Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18861 til 18880 af 24088
-
B2B - Segmentering. Hjælp
ForumindlægJeg sidder i skrivende stund med et eksamens projekt om virksomheden Bisca A/S og som et led af en distributions analyse skal jeg foretage en segmentering, og her vil det være relevant med en B2B segmentering. Lige nu har jeg ikke en brugbar lærebog omkring b2b segmentering, så jeg håber at der e... -
Syndefaldet - Muldskud?
ForumindlægHej. Jeg skal op i Syndefaldet i Dansk og er næsten sikker på at jeg vil arbejde/fordybe mig i novellen af Hendik Pontoppidan - "Muldskud" Derfor har jeg brug for lidt hjælp. Hvis du kunne sende mig en lille inspiration eller en analyse du tidligere har lavet af den, ville det være fant... -
JBS Mens Underwear; Nonnen.
ForumindlægHjælp . Jeg skal op i prøveform B, og har mere eller mindre selv valgt en JBS reklame med en nonne. Problemet er bare, at hovedemnet er "Stereotype kønsroller" Min lærer har godkendt det, men nu er jeg gået i stå. Nogle der kan hjælpe lidt med analyse og sin egen mening om billedet + ... -
Spørgsmål til symboler i den sidste balkjole
ForumindlægHey, jeg er ved at lave min dansk synopsis færdig. Jeg har trukket det moderne gennembrud, og har valgt at analysere ''Den sidste balkjole'' af Herman Bang. Jeg skal finde symboler i teksen, og jeg kan kun komme på balkjolen. Det ville være til en stor hjælp, hvis i kunne give for... -
Kvadrantanalyse
ForumindlægHej... Jeg skal lave en kvadrant analyse over nogle produkter, hvor jeg vil kigge på et producents forcer. Jeg tænker blandt på funktion kontra pris... men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan man starter på en kvadrantanalyse. Internettet er tomt for netop dette emne. En der kan hjælpe.?? M... -
SKriftlig imorgen
ForumindlægSå er der Dansk skriftlig eksamen imorgen. Nervøse? Hvordan læser i op idag? Jeg er i fulde sving med analysemodeller, noter, forskellige bøger mv. Hvis du har nogle super gode links eller andet, du kunne tænke dig at dele, ville det bare være skønt! Jeg tænker især på 'opskrifter' til hh... -
Dumme synopsis.
ForumindlægJeg har trukket: Drømmen om det gode liv. Mit prøveoplæg er: Regeringen opfordrer til børnearbejde (Artikel) Præsentation og begrundelse for valg af prøveoplæg, er lavet.. OG SÅ .. Præsentation af analyse.. = Artiklens opbyggelse + Beskrivelse af opstilling. Og så kan jeg ikke komme på mere at sn... -
Paradisæblerne tekst
ForumindlægHej Jeg sidder og skal lave synopse med emnet syndefaldet. Jeg vil gerne have en novelle og har nu set flere analyser og referater af paradisæbler. Jeg synes den lyder god, og med en masse at tage fat i. Jeg har bare ikke teksten og kan ikke finde den på nettet. derfor ville jeg høre om... -
religion og engelsk
ForumindlægHej alle, Jeg har en synopsis der skal afleveres imorgen.. Det er til mit EP (Eksamens projekt) jeg har om: konflikten mellem protostanter og katolikker i Nordirland, med henblik af bogen "Cal" af Bernard MacLaverty.. Er lidt lost i det.. Ved ikke hvilke analyser eller m... -
Bestemmelse af blodtype
ForumindlægHvad betyder Anti D på eldon kortet Nedarvning af ABO - blodtype Anfør arvegange i din familie, hvis du kender familiemedlemmer blodtype, hvis ikke så analyser dig frem til mulige eller umulige blodtyper/genotyper hos dine forældre. Jeg har blodtype A. Nogle der kan hjælpe mig med begge sp... -
Hjælp!
ForumindlægHej derude Jeg skal til at skrive en dansk-historie opgave, og jeg regner med at bruge dansk. Jeg har tænkt lidt på at bruge en eller flere historier fra 1001 nat, men hvordan kan man lave en aflevering på 8 sider? Udover at jeg skal analysere, fortolke historien og skrive om forfattere... -
Naja Marie Aids novelle - En Kærlighedshistorie.
ForumindlægHej. Jeg skal til dansk prøve på Onsdag. Jeg har trukket "Melankoli" så har jeg valgt novellen En Kærlighedshistorie, af Naja Marie Aidt. Jeg er i gang med at analysere den, da gik jeg i stå ved "Budskab". Er der nogen der kan hjælpe mig til at komme i gang med budskabet eller... -
Dansk-Histrie opgave
ForumindlægHej, jeg er i gang med min dansk-historie opgave om de ufaglærte arbejderes leve- og arbejdsvikår under industrialiseringen i Danmark og skal til at analysere en kilde til. Jeg har svært ved at finde nogle forholdsvis letlæselige kilder i mine bøger og tænkte på om nogen kender nogle kilder jeg e... -
Hvad symbolisere en korsvej?
ForumindlægHej. Jeg er blevet lidt i tvivl om hvad en korsvej betyder, og håber på at i kan hjælpe mig derude! :-) Det betyder noget med at hvis man står over for en korsvej symbolisere det at ens liv kan tage en ny drejning. Jeg er igang med at analysere novellen "den sidste balkjole" af herman... -
Besjælinger - hvorfor?
ForumindlægHej. Jeg har et digt som jeg skal analysere. Jeg har også bemærket at der bliver brugt besjælinger. Digtet er "Guldhornene", af Adam Oehlenschläger. Han skrev digtet i 1802, hvilket var "Romantikkens Tid," og derfor fik jeg en idé om, at han måske brugt besjælingerne for at de... -
Historie taksonomiske niveauer
ForumindlægHej ! skal skirve en synopsis i historie og engelsk om årsagen til den kolde krig og analysere john f kennedys tale " ich bin ein berliner" men har svært ved at lave underspørgsmål da jeg ikke ved hvordan jeg skal bruge de taksonomiske niveauer i historie? underspøgsmålene skal for... -
Redegørelse...
ForumindlægJeg har til opgave at lave en redegørelse i min Dansk/historie opgave. Problemet er bare at jeg ikke helt ved hvad jeg skal have med i en redegørelse. Altså Jeg skal jo ikke have personbeskrevelse med eller miljø for det er jo under analyse og jeg har fået at vide at jeg skal skrive resumeet alle... -
Mundtlig eksamen!!!
ForumindlægHejsa Jeg har trukket reklamefilm til mundtlig eksamen i dansk, og jeg har lidt svært ved at finde en reklame som jeg godt kan arbejde med. Derfor ville jeg spørge om i kender nogle gode reklamer, som har et vigtigt budskab eller bare generelt en reklame der er god til at analysere med? Det v... -
"Nyere litteratur (efter 1990)" - tekst?
ForumindlægHej alle. Jeg har i mundtlig dansk trukket "Nyere litteratur (efter 1990)" Jeg synes det er et meget bredt emne, og jeg er lidt på bar bund. Er der nogen af jer, der har en novelle eller andet der ville være god til at analysere i forbindelsen?? Det skal helst være en novelle,... -
udtræksfag kortfilm 9 klasse
ForumindlægHey folkz! Jeg har her for lidt siden udtrukket mit fag til dansk eksamen. Jeg trak kortfilm hmm hvad er det nu lige man skal der? Analyse af en kortfilm? Reflektere til filmiske virkemidler? Sammenligne mdd Andre? Syns vinker? Andre ting - evt gode råd, film, eksamen osv.... Tusind ...
