Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18801 til 18820 af 24088
-
Lineær modeller
Forumindlæghej alle Jeg er kommet lidt for sent i gang med en matematik rapport, og kan ikke helt finde brikker i det her. Jeg ved at lineær modeller betyder at en matematisk model er en overførsel af nogle virkelige forhold til en beskrivelse, som kan analyseres med matematik. Men jeg kan ikke forstå at ... -
Blink and you iss it by Alex Garland
ForumindlægHeej alle sammen.. Please hjælp mig.. Skal aflevere en analyse og fortolkning af novellen Blink and you miss it af Alex Garland, men er lidt lost lige nu. Hvis der er nogle som har lavet denne aflevering, ville det være en stor hjælp, hvis jeg måtte se den. Er nemlig i tvivl om symboler og temaer... -
Bønder i gamle dage ( før 1941 )
ForumindlægHej skriver pt. danskopgave og analyserer et brev hvor der bliver udtalt efter at han har set tyskerne bruge polakkerne som slaver. man kom til at tænke på bønderne i danmark i gamle dage. og man spurgte sig hvad er der opnået ved at vi skriver 1941 nu, og man ikke er nået længere. nogle som ka... -
Eventyr i RELIGION/DANSK
ForumindlægHej derude :D Jeg skal lave synopsis og jeg har valgt fagene religion/dansk. Jeg skal finde et dansk eventyr og et buddhistisk eventyr og analysere og fortolke dem. Nogle derude som har nogle gode eventyr både et dansk og et buddhistisk som ville være relevante at bruge og har nogle tydlige relig... -
Novelle om det gode/perfekte liv
Forumindlæghej. Jeg skal skrive AT i samfundsfag og Dansk, om det her med at der hersker en jagt på det gode/perfekte liv i det senmoderne samfund. herunder skal jeg finde to noveller i dansk som jeg kan analysere med heblik på dette. Jeg kan ikke rigtig finde nogle, er der nogle der kan hjælpe mig? J... -
betydningsanalyse og socialanalyse..Hjææælp!
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært ved at se det klare BRUD mellem socialanalyse og betydningsanalyse.. Hvornår laver man en social analyse og hvornår laver man en betydningsanalyse? Hvis man fx er igang med en betydningsanalyse i billedkunst med et politisk værk, kan man så ikke let gå over i... -
Det arabiske forår - AT
ForumindlægHej jeg skal skrive en problemformulering i AT, kampen for det gode liv. Jeg har valgt samfundsfag og historie. Lige nu er mit udkast: Hvilke konsekvenser kan det arabiske forår få for både den arabiske verden men også den vestlige Analyser hvordan vesten håndterer det arabiske forår. Indd... -
Reklamer med en historie
ForumindlægHej. Jeg skal analysere nogle reklamer og se på, hvordan de adskiller sig fra hinanden. Den ene er tegnet mens den anden reklame er rigtige mennesker. Den der er tegnet, fortæller nærmest en historie, hvilket jeg mener er blevet moderne. Jeg skal så finde ud af, hvorfor de gør det på to forskelli... -
Ludvig Holberg
ForumindlægHej Alle. Jeg har en dansk stil for om Ludvig Holberg og Oplysningstiden... Det i sig selv er ikke så slemt, men vi skal analysere og fortolke en af to mulige tekster. - Epistel 347 om mascarader - Epistel om lærdom og universitetsundervisning Jeg er fuldstændig lost, og der ligger ingen lignende... -
Det arabiske forår
ForumindlægHej :) Er der nogle der ved hvem de forkellige parter var under Det Arabiske Forår i Egypten? Altså nogle konkrette mennesker eller organisationer. Og har disse parter muligvis holdt nogle taler som man kan analysere? Har ledt i flere dage, men kan ikke finde det! Håber nogen kan hjælpe. -
tre dage i prag
Forumindlæghej allesammen jeg sidder og skal analysere novellen "tre dage i Prag" af Naja Marie Aidt. tror nok, jeg har fat på hvad novellen handler om, men er der nogle, som har nogle guldkorn, de vil af med, så kunne det være great. det er specielt den sidste del af den: Hun er ved at smelte i s... -
Skillelinjer i amerikansk politik
ForumindlægHej Jeg har her i 2.g fået den skriftlige opgave at besvare følgende spørgsmål. Jeg er dog helt på bar bund hvad man skal komme ind på, og hvordan. Men spørgsmålet lyder som følger: 1. en analyse af vigtige politiske skillelinjer i amerikansk politik (økonomisk politik på den ene side og på den a... -
Besvarelse af problemformuleringen.
ForumindlægHej Giv en biologisk og fysisk redegørelse for begrebet fedme. Du skal herunder inddrage ydre og indre forhold, der ligger til grund for udviklingen af fedme og en diskussion af forebyggelse/behandling af fedme, samt give en analyse af et selvvalgt eksempel på fedmemåling Jeg er ikke 100% ... -
Hjælp! Dansk/Design?
ForumindlægHej. Tiden er kommet til studieretningsprojektet og som hovedfag har jeg valgt design(75%) og dansk som bifag(25%). I design ønsker jeg at arbejde med industriel design nærmere Jacob Jensen. Nu skal Jeg så finde en dansk synsvinkel. Men lige nu står mit bedste bud til bare at lave en reklame anal... -
De røde sko. H. C. Andersen
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive en analyse om eventyret "De røde sko" af H. C. Andersen. Men der er en person i eventyret, som jeg har svært ved at beskrive. Det er: Gammel frue: og noget andet jeg også har brug for hjælp til er: Sympoler og sproglige virkermidler (sanser, meta... -
en plads i verden.
Forumindlæghej er der muligvis nogle som har læst "en plads i verden" af hans kirk .. og sidder inde med nogle gode noter eller bare forslag til hvad der kunne være relevant at tage op i en litterær artikel. jeg kender self. til de besale ting man skal undersøge i en analyse.. men jeg tænker mere ... -
Hurtigt tysk grammatik spørgsmål
ForumindlægHej alle Når man starter en sætning med "es gibt" står efterfølgende led så i akkusativ, eller står det i nominativ fordi det bliver et subjektsprædikat? (tænker på at es gibt kan oversættes til "at være") Jeg skal analysere følgende sætning: Es gibt 19 Menschen in dem Bild ... -
Sig altid farvel i tide
ForumindlægHej derude skal analyserer Ida Jessens "Sig altid farvel i tide" har godt set nogle indlæg om novellen men nogle der ved hvor man kan finde noget ydderligere, jeg tænker bøger? Har søgt på nettet, men synes ikke at jeg bliver mere afklaret! gad godt at komme nærmere ind på de enkelte sy... -
Menstruationscyklus og moskusagtige stoffer
ForumindlægYep, hej. Vi har i min biologi klasse omkring menstruationscyklus og hormonerne der hører hertil. Vi skal til i morgen lave nogle opgaver - de fleste af dem rimeligt lette - men så er der den her beep irriterende opgave, hvor man skal beskrive og analysere en graf som jeg bare fatter hat af... -
Amish perspektivering
ForumindlægHej Jeg skriver en AT opgave om hvordan Hollywood fremstiller minoriteten (amish), jeg skriver i Engelsk B og religion C , jeg lavet en analyse af filmen The Witness(1985) .. Jeg vil gerne spørge om der er nogen der ved hvad for noget perspektivering der ville være passende..
