Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18981 til 19000 af 27879
-
The Da Vinci Code - idéer til opgave?
ForumindlægHej! :-) Jeg har kastet mig ud i lidt af en udfordring ved at analysere "Da Vinci mysteriet" af Dan Brown til en dansk-opgave. Da jeg lige har læst den, var det er oplagt valg. Jeg synes selv, det er en rigtig god bog, som kommer omkring mange spændende emner - også fagligt! Der... -
Blastocyst
ForumindlægEr ved at læse til eksamen, og jeg er kommet til emnet om forsterudvikling og celledeling. Jeg har lidt problemer ved at finde ud af, præcist hvad en blastocyst er. Jeg har forstået det sådan, at fosteranlægget udvikler sig til en blatocyst, fordi cellerne deler sig. Blastocysten bliver på den m... -
Økonomiske begreber
Forumindlæghey er der nogen der kan fortælle, eller linke til en side med forskellige økonomiske begreber. Ska op i historie i morgen og et af emnerne hedder "Det økonomiske kredsløb og økonomisk politik i Danmark efter 1973", og selvom jeg har læst det, fatter jeg det ikk.. -
Forsøg under 24-timers eksamen
ForumindlægHey. Jeg er lidt i tvivl om hvad der skal ske under selve eksaminationen. Jeg skal først lave en præsentation af emnet Atomer og radioaktivitet. Dertil har jeg så fået nogle stikord (Har så lavet nogle notater til det) .. men så står der: Fortæl om forsøg med halveringstid for Ba-137 samt halve... -
Tysk eksamen!!
ForumindlægHej. Jeg er igang med min tysk eksamen, men er virkelig ring til tysk. Har en artikel jeg skal have oversat, så jeg forstår den og kan bruge den i min præsentation. Er der måske en af jer, som er skrappe til tysk, der hurtigt kan give mig et referat af teksten og vigtigste emner.? Teksten ... -
columbine - 24 timer
ForumindlægSå har jeg netop trukket engelsk eksamensspørgsmål. Jeg har 24 timers forberedelse, så der er jo heldigvis noget tid at gøre godt med.. Jeg har trukket Columbine & Beyond. Hvis nogle af jer tidligere har været til eksamen i det emne, vil jeg meget gerne høre om det.. Hvad var godt at sige, vil de... -
Historie opgave
ForumindlægHej I min klasse er vi så småt gået igang med at arbejde med vores HO. Vi skal til imorgen få skrevet os en problemformulering med underspørgsmål. Dog har jeg haft virkelig svært ved at komme på en problemformulering. Er der en venlig sjæl her der kan hjælpe mig med at få lavet en problemformule... -
problemformulering?
ForumindlægJeg skal skrive DA/HI opgave her snart, og har valgt faget dansk. Mit emne er bogen 1984 af George Orwell. Jeg kunne godt tænke mig at arbejde med både bogen og filmatiseringen af denne. Så vi er ude i noget analyse. Men så kommer problemformuleringen, jeg kan ikke kommet på noget genialt. Er der... -
Ide til underemne til essay??? (HASTER)
ForumindlægOverskriften er 'Should animals be treated better?', jeg har i forvejen skrevet om 'animals kept in zoos' og 'wildlife under threat', men mangler desperat et sidste lille emne?! -til en cambridge engelsk hand in -
SRP.. Arv og miljø
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP, og har valgt fagene dansk og samf. Mit emne er arv og miljø. Er der nogen, der kender en film eller en bog, som jeg kan bruge? Jeg er næsten helt på bar bund, og de tekster min dansk lærer har forslået mig er af J.P. Jacobsen, men jeg vil meget gerne have noget af lidt ... -
SRP - Afsætning/engelsk
ForumindlægHejsa, Jeg går på HHX og har valgt et SRP-emne som lyder "Markedsføring på et engelsktalende eksportmarked" i fagene Afsætning og Engelsk. Jeg står nu og skal finde en dansk virksomhed, som jeg så vil beskrive hvordan den skal komme ind på et eksportmarked. Så jeg vil høre om der er no... -
Kilder til forbrug og identitet? SRP
ForumindlægJeg skal snart til at begynde på min SRP, og jeg har valgt emnet: Forbrug og identitets dannelse i det senmoderne samfund. Fagkombi: Samf+Eng Til dette står jeg og mangler tekster. Gerne engelske tekster, som kan analyseres. Samfundsmæssige artikler kunne også være nyttige. Hvis der sidder... -
Hvad betyder SANKTIONER? HJÆLP TAK.
ForumindlægHejsa. Jeg har om emnet kriminalitet, og har fået spørgsmålet ''skal vi have hårdere sanktioner''? Problemet er bare at jeg ikke ved hvad 'sanktioner' betyder. Så hvis der er en venlig sjæl derude, som godt kan forklare hvad det betyder, så hjælp venligst for det er ret vi... -
Rapkulturens sprogbrug
ForumindlægHej ;) Er der ikke en rar sjæl der lige vil komme med nogle hurtige løsninger jeg kan skrive lidt om vedrørende nedenstående? • Redegør for problemstillingen vedrørende rapkulturens sprogbrug. Inddrag eventuelt forskellige synspunkter til emnet fra de fire læste artikler. • Diskuter pro... -
Notater
ForumindlægHej, jeg tænkte på om der var nogen der har nogle notater til Kemi. De må gerne omhandle et eller nogle af de emner: Grundstoffer og kemiske forbindelser Salt Kalk i jorden, vandet og kroppen Mængder, masser og beregninger Kemisk binding og fældningsreaktioner. Det ville være så super hvis der ... -
HO - franske revolution og demokrati
ForumindlægHej alle sammen!! Jeg skal snart til at skrive HO (historieopgave) og jeg har valgt emnet: Den franske revolution og vejen til demokrati i Danmark. Jeg vil bare utrolig gerne ha hjælp med min problem formulering!! Jeg skal have et redegørende, analyserende og diskuterende spørgssmål! ... -
Kemi-Oxidationstal, haster!
Forumindlæghej jeg har fået en opg hvor jeg skal finde en räkke oxidationstal... men er ikke helt med på hvordan jeg overhovedet skal finde det, da vi lige er begyndt med emnet.. Angiv oxidationstal for atomerne i fölgende forbindelser: HI NO3 H2CO3 MnO2 Al^3+ CIO3- CIO4- NH4+ MnO4- HMnO4 HNO... -
Fag og emnevalg!
ForumindlægHalløj.. Jeg skal snart til at vælge fag og emne i SRP, og jeg er virkelig i tvivl. Jeg har Matematik, fysik, kemi, historie og dansk på A niveau. Jeg vil helst have at begge fag, er fra A fagene. Er der nogle der har skrevet i nogle af disse fag, eller kan komme med nogle gode eksempler p... -
Biotek A og Dansk A - vejledning
ForumindlægHej alle ? Nogen der ligger indd med nogle gode ideeer til til et emne til SRP? Jeg overvejer selv at vælge noget omkring resistens men ved ikke indenfor hvad. Tænker det nok skal være mere specifikt? Har også tanker om stamceller og syntetisk liv. Men hvad er bedst at tage fat i når det er biot... -
Harry Potter i engelsk og mediefag
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive SRP, og har valgt emnet Harry Potter. Jeg skal skrive i mediefag og engelsk, altså jeg skal skrive om noget med adaption (fra bog til film), men jeg mangler idéer til hvilken vinkel, jeg skal tage på opgaven. Nogen idéer? Tak på forhånd :-)
