Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 19081 til 19100 af 48964
-
Frivillige?
ForumindlægHej alle! Er der nogle frivillige mennesker derude der har lyst til at hjælpe mig med at blive bedre til skriftlig engelsk ? Jeg er vil utrolig gerne blive bedre, men problemet er at jeg ikke har nogen der kan hjælpe mig. Så hvis der er nogle af jer der er interesseret, så kunne vi evt. skriv... -
Græsk mytologi.
ForumindlægHejsa.. Jeg skal lave et oplæg om sport i forbindelse med den græske mytologi.. Nogle der kender nogle gode hjemmesider eller myter som ville være gode at komme ind på i oplægget?.. Som det ser ud nu har jeg kun fundet noget omkring de olympiske lege. Men kan ikke rigtig finde noget generelt om ... -
Oversættelse af Ord ?
ForumindlægJeg sidder, og skal oversætte noget spansk .. Og kan bare ikke finde ud af hvad de ord betyder... Nolge der kan hjælpe.. 1: Inglaterra 2: Destruye 3: La 4: Rmada 5: Invencible 6: De rune Håber i kan hjælpe :D Mvh Rune G. -
Folkedrabene i Rwanda
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig med information omkring dette emne? Eller sågar har skrevet opgave om det? -
Problemstillinger
ForumindlægHejsa :) Jeg skal have lavet nogle problemstillinger til min SRP. Jeg ville høre, om der er nogen her inde, der har nogle idéer til de undersøgende/fortolkende og de diskuterende spørgsmål. (De redegørende har jeg selv styr på (: ). Jeg har virkelig problemer med de andre, så jeg håber virkelig, ... -
Buddhisme og Platon - historisk set
ForumindlægBuddhisme opstod ca. 500-400 fvt., og Platon levede ca. 428-347 fvt. Historisk set, er det så muligt, at Platon kan have været påvirket af Siddharta Gautamas (ca. 563-483 fvt.) lære? Var der på den tid handel mellem Grækenland og Asien, eller på nogen anden måde kontakt mellem Middelhavsområdet... -
kongemordet?
ForumindlægHej, er der nogen der kan give mig en forklaring på hvad kongemordet var og hvorfor det skete? Tak :) mvh, louise -
relgion
Forumindlæger der nogen der kan hælpe mig med denne spørgsmål • Hvilken autoritet har Bibelen i kristendommen desuden hvad man forstår ved kosmos -
Hjælp mig med at skrive en novelle om flygtninge
ForumindlægPlease hjælp mig skal aflevere en novelle om flygtninge den 16/12 2016 men ved ikke lige hvordan jeg skal skrive den -
ideer til tekster fra det moderne gennembrud
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive 2.g opgave. jeg vil gerne skrive om noget fra det moderne gennembrud, men kan ikke lige komme på nogle gode tekster/noveller. Jeg har kigget lidt rundt og bl.a. fundet "Et dukkehjem" af Henrik Ibsen og "idyl" af Henrik Pontoppidan. Er de gode a... -
Haster
Forumindlæghar en novelle som hedder blackout, men har et problem med tekstens nulpunkt er der en der kan fortælle mig hvad tekstens nulpunkt er ? tak på forhånd -
Hjælp til sociologiske begreber.
ForumindlægHej Studieportalen. Er der nogen der kan komme med nogen sociologiske begreber der kan tilknyttes kønsroller og identitet? Og så forklare hvad de betyder? Tak på forhånd, og god fredag aften derude. -
Danmark/Norges besættelse
ForumindlægLykkedes Hitlers Operation Weserübung? Jeg ved godt at besættelsen af danmark lykkedes uden problemer. Men hvad med besættelsen af Norge?? Jeg synes der står en del forskelligt på nettet. Nogen der kan hjælpe? -
Vurdering?!
ForumindlægHej.. Jeg sidder og skal til at skrive en opgave.. Jeg blev bare lidt i tvivl om hvordan man laver en vurdering...! Jeg skal vurdere hvorfor USA involverede sig i Golfkrigen? Altså skal jeg skrive de argumenter for hvorfor USA blandede sig? og hvad mere? Håber I kan hjælpe... -
2. verdenskrig
ForumindlægHej. Jeg vil lige prøve og høre herinde, om der er nogen der kender nogle gode hjemmesider om Englands rolle i begyndelsen af 2. verdenskrig? -
Hjælp tak :)
ForumindlægHej jeg er ved at lave en opgave. og kan simplethen ikke komme udenom hvad kultursammenstød er... hjælp tak -
Imperialismen 1870-1914
Forumindlæga) Hvilke tekniske fordele havde europæerne? -
Den kolde krig
ForumindlægHey, nogle mennesker der har idéer til et produkt.. skal nemlig fremlægge om den kolde krig efter påskeferien. kom evt. med nogle forslag (: -
jakob ejersbo
Forumindlæghej. vi skal skrive en stor opgave i dansk hver, og jeg har tænk måske og skrive om jakob ejersbos afrika-trilogi. er der nogen der har læst den?? og kan de anbefales?? på forhånd takker -
Synopsisen eller oplægget?
ForumindlægJeg har to spørgsmål vedr. synopsisen og oplægget. Hvad skal være mest overordnet, og hvad skal være mest detaljeret? Hvad skal være mest faktuelt? Med venlig hilsen
