Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 19101 til 19120 af 48964
-
DANSK ANALYSE AF TILSKUER
ForumindlægNogen der har analyseret novellen: "Tilskuer" af Jakob Ejersbo? Jeg er i gang med at skrive en analyse af den og kunne godt bruge noget om inspiration. Tak på forhånd! :) -
Spørgsmål om kilder
ForumindlægHey hey, Vi sidder og skriver semesterprojekt og har valgt nogle kilder. Vi har sat vores inklusionskriterier til at de højst må være 20 år gamle, da vi tænker samfundet længere tilbage er anderledes og derfor ikke helt kan sammenlignes med idag. Det er omkring sociale forhold og stress og arbe... -
subjektiv vs objektiv metode
ForumindlægHej alle.. Hvad menes der med den subjektive og den objetive metode når man taler AT? Vh. Annie -
Kim fupz Aakeson
ForumindlægJomfruen - tekst som jeg har valgt. Men kan ikke finde ud af de sproglige virkemiddler i teksten, altså hvordan han har skrevet den? nogle som kan hjælpe? jeg skal op i dansk i morgen tidlig. så det haster rimelig meget -
De store opdagelser - HJÆLP, HJÆLP
ForumindlægHvilke betydning har de store opdagelser fået? Hvad har de betydet for os? tusind tak -
Kanonen i niddelalderens Europa
ForumindlægHej alle :) Jeg søger hjælp til at skrive en opgave om kanonen i middelalderens Europa. Hovedsageligt vil opgaven komme til at omhandle kanonens påvirkning på samfundet, da den kom til/opstod i Europa i løbet af middelalderen. Jeg har søgt information på bl.a. Wikiepdia.org og Den Store Dan... -
kompositionsanalyser?????!!!
ForumindlægHey :D Jeg skal lave en opgave omkring Nordkraft hvor jeg skal lave en kompositionsanalyse af grundstrukturen (???) Er det hvor jeg skal se om forfatteren går tilbage i tiden eller i "nutiden" hele tiden? Ved nemlig ikke helt hvad er kompositionsaanalyse er. På forhånd tak. - Bach7 -
Perspektivering og fortolkning?
ForumindlægJeg har aldrig rigtig forstået hvad det er man skal når man skal perspektiverer og fortolke en tekst når man laver en analyse på den pågældende tekst. Nogle der kan komme med nogle brugbare svar der kan give et bedre overblik? Takker .. -
nogen der gik i 9. sidste år?
Forumindlæghej er der nogen der kan hjæpe som gik i 9 klasse sidste år? jeg skal op til terminsprøve på mandag er der nogen der kan sige mig lidt om valgmulighederne i dansk? -
Hvor er de forskellige tests man kan tage!!
ForumindlægHvor i alverden har i gjort af de forskellige tests??? Det var jo et genialt koncept???? -
SRP PROBLEMER
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRP i Samfundsfag og histoier(stater her den 5. december), og tænkte på om nogle af jer brugere herinde har skrevet i de to fag? For er lidt tvivl med mine metoder i begge fag. Mit emne i SRP; EU og det demokratiske-aspekt i udvikling. Hvor jeg skal ind og have fat på trakt... -
Ignaz Semmelweiss
ForumindlægHej, Jeg skriver mit AT projekt om Ignaz Semmelweiss' opdagelse af at vaske hænder - jeg har biologi og engelsk. under biologi delen, skal jeg bare skrive generalt om bakterier i hænderne eller ? På forhånd tak :) -
Folkevise - hvilken genre?
ForumindlægHej folk! Jeg skal skrive en litterær artikel om en stykke af tryllevisen "Ridder i Hjorteham". Det drejer sig om stykket som følger: 1. Hr. Lave boer sig ude ved Aa, Han kan baade seile og roe; Han lokker saa mangen stolt Jomfru, Han giver dem løse Tro. Drømt haver Svenden ... -
Vestas
ForumindlægHey, Skal fremlægge kort om vestas generalt på 6-7 minutter. En der har en gode råde evt kan give et kort resume af virksomheden. :D HAStEEEEEEEEERRRRRRRRR !!!!!!! -
1. Spørgsmål om Den Cubanske revolution.
ForumindlægEr der nogen, der ved - Hvad der udløste Den cubanske revolution? -
Tabernarren (Essay)
ForumindlægHej! Jeg har fået en stil for. Jeg kan enten vælge i mellem et Essay og en Novelle, jeg har tænkt mig at vælge et Essay, for min lærer har sagt at det er lettere at lave. Jeg ved ikke lige helt om det passer men never mind. Der står følgende: Skriv et essay, hvor du reflektere over teksten Tabern... -
Fukuyama
ForumindlægHej :-) Hvad er Fukyamas tilgang i forhold til globalisering? På forhånd tak! ;-) -
Jerusalem
ForumindlægHej Studie portalen :) Jeg er i gang med en opgave om Jerusalem. og undre mig over om hvordan at Jerusalem kan blive ved med at være centrum for religiøse krige? hvordan kan det være? nogen der har lidt styr på emnet og kan hjælpe mig? -
Emner til SRP (bio/his)
ForumindlægEr der nogen som har et eller flere gode emner til SRP med bio + his? -
Kinesisk matematik! SRP!
ForumindlægHej, jeg står i den situation at jeg skal redegøre for de gamle kinesiske matematiske regnemetoder med fokus på de lineære ligningssystemer. Problemet er at jeg ikke har nok viden eller nok kilder til at kunne gennemføre dette. Er der nogen derude der kan give noget hjælp på den kinesiske matemat...
