Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 18941 til 18960 af 27764
  • Bach præludium g-mol, ender i dur?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder og skal analysere Bachs Præludium i g-mol fra Das Wohltemperierte Klavier I. Tonenarten er jo self g-mol, men satsen slutter i G-dur, hvordan kan det være? Findes der en fornuftig forklaring? På forhånd tak :)
  • SRP HJÆLP!

    Forumindlæg
    Jeg har en problemstilling, der lyder: Undersøg på grundlag af en analyse af sprog og indhold i JHG's Black Like Me, racediskriminationens former i Syden. Udvælg 2-3 sider til grundig behandling. Hvordan ville I gribe det an?
  • Den barmhjertige samaritaner

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med at analysere "Den barmhjertige samaritaner" og er gået i stå ved tema. Ved budskabet har jeg skrevet: "At man skal hjælpe dem, der har behov for hjælp, uanset hvem de er", men hvis der er nogen, der har noget at tilføje der ville det også være super....
  • Rifbjerg...

    Forumindlæg
    Hejsa.. Er der nogen derude, der har læst en af hans tekster ved navn "al deres snak" ? jeg synes, det er ret svært at analysere den.. Nogen der evt kan hjælpe mig lidt på vej ? på forhånd tak for hjælpen.
  • Kanten af himlen?

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der har læst teksten "Kanten af himlen" af Sven Holm, (hvis ja) kan i/du ikke være sød at give mig eventuelt en kort analyse eller fortolkning eller vise mig et link der ville være til hjælp.. Jeg har nemlig brug for inspiration :D På forhånd TAK!
  • Personkarakteristik i Fru Marie Grubbe

    Forumindlæg
    Hejsa, Jeg er lidt lost, jeg er ved at lave en analyse af Fru Marie Grubbe, men sidder fast ved personkarakteristikken af Stig Høgh, og Daniel fra historien. Er der nogen der kan hjælpe med dette?.
  • Syersken + Fabel af Marianne Larsen

    Forumindlæg
    Hej.. Er der nogen derude, der har læst tekster om den overnævnte forfatter. Jeg ved godt i princippet hvad digtene handler om, men jeg ved ikke hvordan jeg kan skrive en hele del om det, og analyserer linje for linje.. på forhånd tak for hjælpen...
  • Forsvundne skove af Johannes V. Jensen

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skrive dansk stil, som jo egentligt ikke er min stærke side! Det skal være en analyse af teksten forsvundne skove af Johannes V. Jensen!Jeg vil høre om der er nogle der har et bud på hvad budskabet i denne tekst er!!På forhånd tak!!
  • Ib Lucas: Lystfisker

    Forumindlæg
    Jeg sidder og laver en analyse af novellen Lystfisker der er skrevet af Ib Lucas. Jeg har problemer med at tolke den, plus at jeg skal perspektivere til Ødipusmyten. Ville bare lige høre om der var nogen der havde læst den og som måske kunne komme med nogle fif til hvordan teksten skal tolkes.
  • Dokumentarfilm

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal skrive en opgave om en dokumentarfilm og bruge teori til at underbygge analysen. Jeg vil høre om i har nogle forslag til en spændende og interessant dokumentarfilm og tilhørende materiale/teori? Råd modtages med kyshånd :-)
  • Skriftlig dansk 3.g

    Forumindlæg
    Efter den nye reform, kan man vælge 3 slags opgaver: Essay, Kronik og Analyse og fortolkning af tekst. Er der nogle der har vejledninger som man kan tage med til termin og prøver? Så har man meget nemmere ved at skrive den stil :).
  • Omkring opdeling af besvarelser

    Forumindlæg
    Hey! Jeg har en dansk stil for, hvor jeg skal analysere en tekst med Indledning, Hoveddel og Konklusion, men uden at bruge overskrifter.. Hvordan og hvad skal henholdsvis indledningen, hoveddelen og konklusionen indeholde? Går på HTX, vi er ikke så kloge på de humanistiske fag :o)
  • Far Apart stil

    Forumindlæg
    Hej alle! Er mega sent ude, men håber virkelig nogen kan hjælpe!! Er der nogen der har en analyse/fortolkning af short story'en "Far Apart" af Helen Shinjuku?? Håber jeg virkelig!:s Kh og på forhånd mange gange tak
  • HJÆLP HASTER!!

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder med et billede af Casper Friedrich, Kridtklint på Rügen, men jeg kan ikke rigtig finde ud af at analysere det :/ er der nogen der vil prøve at kigge på det og fortælle hvad i mener og kan få ud af det?? Mvh Line
  • Hummel Fashion

    Forumindlæg
    jeg er igang med en afsluttende afsætnings opgave, hvor jeg skal eksporte Hummel Fashion til Tyskland. Er der nogle der kan hjælpe med en swot-analyse eller en værdikæde??? eller bare generelle ting o m tøjmarkedet i tyskland....på forhånd tak
  • HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der har en rigtig god tekst til dansk? Mit plan var med religiøs tilgang at analysere mohammedkarikaturen. Nu mangler jeg bare en passende tekst i dansk, hvor man evt kan se det lidt fra begge sider og kan lave en argumentationsanalyse. Ville være lækkert med hurtig hjælp!
  • Forumindlæg
    Hej!Jeg ved det her nok er et noget dumt spørgsmål,men hvordan kan det være, at når vi laver analyser af en virksomheds rentabilitet og indtjeningsevne, at man så siger: når egenkapitalenforrentning er større end afkastninggraden, så tjener man på at arbejde med gæld? Har egentlig aldrig tænkt ov...
  • Digtet styrt.

    Forumindlæg
    jeg er igang med at lave en analyse om digtet "styrt" og jeg er nået til et spørgsmål som jeg ikke forstår. spørgsmålet lyder: hvordan vil du karakterisere fortælleren i digtet styrt?. Hjælp hurtigst muligt tak.
  • Massemedier

    Forumindlæg
    Skal op i dansk!En af vores emnekredse er massemedier.Hvad er vigtigt at medtage når man analyserer en massemedietekst??Er der nogen der vil forklare de forskellige former for argumenter der kan bruges fx. ekspertargument etc.??Hvordan kan aktantmodellen bruges på en artikel?? Er der evt. en der ...
  • Grafisk novelle AT - metoder

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er lidt i tvivl om hvilke metoder man bruger på en grafisk novelle/roman i forhold til AT? Det er jo en blanding af en roman og en tegneserie? Er det så en blanding mellem de analyser former og måske billedanalyse? Er der nogen der ved det? Hilsen Susanna