Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 18981 til 19000 af 23877
-
Økonomisk teori for at få danmark gennem finanskrisen 2008?
ForumindlægHejsa. Jeg har fået til opgave at analysere de økonmiske teorier og de politiske tiltag, der blev lavet for at få Danmark gennem finanskrisen i 2008. Jeg er dog lidt i tivl om hvilken økonomisk teori der lå til grundlag for de politiske tiltag der blev iværksat efter krisen havde ramt. Nogen de... -
Enigma-Maskinen
ForumindlægHej jeg er godt igang med min studieretningsopgave, men har lidt svært ved de nedenstående spørgsmål, håber I kan hjælpe :) Forklar om nogle af de centrale ideer bag Enigma. Analyser hvilke egenskaber, der gjorde Enigma-koden så værdifuld for tyskerne. Forklar principperne i en Enisma-maskine... -
Metoder i dansk
ForumindlægJeg er i gang med at analysere en novelle i dansk. Novellen er på en måde samfundskritisk, da den kritiserer nogle bestemte personligheder i samfundet. Jeg skal deruover finde ud af, hvilken metode, der er bedst at bruge (f.eks. findes der nykritisk metode, biografisk metode). Er der altid én met... -
Fortæller teknikken i ''The Bell Jar'' af Sylvia Plath
ForumindlægHej Alle Jeg er igang med en analyse af en amerikansk romanen ''The Bell Jar'' af Sylvia Plath Jeg har læst bogen og skal til at skrive om dens fortællerteknik? Jeg er ikke helt klar over hvad det er for en fortæller der er på spil, om det er en indre eller ydre eller 1.person ... -
Sætningsanalyse
ForumindlægNogen, der kan hjælpe med at analysere nedenstående sætning? Manden fra London ankommer i aften. Det jeg er i tvivl om er adverbialledene. Jeg ved godt, at i aften er et adverbialled, men jeg er lidt i tvivl om: "fra London". Er "fra London" et adverbialled eller hænger det ... -
HJÆLP! Mangler kilde fra det traditionelle samfund?
ForumindlægJeg er igang med SSO, og har om synet på homoseksuelle og deres kamp for rettigheder. Som en del af min problemstilling skal jeg analysere en selvvalgt historisk kilde fra det traditionelle samfund, men kan simpelthen ingen finde fra den tid... Jeg ønsker helst at kilden skal være i form af et b... -
Forskel på kemiske og fysiske egenskaber
ForumindlægHej! Jeg sidder og er ved at analysere et stof. Jeg skal snakke om kemiske og fysiske egenskaber ved stoffet. Er det korrekt forstået at fysiske egenskaber, er sådan smeltepunkt, kogepunkt, udseende, lugt, 'fedtelskende' osv, og at kemiske egenskaber er fx. hvis stoffet kan lave en nukle... -
Taxonomiske niveauer
ForumindlægHar lavet en problemformulering til eksamen i historie der lyder som følger: Hvilke forhold var med til at give kvinder ligestilling og frigørelse I Danmark? Hvorfor og hvordan fik Danmark en velfærdsstat? Hvordan har ligestillingen ændret sig i takt med velfærdsstatens fremkomst? Hvordan... -
AG, EKF og Soliditetsgrad hjælp
ForumindlægHej folkens. Jeg er lige blevet færdig med at analysere disse tre nøgletal der løber over 5 år. Jeg er dog i tvivl om det jeg skriver til hvert nøgletal, om det giver mening. Altså mht. årsagsforklaringer. Er der nogen som gerne vil kigge på det og evt. kommentere på det? -
kildekritik før/efter konklusion?
ForumindlægHej :) I min SRP har jeg overordnet set følgende afsnit: Indledning redegørelse analyse (indeholder vurdering) diskussion (indeholder vurdering) kildekritik konklusion Er dette i den rigtige rækkefølge, tror i? Jeg tænker mest på kildekritikken, placerer man den før eller efter konklusi... -
SRP HJÆLP HASTER - BIOTEKNOLOGI
ForumindlægHejsa, jeg skal igang med min sidst problemstilling i min SRP, og ved ikke hvordan jeg skal gribe opgaven an, er der nogen der har nogle ideer til hvordan jeg kan komme igang? Problemstilling: Vurder, hvad der taler for og imod, at Yersinia Pestis var årsag til den historiske pest. Analyser og... -
Hurtigt spørgsmål (Taksonomiske niveauer)
ForumindlægHej, har lavet en problemformulering til eksamen der lyder som følger: Hvilke forhold var med til at give kvinder ligestilling og frigørelse I Danmark? Hvorfor og hvordan fik Danmark en velfærdsstat? Hvordan har ligestillingen ændret sig i takt med velfærdsstatens fremkomst? Hvordan va... -
Kan den Kortfristet likviditetsgrad blive for høj?
ForumindlægHej Alle, Jeg sidder og analyserer på et regnskab, og er kommet til likviditetsgraderne. I mine lærebøger står der at den kortfristede likviditetsgrad helst skal være mellem 100 og 125. Jeg er klar over at det er mindre heldigt hvis nøgletallet er under 100, men kan den blive for høj, f.eks. hvi... -
Analytisk design
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen om nogle dage, og har derfor fået nogle spørgsmål jeg skal besvare til den mundtlige eksamine. Ved et af dem skal jeg forklare hvordan min opgaves analytiske design bidrager til en besvarelse, og jeg aner simpelthen ikke hvad analytisk design indebærer? er det hele opb... -
en gæst af Carl Soya
ForumindlægHej alle Jeg sidder med min DHO og skal analyse et udrag af en gæst skrevet af Carl Soya. udraget er s. 53-60 Mit hovde emne er besættelsen og mit under emne er samarbejdespolitkken. mit problem er at jeg har svært ved at forstå hvordan "en gæst" har noget med samarbejdes politikken ... -
Danmark for folket
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal skrive en analyse af Oskar Hansens "Danamark for folket", og det går også meget godt, bortset fra at jeg ikke er helt sikker på hvad han mener med Danmark for folket. Jeg har leget lidt med tanken om at Danmark her sættes lig med en Soc.dem regering, da sangen... -
Historien om en moder
ForumindlægJeg er i gang med analyse af eventyret "Historien om en moder", og er rigtig meget gået i stå, og vil derfor høre om i har nogen ting, som er særligt vigtigt, jeg kan kigge på for og komme i gang, eventuelt ideer til nogen symboler, målegruppe, tema osv osv? Derudover, ved jeg ikke, hve... -
Mundtlig dansk
ForumindlægHey, jeg har snart mundtlig dansk eksamen, hvor jeg så har trukket reklamer. Jeg har valgt reklamen Interflora Odd Love, og er i gang med at analysere den. Mit spørgsmål er om nogle herude kender noget jeg kan perspektivere til, altså noget der minder om reklamen? Håber på hjælp!:) Tak på for... -
Dansk Eksamen
ForumindlægHej. Jeg går i 9.klasse og skal op til mundtlig dansk eksamen her om 4 uger. Jeg har trukket emnet ulykkelig kærlighed, og er på udklig efter en god novelle. Kender i nogle gode noveller man kan lave en god analyse udfra? Selvfølgelig omhandlende ulykkelig kærlighed. Tak på forhånd :) -
HJÆLPPPP
ForumindlægHeyy, jeg har virkelig brug for hjælp Jeg skal analysere digtet "vær dig selv" af Vita Andersen fra hendes digt samling tryghedsnarkomaner Jeg SKAL finde billedesprog, men kan virkelig intet finde, og jeg vil sætte stor pris på hvis i vil hjælpe mig, for skal nemlig aflevere i aften ...
