Søgning på: SRP historie. Resultater: 18941 til 18960 af 22627
-
Selvbiografi
ForumindlægHej alle. Jeg sidder, og arbejder med en selvbiografi i mit AT projekt. Jeg husker nu, at min lære sagde at jeg skulle skrive hvorfor hun netop vælger denne genre, til at formidle sin historie, hvilket jeg egentlig ikke helt forstår. Jeg skriver om bogen "Et løft af sløret". Er det... -
Tuberkulose
ForumindlægJeg sidder og skal aflevere AT om tuberkulose. Jeg har fagene matematik og historie. Mit overemne er "Det gode liv". Er der nogen der har nogle idéer for en eller flere problemstillinger som kan tages op på det diskuterende niveau? Har selv overvejet noget med "Hvorfor går ma... -
Biologi A noter
ForumindlægHejsa! Lang historie, men min hardisk er i hvertfald gået i stykker, hvor jeg havde en hel masse noter. Jeg vil ikke græde over spilt mælk og har stadig mine opgaver og rapporter da de er afleveret på nettet, og lidt håndskrevne noter, men overhovedet ikke alt. Er der nogle der ligger inde med n... -
HJÆÆLP !! socialisme i dag ?
ForumindlægDavs folkens. Er ved at skrive synopsis om socialisme i fagene historie og samf, men har lige et enkelt spørsmål. Hvorvidt ses Karl Marx" oprindelige tanker i nutiden førte politik ? Havde egentlig tænkt mig at se på de socialistike partier såsom SF og Enhedslisten , men synes generalt ... -
2.g opg - Nazismens Ungdom
ForumindlægHej jeg skal til at skrive min 2.g Dansk/Historie opgave, og i dette tilfælde skal jeg skrive om det at være ung under nazismen, i omkring anden verdenskrig. Jeg er selv lidt på bar bund, så jeg vil høre om der ikke er nogen som vil give mig lidt hjælp til dette ? Jeg vil meget gerne høre forslag... -
synopsis
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en Engelsk synopsis omkring Doping, med fokus på touren og Lance Armstrong. Jeg er enlig færdig men ville bare lige høre om den lever op til Blooms Taksonomi? Kort fortalt har jeg valgt at gøre sådan her: Beskrivelse-analyse-vurdering Beskrivelsen: historie ... -
Jødeforfølgelse DHO
ForumindlægJeg skal igang med min dansk-historie opgave. Mit emne er Europa 1914-1939, Nazisme, Jødeforfølgelser. Med fokus på Jødeforfølgelse. Kan nogen hjælpe mig med en problemformulering? Kilder til at analysere? Eller andre gode råd til at løse opgaven? Har i lavet en opgave i samme stil? Alt inspira... -
hitler
ForumindlægHvordan ser det her ud ? • Hvilken betydning havde rigsdagsbranden, d. 27. februar 1933, for Hitlers vej til magten? • Hvem var Hitler? - Har Hitlers barn - og ungdom nogen indflydelse på den fanatiske mand, Hitler endte med at blive? • Hvordan kunne det lade sig gøre, at Hitler, ... -
Mobning - din mening?
ForumindlægHej alle! Jeg er kommet i den situation, at jeg skal have skrevet en stil om mobning. Det ville være fint nok bare at skrive mine egne meninger og lign. meeen det ville da være sjovere hvis jeg kunne få andres meninger - og evt. historier omkring oplevelser med mobning. Det kunne eks være: Hvad e... -
hjælp - det haster !
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive en dansk-historie opgave, da jeg går i 2.g. Mit emne er kvindehistorien i Danmark fra 1914-1939. I min redegørelse har jeg et punkt, hvor jeg skal gøre rede for udviklingen af ægteskabet i forhold til seksualiteten, i denne forbindelse vil jeg inddrage en tabel, som viser... -
Søger hjælp til 'Den lille pige med svovlstikkerne'
ForumindlægHej. Jeg har dansk mundlig eksamen om 2 dage, og mit forybelsesemne er 'Den lille pige med svovlstikkerne'. Jeg vil blive utrolig glad hvis nogle af jeg kunne hjælpe med noget af dette: - Beretterrmodel, især klimaks - Sprogets tempo og sætningerne i historien - Metaforik i sproget! ... -
Konspirationsteorier
ForumindlægHej med jer! Jeg er i gang med forberedelserne til min AT-eksamen (historie og engelsk) omhandlende konspirationsteorier om mordet på John F. Kennedy, og i forbindelse med det mangler jeg svar på et meget vigtigt spørgsmål, som jeg forgæves har forsøgt at finde. Spørgsmålet lyder således: Hvilke... -
Eksamenprojekt i Billedkunst C
ForumindlægHej, jeg skal op til eksamen i billedkunst her til sommer, og jeg skal så have lavet et eksamensprojekt til det. Men, det helt store problem er at jeg ikke aner hvad det projekt går ud på, på nogen måde. Jeg har nemlig ikke modtaget undervisning i billedkunst i år (længere historie), men jeg ... -
Besættelsestiden
ForumindlægHej alle sammen ! Jeg skal skrive en historie opgave om besættelsestiden. Jeg skal analysere mig frem til regeringens mulighedsrum men jeg kan slet ikke se at regeringen havde ret mange mulighederne i perioden op til besættelsen. De havde en mulighed som var at indgå i et forsvarssamarbejde med ... -
Perspektivering - som englene flyver og ond i sulet
ForumindlægJa overskriften siger jo næsten det hele. Jeg mangler noget som jeg kan perspektivere ''Som englene flyver'' og ''Ond i sulet'' fra Naja Marie Aidts VANDMÆRKET til. Det er til en dansk-historie opgave. Er lidt desperat. Ville gerne perspektivere dem til noget der e... -
Minimalistisk litteratur fra 60'erne?
ForumindlægHej! Jeg skal i gang med at skrive min dansk/historie opgave og har valgt at skrive om minimalismen. Minimalismen stammer jo sådan set fra 60'erne og blev rigtig populært i 90'erne, men hvilke noveller er der fra 60'erne? Jeg er fuldstændig blank på det punkt - jeg kan slet ikke fin... -
Hc andersen eventyr
ForumindlægHej studiepotalen, jeg har trukket "eventyr" til afgangseksamen. Og min lærer siger at det ville være godt at jeg valgte et af Hc andersens ikke så kendte eventyre. Er der nogle der har nogen gode erfaringer med nogle af hc andersens eventyre? Som man kan perspektiverer til stoppe... -
Kristendom - Mundtlig
ForumindlægHej SP, I dag blev udtræksfagene offentliggjort på min skole, og jeg skal op i kristendom. I 8. tror jeg, at jeg havde 8-9 lektioner kristendom i alt... og her i 9. har vi mistet en del kristendomsundervisning pga. min lærer var syg. Jeg tænkte på, om det var muligt, at I bl.a. kunne fortælle... -
VIGTIG HJÆLP. FRA 60'ERNE TIL 80'ERNE!
ForumindlægHej. Det er fordi jeg er i gang med at skrive omkring hippier og yuppies til min historie eksamen i morgen. Og jeg mangler kun lige at skrive om yuppies, og efter det er jeg færdig. MEN jeg har fået afvide af min lærer, han synes jeg skal lave en ''formodning.'' om hvad der skete ... -
AT - hjælp mht biologi
ForumindlægHej derude, vi har snart AT, (2g) .. jeg har valgt at kombinere biologi og historie sammen, og skrive om pesten i Europa. Var på biblio igår, og fik meget ud af det, især omkring det historiske, savner dog noget mere dybde mht. til biologien, altså fysiologien osv i kroppens celler .. og ville hø...
