Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 18641 til 18660 af 48964
  • stud,opgaver: august 02

    Forumindlæg
    Jeg har virkelig svært ved det her kemi og vil høre om nogen har lavet august 02 som vil hjælpe?Der er utrolig meget at skrive op, hvis begge opgaverne skal skrives op.Håber virkelig der en en venlig sjæl herinde, for har synderligt brug for hjælp.Skal aflevere opg. 1 og 2 i morgen.(Har ligget sy...
  • ln(x)

    Forumindlæg
    Jeg har en funktion, som skal differentieres: f (x) = ln(x) - 5x2 Jeg ved, at ln(x) hedder 1/x differentieret, ikk'? Jeg får den differentierede funktion til: f ' (x) = 1/x - 10x Kan den forkortes yderligere?
  • Mat A netadgang - 28. maj 2015

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Er der andre, som var oppe i mat. A med netadgang den 28. maj 2015? Og hvad synes I om prøvesættet? Jeg synes selv, at det var sværere end sædvanligt - særligt var delprøve 1 træls.
  • Jules Verne Rejsen til månen

    Forumindlæg
    hej jeg er lidt i problemer... ER der nogen der har en analyse af rejsen til månen, som jeg må se, ved ikke lige hvordan jeg skal gøre... :)
  • AT i 2.g

    Forumindlæg
    Hvor langtid skal ens AT fremlæggelse varer? Er det rigtig at det skal være omkring 10-12 min?
  • ligevægtens naturlige placering?

    Forumindlæg
    Jeg sidder og øver til mundtlig kemi b-niveau. Under spørgsmålet ""kemisk ligevægt og Le Chateliers princip" skal jeg bl.a. omtale: - ligevægtens naturlige placering sammenholdt med størrelsen af ligevægtskonstanten. Hvad menes der med dette? Jeg forstår ikke formuleringen..
  • fysikB

    Forumindlæg
    hej. jeg går i 1g og har fysik C, men vil gerne have det op på B. jeg ved ikke om jeg skal op til fysik til sommer, men hvis jeg skal tæller ens karakter så meget hvis man gerne vil have det op på B og får en anden karakter der???
  • Søger, fuldt pensums 1.g opgaver

    Forumindlæg
    hej... ved ikke om min titel var forklarende nok, men hvis i ikke forstod det, så får i den lige her.. Jeg skal til årsprøve i 1.g i Mat på A, og for at gøre mig klar, sidder jeg og laver en masse opgaver.... tænkte derfor på om nogle kendte en side hvor man kunne hente en masse opgaver til 1....
  • ang, matematik

    Forumindlæg
    Hej jeg står her og skal op til afgangsprøven i 9 klasse her på tirsdag. Jeg ville høre om der ikke er nogle der kender nogle gode links til lidt hjælp skal skrive notater :-) Også hvis i selv har et eller andet som i tror ville hjælpe mig. Det ville være en stor hjælp. Tak på forhånd.KH Jacqueline
  • Skr. Eksamensopg.

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved hvilke typiske opgaver, altså indenfor hvilke emner, der plejer at være i mat. eksamenshæfterne???
  • Dansk folkepartis udenrigspolitiske synspunkter

    Forumindlæg
    jeg har fået stillet et spørgsmål der lyder, I hvor høj grad danskerne er enige i Dansk folkepartis udenrigspolitiske synspunkter? nogen der kan hjælpe.
  • old-bog

    Forumindlæg
    er her nogen som sidder med de samme bøger som jeg?homer, iliaden oversat af otto gelsted, og homers iliade??
  • trekantsdiagram over erhvervsfordelingen i DK

    Forumindlæg
    HejsaHar ledt og ledt, men kan ikke finde sådan et diagram på nettet.Håber I kan hjælpe med et link?
  • Hvordan

    Forumindlæg
    HejJeg skal op til årsprøve i his, men jeg ved ikke hvorn det foregår... vi skal op på helt traditionel vis. Hvor længe er vi oppe? Hvor lange er de tekststykker vi kommer op i??
  • Sokrates forsvarstale

    Forumindlæg
    Jeg har siddet og kigget indlæggende igennem men fandt ingen hvor jeg syntes der var tydelige temaer og ting at tale om omkring talen, beskrevet. Skal op i morgen kl 8. så håber der er nogen der lige kan hjælpe mig på falde rebet :)
  • 24 timers forberedelse - Rut Brandt

    Forumindlæg
    Jeg har trukket Rut Brandt en tekst fra bogen "so ein rummel" tænkte på om nogen havde nogle gode perspektiverende tekster til denne? andet hjælp vil også være meget værdsat:) på forhånd tak.
  • gl. eksamensopgaver

    Forumindlæg
    Hej alle.. Henover sommerferien har jeg tilsyneladende glemt hvordan man navigerer rundt på uvm's hjemmeside uvm.dk og kan ikke længere finde de gamle eksamensopgaver.. Er der nogen, der kan huske hvordan man kommer frem til disse? Mvh :) ps. det drejer sig om dansk skriftligt fra d. 6. m...
  • Den hemmelige hule

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan hjælpe med med en analyse af "Den hemmelige hule" af Jesper Wung-Sung? Jeg skal bruge det hurtigst mulig. - PÅ forhånd tak for hjælpen :)
  • Udbredelsesfarten

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, er der nogen der kan fortælle mig ligningen for udbredelsesfarten? Er det: V = λ / T og V = f*λ Er disse de to formler for udbredelsesfarten?
  • Årsprøve?

    Forumindlæg
    Jeg har matematik på C, men har valgt på B i 2g... Hvis jeg skal på i skriftlig matematik.. Kommmer jeg så på i det skal ha' på B eller har haft på C? Er en smule forvirret..