Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 19261 til 19280 af 27764
-
tid og rum digtanalyse
ForumindlægHej :) jeg sidder og er ved at skrive dansk-historie opgave, hvor jeg i dansk-delen skal analysere digtet "møens morgendrømme". jeg kan bare ikke finde ud af, hvad tid og rum inden for digtanalyse betyder? håber der er nogen der kan hjælpe :) -
Komposition af cigaret reklame
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er igang med at analysere vedhæftede cigaret reklame, som jeg har redigeret. Jeg er meget i tvivl om dens komposition. Håber nogen skabe billedkunst folk, vil kunne hjælpe! :-) På forhånd tak! -
Efterspørgselsfaktorer
ForumindlægJeg er ved at lave en opgave i globaløkonomi og har fået spørgsmålet vedr. efterspørgselsfaktorer, men hvad er det, er det politikker eller? Jeg skal analysere dansk og svensk økonomi og skrive hvad der kan bidrage til deres økonomiske udvikling -
Billedeanalyse til dansk eksamen
ForumindlægHej alle sammen Står i lidt af et dilemma.. Jeg er ved at analysere et billede der hedder " Fra højbro plads" http://www.kunstnyt.dk/fischer1-5.jpg Jeg er i tvivl hvilken total det er. Så håber i kan hjælpe mig :-) -
sagprosa
ForumindlægJeg har fået trukket sagprosa til min dansk mundtlig eksamen! Jeg kan ikke finde en interessant artikel (med pdf layout) hvor artiklen handler om unge og stofmisbrug, som jeg kan analyser. Jeg vil blive meget glad, hvis du kunne hjælpe mig lidt på vej -
HASTER
ForumindlægRedegørelse for afroamerikanernes stillingi i USA fra slavetiden og op til Martin Luther King. Analyse og vurdering af baggrund for mordet på Martin Luther King- herunder de begvenheder, som gik forud for mordet og de teorier, om CIA's involvering. HELP PLEEEAAASE!!!!!! -
Berettermodel, tema og budskab til novellen "Sex" af Jan Sonnergaard
ForumindlægHej!:) Er i gang med at analyser novellen "Sex" af Jan Sonnergaard og mangler kun at skrive om -Berettermodel -Tema og budskab Så er der nogle der har læst novellen som kan give mig svar på de to pukter? :p -
Den hermeneutiske spiral
ForumindlægHej, er der nogle kloge hoveder, der kan svare mig på, om den humanistiske metode med udgangspunkt i den hermeneutiske spiral kun kan bruges til skønlitterære tekster, eller om den også kan anvendes til at analysere fx en artikel? På forhånd tak! Mvh -
Funktionalisme, Bauhaus
ForumindlægHej;D Jeg skal til at skrive en opgave om arkitekturen i ca. 1920-1960. Jeg skal vise eksempler på bygninger fra den tid og analysere dem. Er der nogle der har forslag til nogle kendte bygninger fra den tid?? Håber der er nogle der kan hjælpe..! -
Søger kilde
ForumindlægGod eftermiddag alle sammen. Jeg leder efter en historisk kilde, der er relevant for enten politiske, økonomiske eller kulturelle træk fra Mellemkrigstiden. Min opgave er, at analysere og lave kildekritik. Tak på forhånd! -
"Hos regnormene" af Bent Haler.
ForumindlægHej allesammen; Jeg skal snart til min 9. klasses eksamen, og har valgt teksten "Hos regnormene". Ville høre om nogle af jer, havde en analyse af teksten eller nogle ideer til, hvad jeg kunne komme ind på. Tak på forhånd :-) -
HJÆLP NOVELLE
ForumindlægHej jeg er igang med at analyser en novelle til min mundlig eksam. Kan man godt fortælle om miljøet (samfund) hvis personen for eksempel bliver påvirket af andre personer på en meget negativ måde og af medierne ? håber i vil hjælpe -
Religion - stamceller
ForumindlægI AT 2016, hvor hovedemnet er 'grænser', skriver jeg om stamceller og etik. Er der en derude som har en god idé til en religiøs tekst jeg kan analysere og bruge? Jeg fokusere primært på katolikker og protestanters syn på stamcelleforskning og behandling. Ville være til stor hjælp! -
DET HASTER Er mit fordybelsesområde = Tema
ForumindlægHEJ . Jeg er i gang med at analysere en novelle som er mit prøveoplæg, og kom til at tænke om mit fordybelsesområde er temaet i min novelle. Er det korrekt eller skal jeg selv til at finde temaet i novellen. Novellen og fordybelsesområdet hænger meget sammen og min lærer har godkendt den. -
novellen perkerperker af David Meinke HASTER
ForumindlægHej, jeg spørger ang. min mundtlige afgangsprøve. Evt. en, som har en gammel analyse liggende? Alt kan bruges, til inspiration. Vil se, om jeg mangler noget til min egen. Mange tusinde tak, på forhånd. -
HJÆLLP
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen snart. Jeg har fået fordybbelsesområdet ensomhed og har valgt novellen "Amerikansk Olie" som der er vedhæftet. Jeg ville høre om der er nogle der ved hvad budskabet er og kan hjælpe mig lidt med at analysere Med venlig hilsen Amalie -
Novellen Polterabend
ForumindlægHej alle (: Jeg har fået til opgave at analysere og fortolke Novellen Polterabend af Jan Sonnergaard, dertil skal vi også lave en perspektivering, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal perspektivere til. Nogle der har et forslag ? Tusind tak på forhånd (: -
Dansk eller engelsk?
ForumindlægHejsa SP. Hvis nu at jeg skal analysere et digt, digtet er på engelsk, kan jeg så stadigvæk godt bruge dansk som fag til at gøde det? Og skal min synopse og mundtlige del være på engelsk hvis jeg vælger engelsk? Mange tak. -
Hjælp til teori i AT
ForumindlægHej jeg skal snart til AT-årsprøve, faktisk nu her på torsdag. Og jeg har ikke fundet en teori eller model der fortæller eller forklare selviscenesætelse - det er emnet. Jeg har om Lady Gagas selviscenesættelse, og kan ikke finde en teori som jeg gerne vil bruge i mit analyserende spørgsmål. No... -
Hvad skal jeg opgive i dansk som oplæsning?
ForumindlægHej alle :) skal aflevere min synopse til dansk mundtligt i morgen, men jeg har først nu fundet ud af, at jeg skal opgive et oplæsningstykke. Jeg har om reklamer og jeg har taget en trailer til analyse! Men hvad skal jeg opgive som tekst til mit emne? Nogle ideer? På forhånd tak :)
