Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 19061 til 19080 af 27764
-
Klipning
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at analyser hvilke klippe metoder der er brugt til hvornår i min eksamens film. HJÆÆÆP! FILMEN ER LINKET! https://www.youtube.com/watch?v=_q2JRcUwNbY&feature=youtu.be -
"Den evige jøde" temaer
ForumindlægHej! Jeg sidder og analyserer "Den enlige jøde" af Martin Andersen Nexø, og har svært ved at finde temaerne. Er der nogen der har læst den som ved dette? http://extranet.uv.khs.dk/materiale/DA_A_AUG_09/sch_media/Den_evige_joede.pdf På forhånd tak!! -
Hjælp til 24 timers eksame.
ForumindlægHej alle. Jeg har trukket til min 24 timers eksame, og har valgt mit analyserende spørgsmål skal være: Hvilke løsninger kan være med til at mindske den økonomiske krise i EU? Nogle der har nogle gode forslag, er ved at løbe tør for ideer? På forhånd tak! -
Perspektivering i dansk - hvordan gør man?
ForumindlægHej alle:) Jeg skal analysere digtet "Bare en regnvejrsaften" og vil gerne perspektivere til "Jeg er bare tretten år" og "Efter bikini". Jeg er bare lidt usikker på, hvad en god perspektivering skal indeholde. Er der nogle, der kan hjælpe mig med det? På forhånd tak -
Henrik Pontoppidan
ForumindlægHej Jeg skal skrive en opgave om Henrik Pontoppodans novelle "Vandreren". Jeg skal analysere den, men mit spørgsmål er: Hvorfor lader Pontoppidan oprøret udspille sig netop en julenat? Håber i vil hjælpe mig, så jeg kan gå videre med opgaven :) -
"Forfatter"
ForumindlægJeg igang med at analysere en novelle af MARINA CECILIE RONÉ men kan ikke finde noget om hende på nettet, altså hendes biografi.. er der nogen som ved hvor jeg kan læse om hende..?? -
Karen Blixen - Ex Afrika ?? Haster
ForumindlægHej Er der nogen der måske har læst teksten "Ex Afrika" af Karen Blixen og kunne hjælpe mig ?? Skal analyser digtet men synes at det er rigtig svær og kan slet ikke forstår hvad den går ud på :( Håber i kunne hjælpe På forhånd tak -
Sommereksamen 2005
ForumindlægAng! sommereksemen 2005 i samfundsfag og dansk!er der nogen der ved hvilken temaer der var i disse to opgavesæt.Dansk!f.eks. er der nogen der ved hvilken sang/eventyr/digt man skulle analysere og fortolke.Samfundsfag!Hvad opgave sættet drejede sig om. -
Sommereksamen 2005 i samfundsfag
ForumindlægAng! sommereksemen 2005 i samfundsfag og dansk! er der nogen der ved hvilken temaer der var i disse to opgavesæt. Dansk! f.eks. er der nogen der ved hvilken sang/eventyr/digt man skulle analysere og fortolke. Samfundsfag! Hvad opgave sættet drejede sig om. -
Digteren og pigen
ForumindlægNogle som har en analyse/personkarakteristik/eller bare ET ELLER ANDET TEKST om "digteren og pigen" af H. C branner ? Skal aflevere en stil om det, og kan ikke komme i gang. Mangler lidt inspiration. Nogle der kan hjælpe???? -
1815
ForumindlægNogle der har analyseret maleriet: "broen over tryggevælde Å med udsigt til køge". -Jeg kan ikke helt se årstiden? Jeg vil gætte på forår eller efterår, men hvordan finder jeg ud af, hvilken årstid det er? (den er fra 1815 og det er en af J. Th. Lundbyes billeder) -
Digtere
ForumindlægNogle som har en analyse/personkarakteristik/eller bare ET ELLER ANDET TEKST om "digteren og pigen" af H. C branner ? Skal aflevere en stil om det, og kan ikke komme i gang. Mangler lidt inspiration. Nogle der kan hjælpe???? -
Digteren og pigen
ForumindlægNogle som har en analyse/personkarakteristik/eller bare ET ELLER ANDET TEKST om "digteren og pigen" af H. C branner ? Skal aflevere en stil om det, og kan ikke komme i gang. Mangler lidt inspiration. Nogle der kan hjælpe???? -
Shakespeare's sonnet 144 - HJÆLP!
ForumindlægHEJ,Jeg er ved at skrive opgave om dette sonnet. Har lidt problemer med analysen, så hvis der nogen der kan hjælpe med nogen links eller andet ville det være perfekt...især har jeg meget svært ved at få det perspektiverert, nogen ideer??hilsen,Randhi -
dansk termins prøve
ForumindlægJeg vil meget gerne hører fra jer der har haft dansk eksame i Hf. hvad skal man have med til eksamen- altså analyse- redeskaber- jeg er meget i tvivl hvordan jeg skal skrive en stil- og vil gerne hører hvilke emne der er i en dansk stil- på forhånd tak -
Fremgangsmåde til essay
ForumindlægHej Jeg ville høre om der er nogle som har nogle gode råd til hvilke elementer man bør have med i sin engelsk analyse i forbindelse med eksamensopgaven i engelsk på A niveau? Jeg mangler lidt gode råd og inspiration! :) Håber der hjælp at hente. -
Spørgsmål vedr. graphic novel!
ForumindlægHeeeej ! Jeg er i gang med en tegneserie-analyse og vil høre om der er nogle, der ved hvad der menes med "Antal : rammer" og "bølgede rammer" ? - og så et sidste spørgsmål : "Er der tale om en ond cirkel ?". Hvad menes der med " en ond cirkel" ? tak ... -
vedr "mobiltelefoner i Kina"
ForumindlægJeg har brug for vejlednings hjælp til at forstå opgaveformuleringen i min afsætningsopgave "mobiltelefoner i Kina" - Kan du hjælpe mig? PS. jeg har konkret brug for hvilke analyse modeller jeg skal bruge til at løse opgaven. På forhånd tusind tak. PM til [email protected] -
Why, Honey ?
ForumindlægHej :D Jeg er i gang med en analyse af "Why, Honey ?" af Raymond Carver men har svært ved at perspektivere den til andre tekster eller film....?! Er der nogen som har læst den og kan hjælpe med at perspektivere den...? :D -
Illa Christensen Kvinden.
ForumindlægNogen der har nogen noter eller andet form for analyse og eller fortolkning, til novellen Kvinden Af Illa Christensen? Hvis nogen har haft om hende har det nok været i forbindelse med dte moderne gennembrud, eller kvinders stilling.
