Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 19021 til 19040 af 27855
-
sso-at citere
Forumindlægjeg er ved at skrive sso i historie, hvor man til hvert afsnit skal angive sidtal til den litteratur man har brugt, men hvis man skriver et citat behøver man så igen at skrive sidetallet lige efter citater? håber i forstår hvad jeg mener. -
tid og rum digtanalyse
ForumindlægHej :) jeg sidder og er ved at skrive dansk-historie opgave, hvor jeg i dansk-delen skal analysere digtet "møens morgendrømme". jeg kan bare ikke finde ud af, hvad tid og rum inden for digtanalyse betyder? håber der er nogen der kan hjælpe :) -
Synkron og diakron
ForumindlægHej Hvad er forskellen på den diakrone og den synkrone analysemetode i historie? Laver man en synkron analyse når man fokuserer på et bestemt samfund på et bestemt tidspunkt, og hvorfor det ser sådan ud, hvor imod den diakrone ikke fokusere på et bestemt samfund, men forklarer hvordan en begive... -
Perspektivering
ForumindlægJeg skal til dansk eksamen og har trukket fordybelsesområdet 'Døden', Jeg har valgt teksten 'Historien om en moder' og kan ikke rigtig finde noget at perspektivere til, er der nogen der har et forslag eller 2 til noget jeg kan perspektivere til.???? -
Hjææææææælp HASTER
Forumindlæghej folkens :D i overmorgen skal jeg komme op med en problemformulering til min dansk/historie opgave (jeg har valgt KUN at skrive i dansk) Jeg er lidt på bar bund med gode og iteressante emner, det ville virkelig være til stor hjælp hvis nogen kunne komme med nogle relative forslag. -
Nutidigt Kunsteventyr
ForumindlægSkal skrive et nutidigt kunsteventyr.. men kan ikke rigtig komme igang og finde på en historie.. har tænkt over at det kunne have noget at gøre med teater eller sådan. eller måske lave et nutidigt eventyr af et tidligere eventyr... er der nogen der har nogle idéer? -
Mellemkrigstiden
ForumindlægHej alle Jeg sidder, og skal til at skrive en historie opgave om perioden mellemkrigstiden. Jeg skal lave en problemstilling, men jeg har ikke fundet et godt emne og derfor heller ingen problemstilling. Er der nogle forslag til emne og en god problemstilling?? Håber i kan hjælpe mig. Mange tak!! -
Haster
ForumindlægJeg skal skrive et resumé af historien Johnny Bear! Er der nogle der eventuelt ville kunne hjælpe mig og måske selv har lavet den? Det haster.. Stilen er til i morgen og har 5 andre stile for! Ville virkelig sætte pris på noget hjælp tak. P.S. jeg skal også skrive noget om superego, ego og idet! -
Cubas uafhængighed - hvem hjalp?
ForumindlægHej Jeg kan mærke at jeg roder meget rundt i Cubas historie og er nu blevet så forvirret over hvem der hjalp Cuba til uafhængighed i 1902 - var det USA, Spanien eller Mexico? Har set mig helt blind på det :s -
St. Patricks Cathedral, Dublin
ForumindlægHey.. Vi er igang med en opgave, om arkitektur og historie om St. Patricks Cathedral i Dublin... Vi ville derfor høre, om der er nogle, der kunne hjælpe os lidt på vej? Vi har nemlig nogle problemer med at finde ordentlig materiale - specielt om arkitekturen. Mvh Jakob -
hjææælp
Forumindlæghjælp.. skal besvare nogle spørgsmål i historie om - verdenserklæringen om menneskerettigheder... men er total lost.. nogle som måske kan hjælpe? her er spørgsmålene Hvad indeholder de? Overvej hvorfra tankerne, ideologierne som menneskerettighederne bygger på kommer fra. Er de almengyldige h... -
AT - Empiri
ForumindlægHej jeg skal snart til AT-eksamen, men jeg har stadig ikke forstået, hvad der helt menes ved ordet empiri, og hvordan jeg skal snakke om begrebet? Jeg skriver i fagene historie A og fysik B På forhånd tak! -
Wall Street Krakket.. opgave
ForumindlægHej Alle Jeg skal til at skrive en opgave i historie om wall street krakket, og ville høre om nogle kunne hjælpe.. Hvordan kunne problemstilling lyde??? Hvilke begivenheder skal indgå? Hvad er vigtigt at have med?? Og måske hvordan opgaven skal skrives op?? rækkefølgen osv. Mange tak ! -
Hjælp til with your tongue down my throat
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal analysere historien with your tongue down my throat, og især slutningen synes jeg er svær. Er der en der sidder inde med en analyse, eller kan hjælpe med en forståelse af teksten? -
Felix
ForumindlægHej. Jeg har læst en historie der hedder Felix af Hans Bender, på tysk, men jeg forstår ikke helt handlingen. Jeg har været ved at oversætte noget af den, men puh det bliver en lang aften hvis jeg skal fortsætte med det. Er der en af jer som har læst den som evt kunne give et kort resumé af den? -
The lord of the rings??
ForumindlægNogle der har set nogle af filmene, eller læst bøgerne og som eventuelt kunne komme i tanke om hvilket buskab historien drejer sig om? Jeg synes det er megt svært at fortolke sådan en form for eventyr, har i nogle ideer?? -
AT - Kilder til bloody sunday
ForumindlægHej. Jeg skal skrive AT om Bloody sunday. Selve begivenheden, ikke sangen. Jeg skriver AT i historie og engelsk. Er der nogle som kender nogle gode kilder til bloody sunday? Mvh. -
Im Krieg und in der Leibe ist alles erlaubt. til imorgen S;
Forumindlæg- Hej, til imorgen skal jeg læse et resumé op af: "Im Krieg und in der Leibe ist alles erlaubt", som er i bogen: "Du bist dran i 9.klasse", historien er på side 34. Er der nogen der har et resumé af det? :D Skal afleveres imorgen(torsdag) -
Fysik B - AT - valg af metode
ForumindlægEr igang med at skrive AT fysik og historie, om atombombe og hvad der skete i Hiroshima og Nagasaki. Men mit problem er så metode i fysik. Hvad skal det punkt indeholde, altså hvilken metode har jeg valgt. Nogen som kan hjælpe mig det? -
Mangler historisk kilde fra oplysningstiden
ForumindlægJeg skal til at skrive DHO om oplysningstiden, og vil gerne have fokus på censur. Som materiale til dansk har jeg Ludvig Holberg epistel nr. 395, men jeg har endnu ikke nogle kilde fra denne tidsperiode til historie. Nogle forslag?
