Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 18921 til 18940 af 24088
-
Perspektivering til novellen "Ateisterne og Ayatollaherne"
ForumindlægHej! Jeg sidder lige nu og forbereder mig til dansk mundlig eksamen. Jeg har trukket kulturmøder og har valgt at analysere en novelle der hedder "Ateisterne og Ayatollaherne" af Tarek Omar. Og jeg har rigtig svært ved at finde noget som jeg kan perspektivere den til... Er der nogen so... -
Oplæsningsstykke - Kortfilm
ForumindlægJa, jeg trak kortfilm - og skal være færdig med min synopse i morgen kl. 12.00, men jeg mangler dog stadig et oplæsningsstykke, men har ingen idé, om hvad jeg skal vælge som mit oplæsningsstykke. Jeg har forresten valgt, at analysere " Under bæltestedet " af Alexander Kølpin -
"Hyldest til hverdagen"
ForumindlægHej alle, Jeg har trukket " Dan Turell" til mundtlig dansk eksamen i 9.klasse og jeg har valgt digtet "Hyldest til hverdagen" til det ville jeg bare høre, om der var nogle der lå inde med: 1) synopsis af teksen eller god synopsis af digt 2) analyse af digtet 3) and... -
Digt af Michael Strunge - Den hæslige by
ForumindlægHej alle. Jeg håber at der er en derude der vil hjælpe mig. Jeg skal analysere et digt af Michael Strunge - "Den hæslige by" Et af afsnittene forstår jeg ikke: Fragmenter af en endnu fri bevidsthed hænger som en tåge i luften kun gennemlyst af neonøjnene. Gennem gaderne flaxer anskud... -
Afgangseksamen 9.kl
ForumindlægJeg har trukket Essay/klumme og derfor skal jeg vælge en klumme eller et essay at analysere. De skal passe til følgende tekster, så de kan perspektiveres: Grillet kælling er den zygeste form for humor - Christine Feldthaus Gud, hvor er ateister skråsikre, Poul Joachim Stender Hindbærsnitter, ... -
Danmark i 1800-tallet
ForumindlægJeg er ved at analysere "De Blå Øjne" af Karen Blixen. Novellen foregår ca. i 1817. Jeg vil prøve at se, om der er nogen lighed mellem novellen og safundet i 1800-tallet. Skete der noget vildt i Danmark i 1800-tallet? Evt. noget med kvinderettigheder (: -
Filmanalyse af The Hunger Games
ForumindlægHej 1) Er der en, der har en ide til nogle gode filmtekniske analysepunkter, hvis jeg skal lave en god analyse af den scene i The Hunger Games, hvor Katniss skal skyde bue og pil foran rådet, hvor hun skyder en pil gennem æblet i grisens mund? 2) I samme scene, hvor ser man at fænomenet ondskab... -
Produktets berettigelse
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med et teknologi projekt. Jeg skal starte min analyse med at skrive om produktets berettigelse. Det er min vejleders krav. Politikens nudansk siger: berettige ngt udgøre et moralsk argument for noget Hvordan kunne sådan en berettigelse lyde ? Jeg skriver om eksklusive træ... -
Søger lærer i dansk og engelsk
ForumindlægSøger en hjælpelærer som er ekspert i at skrive litterær artikel i dansk og/eller analyse af en fiktionstekst i engelsk. Jeg skal til eksamen i slutningen af maj så du skal være ledig et par dage i denne uge, næste og den efter. Jeg bor i Gentofte og du skal have mulighed for at komme her. Kontak... -
Er artiklen OK som avisartikel??
ForumindlægHej Alle!! Til mundtlig dansk har jeg trukket 'avisartikel og dens formidler'. Med det skal jeg så vælge en avisartikel, jeg skal have analyseret og fortalt om. Har fundet en ( http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ECE1950183/unges-liv-er-styret-af-facebook/ ), men den er jo fra nettet... -
Jeg forstår ikke denne sætning
ForumindlægHej, jeg er igang med at analysere en engelsk artikel, hvor denne sætning står. Jeg forstår ikke helt denne sætning, er der nogle som vil hjælpe? :) Sætningen: A ward was selected when its number was drawn by an independent doctor. Betyder det at der var en læge som trak et nummer og heref... -
problemformulering?
ForumindlægHej jeg skal aflevere en problemforbulering i morgen, men jeg er ikke sikker på om den er god nok.. Jeg skriver om industrialisering.- om hvordan det påvirkede mennesket at flytte fra land til by. Her er mit bud: Jeg vil startede med at redegøre for hvilke konsekvenser det havde at folk flyttede ... -
Komposition
ForumindlægHvordan er det helt præcis en kompositionsanalyse fungerer? Det er nemlig ikke et begreb vi som sådan har beskæftiget os med. Jeg er godt klar over, at en komposition fortæller noget om hvordan historien er 'komponeret' - men hvordan anvender man begrebet som en naturlig forlængelse a... -
Prøveform b, identitet
ForumindlægHej, Jeg har trukket identitet (analyse og fortolkning af novelle med fokus på temaet identitet) til min dansk prøveform b. Jeg ville høre om der var nogle der har haft lignende emne eller kender en tekst jeg kan kigge på? Eller om der er nogle af jer der kan sige hvad der ville give plus poi... -
My Mother Lived on a Farm in Africa!
ForumindlægHej :) Jeg sidder og prøver at komme i gang med en analyse og fortolkning af "My Mother Lived on a Farm in Africa", og jeg har brug for inspiration. Hvis der er nogen, der på nogen måde kan hjælpe mig i gang med dette, ville jeg sætte stor pris på det. På forhånd tak. -
DHO hjælp!
ForumindlægJeg er ved at skrive DHO om det moderne gennembrud. Jeg har valgt et underemne der hedder Fattigdom. Jeg skal finde en litterær novelle, og det er det jeg har problemer med. Er der nogle der kender en god novellen om fattigdom? Jeg er på røven, for jeg skal snart til at skrive min analyse :/ ... -
Randers Regnskov rapport?
ForumindlægHola, skal til at skrive en rapport inden for salg og service og EØ om randers regnskov, vil høre om nogen har skrevet noget lingende som evt har noter/rapport, som jeg kan bruge som inspiration? Er lidt lost på nogle punkter som SWOT analyse og få noget EØ ind i rapporten.. -
"Der er et yndigt land"- perspektivering til "I Danmark er jeg født"
Forumindlægjeg har analyseret "Der er et yndigt land" og vil gerne perpektivere det til H. C.Andersens " I Danmark er jeg født" ville gerne lige hører hvordan jeg måske kunne gøre det? . Jeg har skrevet at H.C. Andersens sang er mere personlig og hvor han skriver hvor meget Danmark ... -
Yahya Hassan "Barndom"
ForumindlægHey Nogle der har bud på hvad budskabet kunne være i digtet "Barndom" af Yahya Hassan. Jeg har selv nogle tanker, men kunne godt tænke at høre, hvad andre tænker. Det er til DHO, hvor jeg i analyserne har fokus på livsvilkårene i ghettoen, hvis nogle gerne vil vide det Håber I vil ko... -
AT - Problemstilling?
ForumindlægHej, Min lære skrev hvad jeg muligvis kunne analysere i min AT. Men forstår det ikke rigtig. Er der nogen der kan forklare mig, hvad der menes med dette? - hvorefter dit analyseafsnit ville være en afvejning af de forskellige motiver, som terroristerne muligvis har haft. Her er det vigtig...
