Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 19361 til 19380 af 48880
-
kraft og energi. 1.g stof
ForumindlægEn opgave i min fysikbog (1. g) "Du løfter en sæk kartofler på 10 kg op på køkkenbordet. Køkkenbordets højde er 0,9 m. Din kraft på kartoffelsækken er netop så stor, at den opvejer tyngdekraften. a. Lav en skitse af situationen og indtegn kræfterne på kartoffelsækken. b. B. Beregn det arbe... -
Hvor lang skal præsentationen være?
ForumindlægJeg skal snart til mundtlig spansk eksamen, så ville lige høre jer om hvor lang præsentationen skal være? Altså den man får 24 timer til at forberede -
Prinsessen på glasbjerget DET HASTER HJÆÆÆÆLP!!!!!!!!
ForumindlægVi skal til imorgen finde genretræk og sætte det ind i teksten og finde ud af hvilken side og hvad linje det er -
Hjælp til Optagelsesprøve
ForumindlægHej, Jeg har været på højskole i år, og har nu søgt ind på HF! Men ifølge hvad studievejlederen på skolen sagde, så SKAL jeg til optagelsesprøve da jeg ikke har haft noget rigtigt skoleforløb dette år! Ville bare høre om der er nogen der kan stille nogle eksempler/hjælpe mig med, hvad jeg nu ku... -
Help!
ForumindlægHej, jeg har fået en engelsk opgave for og jeg skal skrive om hverdagen i en sommer dag, altså der skal beskrives en del. Jeg ved så ikke lige hvordan jeg skal gribe opgaven an. -
forståelse
ForumindlægHej. Er der nogen der kan forklare mig '' Hvad er du god til, og hvordan kommer til udtryk praksis?'' hvad betyder det helt -
Christiane F. Wir Kinder vom Bahnhof Zoo
ForumindlægJeg er meget interesseret I at læse Christiane F. Wir Kinder vom Bahnhof Zoo ONLINE.. Jeg har ledt efter et link til den, men synes ikke jeg kan finde noget (jeg ønsker den tyske version, ikke den oversatte). Nogen som kender/kunne finde sådan et link til mig? :) Det skal ikke være en lydbog... -
Eng. oversættelse
ForumindlægHåber at der er nogen der kunne kigge min oversættelse igennem =) Her er den: 1)Aviserne er steget meget de sidste år på grund af inflationen eller kapitalismen eller de store avancer (1) eller hvad (2) det (nu) kan være. - The newspaper is grown a lot these last couple of years because of the ... -
hjælp med forståelse
ForumindlægHvad betyder den her sætning ,,, Dann kaufte sich Annemarie eine Fahrekarte nach Travemünde und ging an Bord des dänischen Schiffes, das sie in die Bundesrepublik bringen würde -
Ind i ..
ForumindlægHvordan siger jeg "ind i " ?! -
Film TV
ForumindlægHej Jeg ville høre om der er nogen som ligger inde med nogle notater eller lign. om filmsproget etc. til matador, krøniken, edderkoppen, riget, klovn eller twin peaks? på forhånd tak -
1 side , hvor mange tegn?
ForumindlægHej. Jeg sidder netop og er ved at skrive en opgave. Jeg ha fået at vide at den max må fylde 3 sider. Men hvordan defineres en side? Hvor mange tegn indgår der på en standard side? ( uden mellemrum ) Håber på hurtigt svar :) -
Emneopgave - Differentialkvotient
ForumindlægEr der nogen der har lavet en emneopgave om Differentialkvotient? Jeg er i gang med at lave emneopgaven der er på side 164 i MAT B (HHX), men jeg kan ikke rigtig forstå, så ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej :) -
24 timer HASTER!
ForumindlægHej SP Jeg skal op i morgen og har trukket industrialiseringen, har i evt. forslag til hvad der kunne være godt at komme ind på + evt. en kilde jeg kan bruge? Vil sætte stor pris på lidt hjælp -
"novelle med kokain"
ForumindlægHej hhx'er og andet godt folk! Er der nogle der skrev om denne novelle i dag? Eller kender noget til den og/eller Jokum Rohde? Føj, da nogle dårlige opgaver! savnede både essay og romantikken -
Spansk (A niveau)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har en aflevering som skal afleveres på spansk, ville derfor lige inden jeg aflevere den, høre om en venlig sjæl derude lige ville læse min spansk aflevering igennem? :) -
FRF skr. eksamen 4/6
ForumindlægHej allesammen, jeg skal (som sikkert andre også skal det) op til skr. fransk d. 4., og jeg tænkte på, hvorledes I griber forberedelse til denne eksamen an? Jeg har tænkt mig at kigge gamle stile igennem og lave et 'fejlkatalog' over hvilke fejl, jeg har lavet, som jeg så kan tjekke for... -
Ret min Engelsk speech (for sjov)
ForumindlægVed godt det ikke sådan det fungere men det er ihvertfald altid godt at have et par ekstra øjne for at tjekke efter fejl osv... især kongruens fejl Men måske også bare tjekke den bare for sjovt kunne jo være det gir' bedre mening i mit hovede men faktisk ikke giver mening talen er på 800 ord... -
Sprogsfære
ForumindlægHvad ville i kalde sprogsfæren for højtidelig salmer som "I Danmark er jeg født" og "Der er et yndigt land"? -
Hjælp til eksamensprojekt
ForumindlægJeg skal til at skrive eksamensprojekt (Emne: ekport til et fremmes land) og skal i den sammenhæng finde en virksomhed hvis produkt jeg vil eksportere og et land det skal eksporteres til. Er der nogen der har nogle gode forslag til disse?
