Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 19441 til 19460 af 29670
-
Negativ afkastningsgrad
ForumindlægVi er igang med en regnskabsanalyse og har gennemgående en negativ afkastningsgrad. Hvordan analysere man på det? Nettoresultat er positivt pga financielle poster. Hvis der er tale om en interesseorganisation, kan man vel godt ønske en AG på 0? -
T.kr Betydning
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med at lave en analyse af et årsregnskab i virksomhedsøkonomi. Men er lidt i tvivl om hvad T.kr betyder. Altså der står nøgletal i t.kr. men er det kr i tusinde eller kr. i millioner? -
Hvad menes der?
ForumindlægEr nået til min sidste punkt i min SRP og er enlig ret meget i tvivl om hvad der menes? Vurder til sidst nyfeminismens analyser og målsætninger i forhold til kvindernes ligestilling i dagens Danmark? -
Finanskrisen - skal lige bruge lidt hjælp her venner ;)!
ForumindlægJeg skal analysere hvorledes den nuværende finanskrise i USA adskiller sig fra krisen i 1929 (krakket på wall street og depressionen) Nogle der kan hjælpe mig på det punkt sidder sku lidt fast her. -
Analysemodel til en engelsk roman.
ForumindlægHej, jeg skriver i SRP på Engelsk A og historie A, og mangler en analyse model til min bog Cal (1983) Er der nogen som har en analysemodel som jeg kan bruge på bogen? -
Sammenfatning -Hvad?
ForumindlægSidder og skal skrive en sammenfatning af dystopiske træk i to tekster som jeg har analyseret.. hvad betyder det? At jeg bare skal gengive trækkene for hver af de to tekster ikke sammenligne vel?? -
Gittes monolog om naturen
ForumindlægHej people! Er det nogen der kan hjælpe mig med at fortolke og analysere "gittes monolog om naturen"? nogen der har skrevet om den før? på forhånd tak, Hilsen Fuuckthehaters :) -
Opgave
ForumindlægHej. Jeg har analyseret en dansk opgave. Jeg vil høre om der er nogle der vil læse den igennem og kigge på mine gramatiske fejl, da dansk ikke er en af mine stærke sider. Den er ikke så lang. -
Forhold mellem tekst og musik.
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver SRP om The Beatles i musik/engelsk og skal analysere forholdet mellem tekst og musik i et par sange. Er der nogen der ved, hvad man her skal kigge på? Tak -
miljø beskrivelse - forholdene mellem kønnene?
ForumindlægHej, jeg er i gang med at analysere en tekst. men jeg er i tvivl, er noget som ''forholdene mellem kønnene'' noget man skal skrive om i i miljøkarakteristik-delen? -
Strunge!!?
ForumindlægJeg har virkelig problemer med et at analysere et digt af michael strunge! Er der evt. en, der kunne være behjælpelig???? det drejer sig om digtet "Liderlige væsen". søger alt slags hjælp, men gerne over mail. -
Må man vedlægge kopi fra bog som bilag?
ForumindlægHejsa Lige et hurtigt spørgsmål i forbindelse med SRP: Jeg skal i analysedelen analysere nogle taler - må jeg godt tage en kopi af disse taler fra en bog og vedlægge som bilag? På forhånd tak. -
Jødeforfølgelsen
ForumindlægHej. Jeg har to spændende tekster som jeg skal analyse der drejer sig om børns tanker der blev påvirket af nazisterne. Jeg har flere spørgsmål til dette og vil gerne have en jeg kan diskuter det med.. Er der nogen der har lyst ?? -
Ond i sulet
ForumindlægHej Studieportalen Jeg undre mig over hvorfor en analyse af "Ond i sulet" er blevet slette? For jeg var godt i gang med, at læse den igennem. Jeg har en opgave der skal afleveres snart:) -
Tyrkiet og EU
ForumindlægHej. Jeg skal i min analyse fokusere på Tyrkiets interesse i at blive optaget i EU. Kan I give mig nogle hurtige stik ord til hvad deres interesse kunne være? Jeg er lidt blank.. -
hjælp - Tekster/film om USA-Europa
ForumindlægEr der nogle der kender til nogle gode film eller noveller (skønlitterært) hvor forholdet mellem USA og Europa er omdrejningspunkt? De skal gerne have lidt fyld, da de skal bruges til analyse. Opgaven er en samf/dansk. -
TO TING MAN ALDRIG KAN VIDE NOVELLE
ForumindlægHej er der nogen der har analyseret novellen "to ting man aldrig kan vide" af dorthe de neergard?? Ville være en stor hjælp. - og hvis der nogen der eventuelt har læst den, er der nogen gode perspektivering muligheder man kan perspektivere til? -
teenager in love
Forumindlægjeg sidder fast i mit emne i dansk som er lyrik, jeg har valgt at analysere "teenager in love" nogen der har gode råd? -
Besjælling
ForumindlægHejsa, Jeg er i gang med at lave en analyse af et digt, og skal bl.a. ind på besjælling. Mit spørgsmål er: Hvad er meningen med at bruge besjælling i en tekst? Tak for hjælpen på forhånd :) -
Hovedet Jesper Wung-Sung
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver en analyse og hovedet af jesper wung sung. Jeg bare ikke finde ud af hvilken fortæller type der fortæller novellen er det den personbundende, altivende eller objektive fortæller? Nillerdreng
