Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 19141 til 19160 af 27764
  • TÆNK NYT - NYKREDIT

    Forumindlæg
    Hejsa,Ville lige høre, om der er nogle af jer som har analyseret eller måske har nogle gode ideer til Nykredits nye reklamekampagne, "Tænk nyt". Den hvor Lars Brygmann er med, er jeg rigtig interesseret i. I må meget gerne komme med noget feedback på den. På forhånd tak.
  • Efterlysning af religions fagbegreber på c-niveau HF

    Forumindlæg
    Jeg skriver eksamens projekt og har uheldigvis forlagt alle mine noter. Jeg skal analysere en kildetekst religions fagligt Jeg skal bruge begreber som emic/etic - virkeligsopfattelse - mennskesyn osv. Håber der er nogen der kan hjælpe!! På forhånd tak.
  • Short story

    Forumindlæg
    Hej alle lektiehjælpere :-) Jeg sidder med en engelsk novelle, som jeg har skrevet en analyse af. Jeg vil spørge om, der er en venlig sjæl, der vil rette den igennem for eventuel fejl? :-) Vil blive rigtig glad! :-) Fortsat god dag! På forhånd tak! :-)
  • Oversigt til de forskellige perioder

    Forumindlæg
    Hej.Er der nogle der har en oversigt over perioderne: Romantikken, Kristendom og reformation og Det Gamle Norden (folkeviser). Jeg er interesseret i en oversigt over hvilke ting, man skal lægge mærke til, når man analyserer tekster inden for disse emner/perioder.
  • AT - Samfundsfaglig metode i historie

    Forumindlæg
    Hej Alle! Tænkte på om der er nogle der har styr på denne metode? Jeg har bl.a. analyseret grafer og statistikker og er lige i tvivl om jeg har anvendt de rigtige metoder. Jeg har anvendt den induktive og kvantitative metode. Håber du kan hjælpe?
  • "forestillingen om et ukompliceret liv med en mand".

    Forumindlæg
    Er der nogen der har læst bogen? og eventuelt har nogle facts om bogen og Helle Helle? Jeg skal op i den til eksamen og jeg mangler virkelig hjælp til nogle facts og noget analyse til den bog. er der nogen der kan hjælpe mig?
  • Synopseopbygnig

    Forumindlæg
    Hej. Vi skal lave en synopse, for at prøve det inden afgangseksamen her til sommer, og jeg kan ikke huske hvad man skal have med i fremlæggelsen.. Ved at der skal være præsentation, disposition, analyse og oplæsning. Skal der være mere i? Mvh. Mie-Louise (:
  • romantisk digt

    Forumindlæg
    Hej allesammen. er der nogen som tilfældigvis har beskæftiget sig med romantikken i Tyskland. Jeg sidder og skal analysere et digt af Joseph von Eichendorff som hedder Mondnacht. er der nogen som har nogle noter, må i meget gerne lægge dem ud. Tak
  • Hjælp til SRP

    Forumindlæg
    Hejsa derude. Jeg skriver om identitetsdannelse i fagende Samfundsfag A og Dansk A. I forbindelse med dette skal jeg lave en analyse og fortolkning af romanen af Benn Q. Holms "Hafnia Punkt". Kunne godt bruge lidt hjælp til dette.
  • kilde til belysning af anvendelsen af Darwins teori politisk

    Forumindlæg
    Vi sidder og arbejder med evolutionsteorien og dennes betydning i samtiden. vi har analyseret modtagelsen fra kirkens side, men mangler en kilde til at belyse hvordan den bliver eller er blevet anvendt politisk.. håber at der er nogle som kan hjælpe.. på forhånd tak.
  • engelskfaglige metoder

    Forumindlæg
    Hvilke metoder er der i engelsk? Jeg har brugt retorik/argumentations analyse og det er sådan set det. Jeg skal undersøge Obamas brug af medier og mediernes reaktion på ham - hvilke engelskfaglige metoder kan bruges i den sammenhæng?
  • Herodot - kampen mod perserne - hjælp??

    Forumindlæg
    Der er tydeligvis ingen andre der kan hjælpe! Så nu spørger jeg jer! Er det komplet umuligt at få noter til Kampen mod Perserne af Herodot? Jeg kunne virkelig godt bruge lidt hjælp til analysen af den!Nogen der gemmer på noget? Eller bare har et godt foreslag?
  • Kildekritik

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en kildekritisk analyse af Christian IV's reces fra 1643. Er nået til at skulle forklare om kilden er subjektiv eller objektiv og er lidt i tvivl, for reglerne er jo i hans egen interesse, men også i folkets interesse?
  • Makroøkonomisk cyklus

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle som ved, hvilken økonomisk cyklus som er den rette for Mexico? Landet har før været i recession. Men min vurdering er nu, at de er i balance. Men hjælp gerne! Jeg har analyseret de makroøkonomiske nøgletal, men uden at blive klogere.
  • Retorik

    Forumindlæg
    Er der nogle der har et godt link til noget om retorik eller retoriske virkemidler osv? Eller måske bare nogle guldkorn af anden slags?Og hvor kan man finde en analysemodel til at analysere en tale?Håber nogle kan hjælpe mig ;-)
  • engelsk c. Philips Dick "human is"

    Forumindlæg
    Hej. er der nogen der har læst "Human is" af Philips Dick og som kan hjælpe mig med at par spørgsmål jeg har, eller hvis i ligger med en analyse af den ville det være en fantatsisk hjælp. sidder og er i nød her alt hjælp tages imod med en kyshånd
  • President tale

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg sidder og skal analysere Lydon Johnsons tv-tale fra den 4. August 1964, og jeg kan simpelthen ikke finde den nogen steder. Er der nogle der kender en god side hvor man kan finde historierelaterede tekster?
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    skal snart op til AT- eksamen ved ikke rigtigt hvad der kræves til eksamen, jeg har om tvangsægteskab i faget religion og samfundsfag, er helt blank ved ikke hvilke analyse modeller der skal bruges..... nogle der har gode råd?
  • haster

    Forumindlæg
    hej allesammen skal snart op til AT- eksamen i faget relgion og samfundsfag om tvangsægteskabs problemmet, jeg ved ikke rigtigt hvilke metoder og hvad jeg skal analysere og hvad jeg skal fremlægge til hvis det ikke er synopsen?..... nogle der har gode råd.,?
  • Inflation

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skrive SRP og er igang med en makroøkonomisk landanalyse af Syrien. Jeg er nu nået til at analysere på inflationen, men i følge trading economics har Syrien en nuværende inflation på hele 39 procent. Er der nogen der har et bud på hvordan og hvorfor den er så høj?