Søgning på: SRP historie. Resultater: 18981 til 19000 af 22627
-
Haster...
ForumindlægHej Kan De hjælpe mig med at finde svar eller give svar for 2 spørgsmål i historie. a) Hvilken former for stater kender vi fra oldtiden og middelalderen? b) Gør rede for statstankens udvilkling fra oldtid til middelalder og regligionens rolle? Du skal se efter, hvordan en regering kan få magten o... -
Oldtidskunstskab mundtlig
ForumindlægHej alle jer 3.g'ere der snart skal til eksamen. Jeg skal til eksamen i Old mundtlig her snart i Juni og jeg er lidt nervøs for hvad der kommer til at ske, er der nogen der sådan nogenlunde kan give en kort gennemgang af hvad der kommer til at ske. Og måske nogen der ved hvad der ville væ... -
Eventyr: Der var engang...
ForumindlægHej Allesammen jeg ville høre om i har nogle ideer til en dansk stil jeg skal skrive: - Jeg har nogle billeder som forestiller en nar/tryllekunstner der lægger et barn i en kasse og smider den i vandet..Har i nogle ideer til hvad der kan ske enten før i historien eller bagefter?? - Eller kender i... -
AT - Videregående undersøgelse
ForumindlægHey Alle Jeg skal op til AT på fredag og mangler stadig at lave min vidergående undersøgelse færdig. Jeg tænker derfor på om der er nogen her inde som har nogle idéer til hvordan jeg skal besvare disse spørgsmål, evt. links der kan hjælpe mig på vej? fag: Dansk og Historie (Det modern... -
DHO synopsis!
ForumindlægHej med jer. Jeg har i forbindelse med DHO valgt at skrive i historie om stavnsbåndets ophævelse. Vil nogen fortælle mig, om de mener den mangler noget eller kunne blive bedre? Tusind tak :) Hovedspørgsmål: Hvad førte til stavnsbåndets ophævelse? Redegørelse: Hvad var årsagen til st... -
Hjælp med terrorisme
ForumindlægHej folkens. Jeg skal snart til at lave et studieretningsopgave og har valgt fagene historie og samfundsfag. Mit hovedområde er: følgevirkning af terroraktionen den 11 sep. Jeg vil lige spørge om det ville være en god ide at starte med at fortælle hvad terror er og hvad deres mål er osv.? Jeg vil... -
gode ideer?? - PEST? hjælp
Forumindlægheyy alle.. på fredag skal jeg aflevere en kort problemformulering, kan man vel godt kalde den for.. jeg skal snart igang med min 3.gs opgave.. jeg har valgt at skrive i biologi og historie om pesten.. kan i komme med nogle guldkorn??????? jeg har nogen selv, men det er bare ikke nok.. kunne b... -
Hvordan regner man gennemsnittet?
ForumindlægHej alle sammen. Hvordan regner man gennemsnitet i hf ? Er der nogen kan forklar mig hvorfor fagene på B vægter 1,5 og C 1 Min Karakter er: Dansk skriftlig 0 mundtlig 02 Arabisk A skriftlig 10 mundtlig 12 kemi C 7 Biologi C 4 Fysik B 02 Samfundsfag B 4 Historie B 7 Geo... -
Den Peloponnesiske Krig
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive 2.gs opgaven i Historie. Jeg har valgt at skrive om den Peloponnesiske krig og forskellen mellem Sparta og Athen i 400-tallet f.kr. Men jeg mangler lidt nogle førstehåndskilder, en fra Athen (pro det deliske søforbund) og en fra Sparta (pro det peloponnesiske forbund).... -
Projektopgave om Lsd!
ForumindlægHej. Jeg er igang med en projektopgave om Lsd... - Er der nogle andre relaterede emner udover disse: - Definition på Lsd - Historien bag Lsd/opdagelsen - Molekylerne/klassifikation af Lsd - Fysiske og psykiske effekter' - gennemsnitlige reaktioner efter brug - Hvordan forstyrrer den hjernen... -
AT metode
ForumindlægJeg sidder og er ved, at forberede mig til min at eksamen. Jeg skriver i historie og engelsk om afroamerikanernes kamp for ligetilling i USA. I mit redegørende har jeg anvendt nogle forskellige statistikker til, at udlede viden om deres forhold i USA i 1950-60'erne. I det at jeg har k... -
Erhvervsret C hjælp til mdt. eksamen
ForumindlægHej studieportalen! Jeg står i den situation, at jeg skal op i Erhvervsret C her om 10 dage. Vil super gerne læse op, således at jeg eventuelt ville kunne score en god karakter. Formen er således, at man trækker en kort artikel/historie og skal så snakke om den, set fra et juridisk perspe... -
Kilder
ForumindlægHej :) Er der nogen der har nogle gode kilder fra 1920'erne? Enten omhandlende den amerikanske drøm eller bare om 20'erne generelt? Jeg skal nemlig op i AT og har stadig ingen kilde at analysere og forholde mig kildekritisk til, som metode i historie. Mit emne er omkring den ameri... -
AT-eksamen:dialog
ForumindlægHej alle. Nu nærmer tiden sig jo til eksamen i AT i gymansiet. Jeg skal selv op(det er jo ikke valgfrit), og derfor vil jeg gerne høre på gode råd fra andre. Hvis der er nogle, som HAR været op de andre år, så kom endelig med gode råd og del jeres erfaringer! -prøven består af et oplæg og samtale... -
AT: Israel-Palæstina konflikten (His og rel)
ForumindlægHej Jeg skal op i AT om en måneds tid, og har pt et spørgsmål ang. metode! Jeg har historie og religion. For ikke at komme ind over samme metode brug i de tog fag, har jeg lavet tekst analyse under religion, og her efter bruger jeg IP-teorier på konlifktens aktøre i årene 1948-1960. J... -
Terminsprøve i dansk! læsning. skriftlig...
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig om læseprøven 2009 og evt. finde et udpluk af den. Så er der skriftlig fremstilling... Jeg ved ikke hvilken fsa vi får. Men... - Jeg er meget god til at skrive fiktive historier. Min lærer har altid sagt at jeg sproglig er temmelig velfunderet, ergo: siger han ... -
Problemformulering- Haster :S
ForumindlægHeej alle søde mennesker som bruger deres tid på at hjælpe unge på denne vidunderlige side.. Ja så er det min tur til noget hjælp :D Hvis der fandtes nogen derude som havde svaret på mit problem.. Jeg står i et dilemma ! Skal til at skrive min Dansk historie opgave, men mangler sådan set et prob... -
Vending?
ForumindlægI slutningen af brødrene Grimms eventyr, Hans og Grethe, står følgende: "Mein Märchen ist aus, dort lauft eine Maus, wer sie fängt, darf sich eine grosse Pelzkappe daraus machen." Skal jeg være ærlig, kan jeg slet ikke få sætningen til at passe ind i selve historien. Altså jeg ser abso... -
foreslag til emne
ForumindlægHej, Jeg går i 1.g. Godt nok står der at denne kategori er til den d/h opgave i 2. g, men synes ligesom at mit spørgsmål hørte mest under her. Jeg har valgt at beskæftige mig med historie. Det skal foregå i perioden 1950-1980. Har tænkt lidt på Vietnam krigen, men ved ikke rigtig. Alt omkring kvi... -
AT 2010
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal op til AT-eksamen allerede her d. 31 maj. Mit emne er Røntgen, i fagene fysik A og historie A. Jeg har jo allerede for længst afleveret min AT-synopsis, men ville bare høre om nogle af jer evt. havde nogle guldkorn omkring dette emne? det er mest fysikdelen jeg har svær...
