Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 19401 til 19420 af 156338
-
De kvindelige kønsorganer
ForumindlægEr det nødvendigt med at man skal fortælle om alle de kvindelige kønsorganer til biologi eksamen? Hvis man f.eks. havde en figur og så fortælle om dem alle? -
Tetrodotoxins virkning
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med et biologi spørgsmål. Forklar med udgangsounkt i figur 1 tetrodotoxins virkning på det normale aktionspotentiale? Figuren er vedhæftet :) -
hvor i cellen sker gæringprocessen?
Forumindlæghej.. hvor i cellen sker gæringsprocessen? skal bruge det til biologi sener i dag, og kan ikke helt finde ud af det :S håber i kan hjælpe :) -
Mitokondrier
ForumindlægHej, jeg er ikke den skarpeste til biologi, og tænkte på om i kunne svare på mit spørgsmål. - Hvorfor har muskelceller særligt mange mitokondrier? -
udveksling af stoffer i kapillærerne
Forumindlægjeg har virkelig brug for hjælp....jeg vil godt have en forklaring på figur 26 i bogen biologi på tværs.... det handler om udveksling af stoffer i kapillærerne på forhånd tak -
leksikon?
ForumindlægJeg skal snart til skriftlig eksamen i biologi, og vil høre om det er muligt at downloade et lektikon fra nettet? på forhånd tak for hjælpen. -
geogrfi notat
Forumindlæghej hvor kan man finde notater til geografi for jeg fandt nogen biologi notater her på studieportalen i opgaver men kunne ikke finde nogen i geografi eller hvis nogen har -
nettoprimærproduktion
ForumindlægSå er det biologi eksamen i morgen:-( spændende... nogen der har styr på hvilken betydning pH og vind har for nettoprmærproduktionens størrelse? jeg har selv styr på de øvrige faktorer -
Eksamen skr. bio
ForumindlægEn der vil kigge mine besvarelser igennem i min skr. biologi studentereksamen. Og måske komme med en karakter. skriv så sender jeg den. Takker -
haster
Forumindlægjeg skal op til biologi c her snart.. jeg ville gerne spørge om der er nogen der kan forklare mig hvad DNA er? og bakterie og virus.. mange tak på forhånd -
Fotosyntese
Forumindlægskal lave en biologi rapport over fotosyntese, ånding og kulstofkredsløb. Jeg har to spørgsmål: 1. hvad får dyr og planter ud af respiration? 2. hvad er et enfaktorforsøg? -
synopsis
ForumindlægHej jeg skal op i At 2.4 på mandag . Fagene er biologi og psykologi og emnet er PTSD .Er der nogle der kan give mig nogle god råd? Tak på forhånd -
Bioteknologi/genteknologi?
ForumindlægHej.. Sidder læser til biologi eksamen.. og har flere gang støt på ordene Bioteknologi og genteknologi. - Hvad er forskellen? eller er der overhovedet en forskel? - Rikke -
HJÆLP
Forumindlæghvilke fordele er der ved meget lys i skovbunden hvilke fordele er der ved meget varme i skovbunden og så hvad betyder dominere (genetisk) alstå fagbefrebet i biologi -
Osmose
ForumindlægHejsa, jeg er midt i min første biologi rapport, og kan ikke lige komme på hvad det er osmose er inden for planter, håber der er en der kan hjælpe ;) -
måling af CO2-optagelse?
ForumindlægJeg har en biologi aflevering, omhandlende CO2-optagelse i en fjord. Er der nogen der har forslag til hvordan man kan måle denne? mange tak på forhånd -
SRP - Muskeltræthed
ForumindlægHej Studieportalen. Har tænkt mig at skrive SRP i Biologi-Idtræt og skrive om muskeltræthed. Er der nogle der har nogle ideer til matrialer m.m på forhånd tak. -
nv-eksame
ForumindlægHej. er der nogen, som kan forklare mig, hvordan nv-eksamen kommer til at gå. de fag jeg har i nv er biologi og fysik. -
Beregning af allelfrekvensen f hos undersøgte lus
ForumindlægHej Jeg har et problem med et spørgsmål i min biologi aflevering: Jeg skal beregne allelfrekvensen af genotyperne i det vedhæftede bilag, men jeg kan ikke finde ud af det.... -
Tamiflu
Forumindlæghar brug for hjælp til opgave 3, 4 http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar2010/august/opgave3.pdf her er link til opgaverne. på forhånd tak.
