Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 19041 til 19060 af 27764
  • Nu nærmer eksamen sig.. Hvad ligger markedsrenten på?

    Forumindlæg
    Ja.. Da der snart er skriftlig eksamen, sidder jeg her og forbereder mig lidt...I den sammenhæng kunne jeg godt tænke mig at få en lille up-date om hvad markedsrenten ligger på i disse dage, hvis man nu sku få sig en opgave med lidt analyse i...
  • Latin hjælp søges!

    Forumindlæg
    Var du en af dem der var rigtig rigtig hård til Latin? Var du kanon til at skrive noter? Så er det lige dig jeg har brug for. ..Er du nørd på den fede måde så skriv til mig på adressen: [email protected] snart op til eksamen, og har ikke helt orden på analysen og hvordan man finder ud af hvilken...
  • Budskabet i "Torben og Maria"

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg er i gang med at analysere novellen "Torben og Maria" af Naja Marie Aidt. Men jeg kan slet ikke finde ud af hvad budskabet er i denne novelle. Er der nogen som har læst den og kan komme med et bud? På forhånd tusind tak!
  • Analyseskema

    Forumindlæg
    Hey Jeg er ved at skrive synopsis og jeg skal analyser en tale og et interwiev af Barack Obama. Er der nogen der har et analyseskema eller andet der kan hjælpe mig vidre? (Jeg har engelsk A på stx) På forhånd mange tak!
  • Den upålidelig forfatter i "Sildig Opvaagnen"

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er igang med at skrive min DHO i dansk, og skal bla. analysere Steen Steensen Blichers novelle: "Sildig Opvaagnen". Jeg kunne dog godt bruge lidt hjælp mht. den upålidelige fortæller som fremkommer. Er der nogle der kan hjælpe? Tak på forhånd.
  • Problemformulering Spørgsmål

    Forumindlæg
    Jeg er simpelthen så super dårlig til at lave problemformuleringer, så håber I kan hjælpe. Har om slavernes rejse fra Afrika til Amerika og skal bruge et analyserende spørgsmål til at lave en problemformulering ud fra? Håber virkelig én eller anden kan hjælpe mig, jeg er gået helt i stå.
  • AT9 - citater og referencer?

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og er i gang med min AT9-synopsis, og jeg tænkte pludselig på om man skal inddrage citater og referencer, når man svarer på sine problemstillinger? eller om det indgår som en del af analysen og derfor skal gemmes til fremlæggelsen? :) MVh. Nefer
  • Eksamen tysk

    Forumindlæg
    Hej Jeg har trukket temaet KRimi Og har teksten Pendelverkehr, er der nogen som har haft den i timen, og dermed ligger notater ud, eller bare et resume af teksten Skal op imorgen, og ved virklige ikke hvordan jeg skal analysere teksten, please hjælp mig
  • Paolo og Francesca

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med min muntlige dansk. Jeg har trukket forbudt kærlighed, og har valgt maleriet paolo og francesca. Da der ikke står noget på nettet om det, ville jeg høre om der er nogen der har analyseret det? Kunne godt bruge hjælp en en fortolkning nemlig :)
  • Orla Lehmans ejdertale

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har om nationalidentitet og danskhed(nationalromantikken) og jeg skal analysere Orla Lehmans Ejdertale, og han siger noget i den som jeg ikke forstår. "Danmark er en perle der svømmer paa vove."? Hvad betyder det?
  • Årsprøve i Dansk

    Forumindlæg
    Hej ville høre om nogle sidder inde med informationer om hvordan man analyserer en fædrelandssang???evt. nogle råd til selve eksiminationen?vi kommer op i romantik, fædrelandssange og massekommunikation. nogle gode råd til hvordan man får en god karakter, hvad kræves det?
  • Toppen af Bolden...

    Forumindlæg
    Hey...Er der nogle der har en analyse og fortolkning af Toppen Af Bolden skrevet af H.C.Andersen, hvis i har vil jeg meget gerne lade mig inspirer af jeres opgave, i kan evt sende den til min mail:Email: [email protected]
  • notat til en tysk tekst! [Haster]

    Forumindlæg
    Er her nogen, der har analyse/resume af teksten "Das Brot" af Wolfgang Borchert!eller bare kan gi en kort resume, hvis i kender den..skal nemlig op til tysk eksame imorgen, og det er eneste tekst jeg ikke lige fatter! Det ville være fedt, hvis nogen ku sende mig det...
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skriver synopsis i biologi og historie for tiden, men jeg har nogle problemer med den hermeneutiske metode, da jeg jo skriver i historie og ikke har nogle tekster jeg skal analysere, som man normalt gør i den metode. Nogle der kan give mig en god forklaring? På forhånd tak
  • Korstogene?

    Forumindlæg
    Jeg skriver i øjeblikket AT om korstogene. Historie fungerer som et samfundsfagligt fag. Men jeg har svært ved at gribe emnet samfundsfagligt an, især hvis jeg også skal analysere en kilde? Hjælp
  • Dansk billedefortolkning, budskab?

    Forumindlæg
    Jeg skal til dansk eksamen på Mandag. - Jeg er ved at analysere billedet "livets dans" af edvard munch, men er meget i tvivl med hvordan man fortolker billedet? Er fortolkning ikke lidt det samme som budskab, eller hvad??? På forhånd tak :-)
  • SRO - Hjælp

    Forumindlæg
    Nogle som kan hjælpe mig med at besvare disse sprøgsmål? Analyser hvilke forhold i branchen, der kan påvirke virksomhedens innovative proce? Vurder hvordan en branches konkurrenceevne kan forbedres af virksomhedernes evne til at skabe en innovativ proces? Tak.
  • oplæsningsstykke ??

    Forumindlæg
    hey! jeg skal analysere og fortolke eventyret Den grimme ællling. Jeg er dog gået i stå, da jeg skal vælge et oplæsningstykke. - nogle ideer til et godt stykke på ca. 650 ?? og eventuelt en god forklaring på, hvorfor lige dette stykke.
  • Det udvidede Tekstbegreb

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen, som kan fortælle mig noget om Det Udvidede tekstbegreb? Gerne i forhold til dansk faget. Efter hvad jeg har forstået, kan det handle om analyse af reklamer/kampagner f.eks. Hvor man ser på tekst og billedet. mvh. Trine
  • Who/whom

    Forumindlæg
    Jeg forstår ikke, hvornår der i en sætning skal bruges who eller whom. Jeg har fået at vide at whom, det er når det er objekt. Men jeg er stadig ikke sikker når det kommer til en syntaktisk analyse. Er det måske nogen, som kan komme med et eksempel, hvor det forklares?