Søgning på: musik analyse. Resultater: 18861 til 18880 af 25891
-
Landet Atlantis – ”Et symbol” Af Tom Kristensen
ForumindlægLandet Atlantis – ”Et symbol” Af Tom Kristensen - Digtet er fra hans debutbog i 1920 som hed ”Fribytterdrømme. Vi har fået til opgave at analysere dette digt, med et anarkistisk perspektiv. Derudover skal teksten analyseres ved at beskrive: 1. den ideologi, som teksten er... -
Hjælp til problemformulering - samfA og engA
ForumindlægSkal til at skrive problemformulering til AT, hvor årets AT emne er mennesker og naturen. Jeg har valgt at skrive i samfundsfagA og engelskA, hvor jeg har valgt emnet: Trumps klimapolitik. Her vil jeg gerne bl.a. i engelsk lave en retorisk analyse af en af trumps taler om klimapolitikken, og evt.... -
taksonomiske niveauer
ForumindlægHei jeg er ved at skrive samfundsfagsaflevering og mit 2.spøtgsmå lyder sådan Analysere hvordan politiske partier og enkeltpolitikkere kan gør brug af massemedierne- indrag bilag A - mit spørgsmål lyder: når der står analysere (udfra en artikel, hvad er det så helt nøjagtig jeg skal gøre ved ... -
Hjælp til engelsk essay
ForumindlægEr der en af jer der har der har skrevet en analyse på engelsk til Obamas vinder tale i år 2008? Min opgave beskrivelse lyder således: Write an essay (900-1200 words) in which you analyse and comment on Barack Obama’s speech. Part of your essay must focus on the rhetorical features and... -
Engelsk medicinsk videnskabelig tekst
ForumindlægJeg skriver, da jeg er gået i stå med en opgave. Det er specielt analyse afsnittet af den, der har voldt mig størst kvaler. Jeg tror ikke, at jeg har lavet analyse afsnittet godt nok, så hvis der er nogen der har lyst til at hjælp mig lidt, så ville det være fint. Jeg er villig til at komme med e... -
Obamas victory speech 2008
ForumindlægKære studie-venner, Er der en af jer der har der har skrevet en analyse på engelsk til Obamas vinder tale i år 2008? Min opgave beskrivelse lyder således: Write an essay (900-1200 words) in which you analyse and comment on Barack Obama’s speech. Part of your essay must focus on the rh... -
Kubisme hjælp
ForumindlægHey ! Jeg skal skrive da/hi opgave, og har valgt at skrive i dansk. Mit emne er kubisme, og indtil videre har jeg valgt at analysere et billed af Picasso, Les Demoiselles d'Avignon, men kunne også godt tænke mig at analysere noget tekst. Eventuelt et manifest, hvis det er muligt at finde såda... -
væsentlige træk i borgerretskampene usa.
Forumindlægjeg har fået spørgsmålet. 1) giv en kort redegørelse for de væsentlige træk ved de amrikanske borgerretskampe i 1950'erne og 1960'erne, og analyser Martin Luther Kings tale, "I have a dream" jeg har analyseret talen. men har store problemer med at forstå den første del a spør... -
blodtyper og nedarvning
ForumindlægHej Jeg har en opgave som lyder: - 1. Nedarvning af ABO-blodtype: Ud fra din viden om din egen blodtype skal du anføre arvegangen i din familie. Hvis du ikke kender dine familiemedlemmers blodtype, så analyser dig frem til mulige eller umulige blodtyper/genotyper hos dine forældre. -... -
Mundtlig eksamen Dansk | 00'erne
ForumindlægI mundtlig dansk har jeg trukket emnet: 00'erne. Jeg vil meget gerne analysere en kortfilm, (men hvis der er nogen der her nogle vildt gode ideer til en anden form for prøveoplæg ville det også hjælpe). Det er dog meget svært at finde en kortfilm, da den jo skal være omkring 2-10 min lang. D... -
tove ditlevsen
ForumindlægHej er der nogen som har mulighed med at hjælpe mig med min dansk alf. da jeg har svært ved at komme igang. måske nogen som ligger inde med en opgave som jeg kan få idér fra? opgaven lyder: TOVE DITLEVSEN - BARNDOM skriv et analyserende oplæg til et HF-hold om forfatteres fremstilling... -
Citater med som sidetal?
ForumindlægJeg analysere to historiske kilder og bruger derfor nogle citater til at underbygge hvad jeg skriver. men gælder disse med som sidetal? Vi har fået at vide, at citater som hovedregel ikke gælder med i de 15-20 sider. men når de bruges som underbyggelser i en analyse skulle man tro de gælder med..... -
SRP: Afsæning / IT
ForumindlægHej, Jeg skal skrive min SRP i de her dage, og jeg er virkelig ikke god til sådan noget. Jeg har store problemer med at komme igang, og finde ud af hvilke modeller jeg skal bruge fra Afsætning. Min opgave titel: Virksomheden ønsker at få foretaget en analyse af konkurrencesituationen på det dan... -
Ideer til område?
ForumindlægHej alle derude Jeg ska jo som så mange andre igang med at skrive SRP. Jeg har besluttet mig at arbejde i engelsk/historie om årsager og optakt til den amerikanske borgerkrig. Dog mangler jeg ideer til hvad jeg hvilken engelsksprogede tekst jeg skal analysere hvilke historiske kilder jeg ... -
SRP - Amerikaske Valgsystem
ForumindlægHej derude! Det er sådan, at SRP er lige om hjørnet og jeg pludselig er blevet meget stresset, da jeg pludselig har fået at vide mine vejledere, at det jeg havde tænkt som analyse ikke er helt godt nok. Jeg skriver om det amerikanske valgsystem, hvor jeg redegører for selve systemet og disk... -
Sociologi + James Baldwin
ForumindlægHej brugere, Jeg skal til at lave min SRP (samf og eng), hvor jeg skal lave en sociologisk analyse af personernes forhold og situation i James Baldwins værk "Go Tell It On The Mountain" (1955). Hvis der er nogen, der har læst bogen og har ideer til sociologer (gerne religionssociologer)... -
miljøbeskrivelse
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivl om hvor meget f.eks. en miljø beskrivelse skal fylde i en analyser fortolk opgave? I problemformuleringen står der at jeg skal tage udgangspunkt i en kort præsentation af værket, analysere og fortolke og gå i dybden med fortællerens holdning til hovedpersonen. Hvor mege... -
Eftertidens syn på det athenske demokrati
ForumindlægI mit studieretningsprojekt skal jeg analysere eftertidens syn på det athenske demokratiet. Jeg har ledt efter egnede kilder - både til analyse og generel infomation - dog uden held.. De eneste kilder jeg har fundet, der vurderer eftertidens syn er i "ansigt til ansigt med grækerne" ... -
Haster!! Analysemodel tysk eksamen!!
ForumindlægJeg skal til eksamen i tysk på b-niveau imorgen. har styr på det hele undtagen analyse delen af den tekst jeg trækker. Jeg kunne virkelig godt bruge en analysemodel til b-niveau så jeg ved hvad er vigtig at tage med når jeg analysere, men os hvad er nødvendigt. Jeg ved at jeg ikke skal gå i minds... -
Eftertidens syn på det athenske demokrati
ForumindlægI mit studieretningsprojekt skal jeg analysere eftertidens syn på det athenske demokratiet. Jeg har ledt efter egnede kilder - både til analyse og generel infomation - dog uden held.. De eneste kilder jeg har fundet, der vurderer eftertidens syn er i "ansigt til ansigt med grækerne" m...
