Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18641 til 18660 af 24088
-
Perspektivering til "Kødet" af Jesper Wung-Sung
ForumindlægHej alle Sidder, og er i gang med en analyse af Jesper Wung-Sungs novelle "Kødet". Er nået til perspektiveringen, hvor jeg bla. har perpektiveret til vores samfund i dag med debatten om dyrevelfærd. Men da jeg også gerne vil perpsektivere til en anden novelle af selv samme forfatter, ... -
Novellen Huset af Steen Langstrup
ForumindlægHej med jer Novellen huset af Steen langstrup volder mig store problemer at lave en tekstanalyse af. Og den skulle fylde 4-5 sider, er der nogen der hat sådan én liggende. Mig og analyser er ikke så god. Jeg er ved at blive skør i hovedet. Havde det da bare været en matematilopgave ;o) Agse -
Krøniken - klasseopdeling
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder med krøniken og skal analyserer de 10 første minutter.. Ida Nørregaard skal til job samtale, og i avisen står der hun skal tale med Hr. Blomkvist (personalechefen), og ikke med direktøren. Kan man ikke godt sige at man kan se klasse opdelingen her? Eller det er meget ... -
Hjælp til Dansk - Danskhed
ForumindlægJeg har trukket temaet Danskhed i dansk. Jeg skal op til eksamen meget snart og har brug for en tekst som jeg kan analysere, men ved ikke hvilken. Jeg har kigget lidt på Benny Andersens tekster men kunne ikke finde nogle korte og relevante noveller (Det er hovedsageligt det jeg leder efter). Det... -
H NMR-spektrum?
ForumindlægHej Jeg har problemer med en omgaver som omhandler H NMR-spektrum. I opgaven skulle jeg først finde den emperiske formel Og så analysere spektrum, hvilke ikke lige er min stærke side. Har skrevet nogle spørgsmålet i dokumentet :D Her er linket: http://peecee.dk/upload/view/217520 -
fordømte her på jorden: undskyld
Forumindlægjeg er igang med min 9 klasses afgangsprøve og jeg skal have hjælp til at analysere end tekst der hedder "fordømte her på jorden:undskyld" af Jesper Wung-Sung. den er svær at forstå i midten, der begynder fortælleren at fortælle om nogle mærkelige ting som jeg ikke helt kan få sadt mi... -
løsninger af finanskrisen.
ForumindlægHejsa, Har fået spørgsmålet: Analyser hvilke politiske redskaber, som kan anvendes for at hjælpe Danmark ud af krisen. Har indtil videre kommet ind på ekspansiv finanspolitik, skattelettelser og hjælpepakker. Jeg ville hører om i har andre former for redskaber i mener kan hjælpe Danmark ud af k... -
Dansk skriftligaflevering
ForumindlægHey Studieportalen. Jeg har en skriftlig aflevering i dansk for og jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg skal lave en roman analyse af "Fluernes Herre" aka "Lord of the Flies" Mit spørgsmål lyder således: Hvordan udnytter Jack uhyret til at kontrollere de andre drenge? Ple... -
Vietnamkrigen- Johnsons tv-tale
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder nu med min SRP og er gået lidt i stå. Jeg skal lave en samfundsfaglig analyse af Johnsons tv-tale 1964 og kan ikke lige umiddelbart finde teorier der passer til udover idealisme og realisme. Hvis der er nogle derude, må i meget gerne hjælpe!!!!!! Tak på forhånd N... -
Tom Kristensen - Nat i Berlin
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med at analysere Tom Kristensens Nat i Berlin, men er lidt forvirret, så tænkte på om der måske var nogen derude, som kunne tænke sig at dele nogle af deres guldkorn om Tom Kristensen. Hvad var Tom Kristensens forhold til Berlin? Og hvad foregik der på gaderne i Berlin... -
"New Deal" Tale
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skriver om krakket på Wall Street i min DHO, og har planer om at analysere Franklin Roosevelts tale "New Deal". Jeg kan desværre ikke finde den nogle steder på dansk, og det er et krav fra min lærer. Er der nogle der har en dansk version af talen? På forhånd ... -
My son the fanatic - srp
ForumindlægHej mennesker! Er der tilfældigivs nogle af jer der har short storyen "My son the fanatic" som PDF-fil eller andet, da jeg skal bruge den til en analyse i mit SRP. Den står i Flux - british litterature, men den bog afleverede vi sidste år, og jeg har ingen kopier af den til at lig... -
Noveller med budskab
ForumindlægDet er meget klassisk for en novelle, at den har et budskab. Hvis du analyserer en novelle, så finder du et budskab, som forfatteren vil frem med. Men hvorfor er det egentlig sådan? Noveller er jo typisk fiktion, så det betyder, at det overhovedet ikke er tvunget at have budskab! Måske et mere å... -
Svær opg! :S
ForumindlægDa jeg ikke var i skolen i den tidsperiode, hvor vi tilsybneladende har gennemgået alt om sprog og kommunikation, er jeg lidt på den! :S Sidder med følgende opg: Lav en sprog og kommunikationsanalyse af uddraget fra Knud Sørensens "En tid"! Hvad skal man redegøre for i sådan en analy... -
Oplæsningsstykke til en tv-reklame (Eksamen)
ForumindlægHej jeg er virkelig lost, jeg leder efter et oplæsningstykke som jeg kan læse op. Jeg har trukket emnet tv reklamer, og jeg har valgt at analysere tv- reklamen "Odd Love" af Interflora Link: https://www.youtube.com/watch?v=_EZIMN104VI Please hjælp mig, hvad kunne man bruge som oplæsn... -
Forskel på diskurs og framing?
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive SRP om politisk kommunikation og sidder i den forbindelse og skal analysere politiske taler. Jeg vil gerne bruge diskursanalyse, men jeg har svært ved at skelne en diskurs og framing? Og hvordan bruger man helt konkret begreberne? Fx ordene "cafépenge" og &... -
Hjælp! halvkorder og mellemproportionalitet...
ForumindlægHej matematikgenier! Jeg sidder og laver SRP og er gået i stå ved analysen af et matematisk problem. Er der nogen der kan hjælpe mig med at tyde denne sætning? "Da y er en halvkorde i en cirkel, er y mellemproportional til de stykker hvori den deler diametren (Elem. VI.13.), x : y... -
DHO - HJÆLP TIL PROBLEMFORMULERING
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal skrive DHO næste uge med emnet "Det Moderne Gennembrud". Jeg har valgt værket "Frøkenen" af Herman Bang. (er dog stadig lidt usikker?) I må meget gerne komme med gode forslag til noveller. Jeg har dog brug for hjælp til problemformulering samt unders... -
Eventyr i romantikken?
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrivge om romantikken i DHO, og jeg havde tænkt mig at tage en historie fra starten af romantikken og slutningen af romantikken. Jeg har fundet et eventyr som H.C. Andersen har skrevet, men jeg er lidt itvivl, kan et eventyr godt høre inden under romantikken. Altså kan jeg ... -
Perspektivering
ForumindlægHej folkens Jeg har analyseret novellen "Ude af sit gode skind". Den handler om en dreng der vil opfinde en opfindelse, der gør det muligt at bytte legemer. Han fortæller den opfindelse til en pige, som han gerne vil imponere. Han er selv grim, og hun er gudesmuk. Temaerne er identit...
