Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 19441 til 19460 af 28854
  • Redegørelse for de sortes forhold i 1900-tallet

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal i dansk/historie opgave skrive en redegørelse for de sortes forhold i 1900-tallet i USA med henblik på borgerrettighedsbevægelsens opståen og udvikling. Men da jeg ikke rigtig selv ved hvordan jeg skal det, ville det være rart med en hjælpende hånd på vejen! :-)
  • Hjælp til analyse af Matin Luther King Jr.s tale "I have a dream"

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at analysere Martin Luther King Jr.s tale i min SSO i historie. Jeg er rimelig meget i tvivl om hvordan jeg skal bære mig ad. Hvis der er nogen, der ville hjæpe, ville jeg blive meget glad.
  • What?

    Forumindlæg
    Heysa, jeg er i gang med at skrive min sso opgave og i min opgavetitel står der diskuter og analyser to præsidenters taler. Hvordan diskuter og analyser man i historie? og er det logisk at skrive dem ind under en krise eller skal jeg skrive dem for sig selv?
  • Kina

    Forumindlæg
    Hej ... Jeg er i gang med en opgave i Kulturfag. Jeg har lidt svært med, at finde noget relavant matriale (matriale kan være: artikel, billede, diagrammer osv.) omkring Kina, hvor både historie, samfundsfag og religion er indblandet. Tak på forhånd :)
  • Perspektivering til ''grusomme jæger''

    Forumindlæg
    Hej Allesammen. Jeg skal op i mundligt dansk her i juni måned. Jeg har valgt novellen ''grusomme jæger'' og kan ikke finde en historie af perspektivere med, da den skal være af samme forfatter Kim Fupz Aakeson. Håber svar.. hurtigts muligt :D!!
  • SSO

    Forumindlæg
    hejsa.. der er tid endnu til vi får vores SSO karakter, derfor tænkte jeg om nogle herinde vil læse min opgave og give deres vurdering og en karakter som de synes. Forresten har jeg skrevet i Historie om Tyrkiet... På forhånd mange tak
  • Et par gode internetsider?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg søger nogle sider på nettet som fortæller noget uddybende om hvad, der foregår i Nordkorea lige op til Korea-krigen. Jeg har prøvet wikipedia, cia og historie-nu.dk, og ingen af dem fortæller særlig meget om det... Det haster temmelig meget.
  • Villy Sørensen, Det ukendte træ

    Forumindlæg
    hey, skal skrive større skriftlig opgave her i uge6, ville hører om der var nogle som lå inde med nogle gode notater til novellerne "det ukendte træ" og "tigrene" fra sære historie. på forhånd mange tak for hjælpen
  • Hindenburg perspektivering

    Forumindlæg
    Jeg har valgt fagene historie (A) og fysik (B) i mit sidste AT forløb. Det overordnet emne er katastrofe, hvor jeg har valgt underemnet luftskibet Hindenburg. Hvordan kan man perspektiver Hindenburg til slut i ens fremlæggelse?
  • PALÆSTINA KONFLIKTEN FØR 1948

    Forumindlæg
    Hej med jer Jeg sidder og skal lave en historie opg. det omhandler overskriften. Så ville bliver glad hvis i kunne sende noget inf:) Er ikke så god til at skimte om det er relavant, men alt før 1948, der kunne være brugbart, det kunne være super hvis jeg havde det til i morgen. Så ser frem t...
  • Hurtig hjælp - ÉT ORD!

    Forumindlæg
    Skal aflevere engelsk stil i morgen. Og pludselig kan jeg ikke finde ud af at formulere; "og perspektivere temaerne i historien til omdiskuterede samfundsproblemer nutildags" - eller noget lignende.. Hvordan skriver man "perspektivere"? = Put in perspektiv with, eller?
  • Hjælp til opgave, EPR//Eksamensprojekt

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal skrive en synopsis i Historie//Engelsk, skal opgave skrives i engelsk?? hvordan kommer jeg igang? nogle gode forslag til opgavevalg? håber på hurtige brugbare svar. pft. Henrik
  • sso-at citere

    Forumindlæg
    jeg er ved at skrive sso i historie, hvor man til hvert afsnit skal angive sidtal til den litteratur man har brugt, men hvis man skriver et citat behøver man så igen at skrive sidetallet lige efter citater? håber i forstår hvad jeg mener.
  • tid og rum digtanalyse

    Forumindlæg
    Hej :) jeg sidder og er ved at skrive dansk-historie opgave, hvor jeg i dansk-delen skal analysere digtet "møens morgendrømme". jeg kan bare ikke finde ud af, hvad tid og rum inden for digtanalyse betyder? håber der er nogen der kan hjælpe :)
  • Synkron og diakron

    Forumindlæg
    Hej Hvad er forskellen på den diakrone og den synkrone analysemetode i historie? Laver man en synkron analyse når man fokuserer på et bestemt samfund på et bestemt tidspunkt, og hvorfor det ser sådan ud, hvor imod den diakrone ikke fokusere på et bestemt samfund, men forklarer hvordan en begive...
  • Perspektivering

    Forumindlæg
    Jeg skal til dansk eksamen og har trukket fordybelsesområdet 'Døden', Jeg har valgt teksten 'Historien om en moder' og kan ikke rigtig finde noget at perspektivere til, er der nogen der har et forslag eller 2 til noget jeg kan perspektivere til.????
  • Hjææææææælp HASTER

    Forumindlæg
    hej folkens :D i overmorgen skal jeg komme op med en problemformulering til min dansk/historie opgave (jeg har valgt KUN at skrive i dansk) Jeg er lidt på bar bund med gode og iteressante emner, det ville virkelig være til stor hjælp hvis nogen kunne komme med nogle relative forslag.
  • Nutidigt Kunsteventyr

    Forumindlæg
    Skal skrive et nutidigt kunsteventyr.. men kan ikke rigtig komme igang og finde på en historie.. har tænkt over at det kunne have noget at gøre med teater eller sådan. eller måske lave et nutidigt eventyr af et tidligere eventyr... er der nogen der har nogle idéer?
  • Mellemkrigstiden

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg sidder, og skal til at skrive en historie opgave om perioden mellemkrigstiden. Jeg skal lave en problemstilling, men jeg har ikke fundet et godt emne og derfor heller ingen problemstilling. Er der nogle forslag til emne og en god problemstilling?? Håber i kan hjælpe mig. Mange tak!!
  • Haster

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive et resumé af historien Johnny Bear! Er der nogle der eventuelt ville kunne hjælpe mig og måske selv har lavet den? Det haster.. Stilen er til i morgen og har 5 andre stile for! Ville virkelig sætte pris på noget hjælp tak. P.S. jeg skal også skrive noget om superego, ego og idet!