Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 18841 til 18860 af 48309
-
En lille hjælp Tak:)
ForumindlægEr der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D -
Alkaner, Alkener, Alkyner og Cykliske og aromatiske forbindelser
ForumindlægHej Jeg skal snart op i eksamen i kemi og derfor vil jeg lige hører om i ved noget om Alkaner, Alkener, Alkyner og Cykliske og aromatiske forbindelser. Det jeg vil vide er alle de frem kemiske og fysiske egenskaber? Håber i kan hjælpe! -
Jura
ForumindlægHvis man dumper et fag på Jura studiet er man så tvunget til gå til eksamen i faget igen? Altså hvis man i et semester har fået 10 i et fag og 00 i et andet, er det så gennemsnittet der tæller eller er du tvunget til at gå det ene fag om som er dumpet? -
Perspektivering
ForumindlægHej :) Jeg skal op til mundtlig dansk eksamen og har vagt eventyret skyggen af H.C. Andersen, men jeg har lidt problemer med at perspektivere den til H.C. Andersens liv, så er der nogen der kan komme med et forslag til hvordan jeg kan perspektivere den til hans liv? På forhånd tusind tak :) -
Hej
ForumindlægHej. Jeg har snydt i min skriftligt dansk eksam men har fået 12 i mundligt og er også egnet til gymnasium. Jeg har fortrudt at jeg snyd, jeg er også optaget i gymnasium vil jeg blive smidt ud efter sommer?? P.s det haster... -
Kraktere i grundforløb?
ForumindlægHej Jeg går i grundforløb på hhx. Jeg har svært ved at være aktiv i timerne, og jeg vil derfor høre om man egentlig for karaktere i grundforløbet? Skal man ikke bare op til AP og ØG eksamen? Eller gælder det samme som i folkeskolen, med at man for "standpunktskaraktere"? -
optagelse
ForumindlægHej. Fik afvide I dag hvis man nu har høje karakterer og alligevel ikke er egnet kan man tage optagelses prøve.. Er det så en prøve man tar ligesom eksam ? Eller er det bare et møde, hvor man snakker med skolen ? Mvh forvirrende person.. -
Blærerøvs sætninger
ForumindlægHey, så er det i morgen det sker.Engelsk skr. eksamen, så jeg leder lidt efter nogle fede sætninger eller ord som er gode til at indlede analyser o.l. Bare sådan noget som lyder klogt:-)BAre fyr løs af alle de fede ord/sætninger I kan. -
Bachelor i fysik
ForumindlægEr der nogen, der ved, hvorledes at bacheloreksamen på Århus Universitet foregår? Nogle siger man skal forsvarer sin opgave ved en regulær mundtlig eksamen. Andre siger at den skriftlige opgave, er det eneste der skal beståes. -
Hvor lang tid?
ForumindlægHey... Nu nærmer tysk eksamen sig snart, og vil meget gerne høre hvor lang tid man egentlig er inde og snakke med lærerne, inden man får karakteren, for lærerne skal vel også have lidt tid til at snakke sammen:) -
230 volt?
ForumindlægHejI min fysik bog står der at der er 220 volt i en alm. stikkontakt. Men andre steder har jeg hørt og læst det er 230 volt.Hvad skal jeg tro?Og hvad skal jeg sige til min eksamen i morgen?Hilsen Frederik -
vækstmodeller
Forumindlæghej.der er et spørgsmål som handler om vækstmodeller til eksamen med budgangspunkt i lineare,potens og eksponentiel. Kan ikke rigtigt finde ud af hvad jeg skal komme ind på udover diverse beviser(for a i de 3 forskellig funktioner) bestemelse af forskrift og regression. Hva mener i? mvh. -
Strenginstrumenter / stående snorbølger
ForumindlægHej guys! jeg har trukket strenginstrumenter til min fys eksamen, er det nogen der kan hjælpe med den første del? "Du skal fortælle om begrebet stående bølger på en streng." forstår ikke helt hvad "stående" bølger er. -
aflevering
Forumindlægvil der ske noget hvis man glemmer at aflevere 1 matematik aflevering ud af de 25 man har på hele året? Udover at få fravær. Men man vil veil ikke få problemer med at få lov til at komme op til eksamen? -
Fysik (indre energi)
ForumindlægJeg har trukket til eksamen i dag, jeg har trukket indre energi, hvor mine stik ord er temperaturskalaer, faser, specifik smeltevarme, fordampning og varmefylde? - er der nogle som kan forklare mig nogenlunde hvad dette handler om, for jeg forstår ikke ret meget af det :-) håber virkelig på... -
Råd og vejledning
ForumindlægHej alle Jeg står og skal psykologi eksamen imorgen og vil bare lige høre om der er nogen der har nogle gode råd. evt noget jeg skal huske hvis jeg trækker et bestem emne eller ligne. håber at få nogle besvarelser...:ø) -
Hvilke personer, læser hvilke aviser? Og ser hvilke kanaler på tvet?
ForumindlægOverskriften siger meget sig selv. Jeg tænkte på om nogle lå inde med information om hvilke persontyper der læse de forskellige aviser og hvilke persontyper der ser de forskellige kanaler i fjernsynet? Skal bruge det til min eksamen imorgen, vil være dejligt med lidt feed-back :) /Alex. -
Hvad sker der hvis jeg ikke dukker op en min naturfagseksam?
ForumindlægJeg er rigtig langt bagud i alle naturfag og har meget svært ved at forstår fagene, så jeg har gjort mig mange overvejelser og har derfor valgt ikke at dukke op til eksamen. Jeg er dog meget i tvivl om hvad der vil ske hvis jeg ikke dukker op? -
En lille hjælp Tak:)
ForumindlægEr der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D -
Hurtig svar.
Forumindlægjeg går i folkeskolen og skal op i kristendom i morgen. Hvis der er nogle, som ved hvordan det foregår, samt kan fortælle mig, om man kun kan komme op i kristendommen, eller også andre religioner? evt triks til at klare sig bedre tik kristendom eksamen, vil jeg gerne høre. -Mike
