når der skrives fremtidigt strategivalg, hvad menes der så? Er det... -
Far och jäg (novelle)
ForumindlægHej allesammen. Er der nogel der har lavet en analyse af "Far och jäg" af Par Lagerkvist? Jeg forstår ikke helt om hele novellen er et flashback, da drengen fortæller om en ting der er sket. Han er jo blevet ældre, og fortæller om turen med sin far (da han var 10 år). Vil det så sige, ... -
Købsadfærden på konsumentmarkedet.
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive SRP om Apple, hvor jeg har taget udgangspunkt i deres MacBook og deres iPod. Jeg skriver om USA og Storbritannien. Jeg skal nu til at analysere markedets udvikling med fokus på købsadfærden på konsumentmarkedet i de to lande, men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal ... -
håber at i vil hjælpe- rettelse
ForumindlægHej er der nogen der kan rette min engelsk analyse? den er ikke så lang ca. 600 ord. det er ikke den store rettelse jeg vil have, men bare kongruens og eventuelle forkerte sætninger :) hvis der er nogen der vil kan i skrive her inde så sender jeg den til jer privat, da jeg helst ikke vil ligge de... -
Tema og motiv i "De røde sko"
ForumindlægJeg er næten færdig med at analysere og fortolke "de røde sko" af H.C. Andersen. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad tema og motiv er i eventyret.... er de nogen der kan hjælpe mig med det??? :) Og så også lige et anden spørgsmål: nogen der kan hjælpe med hvilke romantiske ... -
rettelse af kort engelsk
ForumindlægHej er der nogen der kan rette min engelsk analyse? den er ikke så lang ca. 600 ord. det er ikke den store rettelse jeg vil have, men bare kongruens og eventuelle forkerte sætninger :) hvis der er nogen der vil kan i skrive her inde så sender jeg den til jer privat, da jeg helst ikke vil ligge de... -
Tekster om narcissisme og fællesskab
ForumindlægHej. Jeg skal skrive AT i engelsk og oldtidskundskab, og jeg leder efter en engelsk tekst at analysere. Er der nogen, der kender nogle tekster, som illustrerer nynarcissisme? Det må være alt muligt tekst. FX blogs, artikler, noveller, digte. Alt kan bruges, men der må gerne være noget teknologi ... -
Pelle Erobreren symbolik
ForumindlægJeg sidder med en fri-stil om Pelle Erobreren, og jeg er inde på en analyse/anmeldelse af filmen. Men jeg er blankt når det kommer til de symbolske ting i filmen. Er der nogle som kan give et godt råd? Noget som jeg skal lægge ekstra meget vægt på med hensyn til symbolikken i filmen? -
MEDIEFAG DOKUMENTARFORMER
ForumindlægHej Allesammen Jeg skal snart op i mediefag så sidder lige og analysere en dansk dokumentar som hedder vilde piger. Men jeg kan ikke rigtig placere den i forhold til hvilken dokumentarform der er tale om. Jeg er forvirret over om det er en dybdeborende dokumentar, eller en observerende. Eller... -
Forskel på skrift - og talesprog
ForumindlægHejsa :-) Jeg sidder lige nu og er i fuld gang med at analysere min portrætartikel (Hus Forbi), hvilket jeg skal bruge til min mundtlige eksamen i dansk på fredag! Jeg er dog kommet lidt i tvivl om, hvad forskellen på tale - og skriftsprog egentlig er. Tak på forhånd. Mvh. Simon -
hjælp (the idea of sommerhill)
ForumindlægHej jeg har trukket til engelsk eksamen, og jeg trak teksten ''the idea of summerhill'' er der nogle der evnt har analyseret den før som kan hjælpe mig? min mail er : [email protected], send gerne noget der kan hjælpe. og ikke resume da jeg godt forstår den nogenlunde, m... -
Symboliken i en Kakadue??
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er i færd med at analysere et billede, hvori en kakadue befinder sig. Jeg ved hvad farven hvid symbolisere, og at en due i sig selv symbolisere hellig ånden, men er i tvivl om hvor vidt en kakadue i sig selv, bærer nogen betydning? har prøvet at google det, men synes ikke at ... -
ungdom og galskab fortæller synsvinkel?
ForumindlægHey alle sammen. Jeg skal til eksamen her på Mandag. Jeg er i gang med at analysere novellen '' Ungdom og galskab'' men jeg sidder lidt fast, jeg skal finde ud hvad hvilken fortæller/synsvinkel der bliver fortalt? Jeg håber der er nogle kloge hoveder som vil hjælpe mig :-) Her...
