Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19461 til 19480 af 27879
-
Kvadrantanalyse
ForumindlægHej... Jeg skal lave en kvadrant analyse over nogle produkter, hvor jeg vil kigge på et producents forcer. Jeg tænker blandt på funktion kontra pris... men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan man starter på en kvadrantanalyse. Internettet er tomt for netop dette emne. En der kan hjælpe.?? M... -
vektorregning
ForumindlægHej allesammen Jeg har lige fået emnet vektorregning, og jeg forstår det ikke. Hvordan skal jeg addere og subtrahere vektorerne i nedenstående fil, og hvilke metoder skal jeg anvende i fremtiden med andre opgaver. Jeg håber virkelig, at der er nogen der vil hjælpe mig med at forstå det, for sidd... -
SRP - IØ og Engelsk - udveksling af ideer
ForumindlægHej! Jeg skal skrive om et engelsktalende land, med international økonomi som hovedemne. Men jeg er helt blank mht. det emne jeg vil skrive om og altså hvad jeg vil tage fat på. Må jeg høre hvad andre med den samme kombination har valgt at skrive om, også dem der allerede har lavet det før fra de... -
Persien
ForumindlægHej Jeg tænkte på om der er nogen der ved eller kender nogen gode bøger eller hjemmmesider omkring religionsskiftet der foregik i persien, fra Zarathustrianisme til islam. Hvordan det skete, og hvad var grundlaget for det? Skal skrive en historie opgave omkring emnet. Har været på wikipedia, men... -
Roman om amerikanske værdier?
ForumindlægJeg skal skrive SRP i Engelsk og Samf, og vil skive om det Amerikanske samfund, og mere specifikt hvordan klassiske værdier påvirker USA's samfund, og valgkampen 2008. I engelsk-delen mangler jeg en roman (og andet materiale!) til at belyse dette emne. Hvis du har et forslag ville det hjælpe ... -
Roman om USA i engelsk/samf?
ForumindlægJeg skal skrive SRP i Engelsk og Samf, og vil skrive om det Amerikanske samfund, og mere specifikt hvordan klassiske værdier påvirker samfundet i USA, og valgkampen 2008. I engelsk-delen mangler jeg en roman (og andet materiale!) til at belyse dette emne. Hvis du har et forslag, ville det hjælpe ... -
indbegreber i ligevægt
ForumindlægHej vi er igang med et emne om indgreb i ligevægt og jeg er blevet i tvivl om hvad de følgende indgreb betyder: - ændring af stofmængdekoncentration - ændring i temperatur - ændring i volumen Jeg har prøvet at søge på nettet, men dog uden held.. Er der nogen som har styr på, og vil forklare ... -
AT rusmiddler
Forumindlæger der nogle der har nogle forslag til spørgsmål og problemformulering indenfor emnet rusmidler? det skal enten være te, tobak eller chokolade. vores fag er kemi og mat og samf. redegørelsesspørgsmålet bliver nok hvad stoffet består af. analysespørgsmålet bliver hvor mange i verden der bruger sto... -
Projektionslæren
ForumindlægHej :) Jeg er så heldig at jeg skal vælge emne til SRP (Matematik - Historie) snart. Jeg vil gerne skrive om perspektivtegningens historie og herunder komme ind på projektionslæren. Men nu har jeg så det problem at jeg har svært ved at finde ud af hvad projektionslæren helt præcist går ud på. Håb... -
HJÆLP PLEASE!!!
ForumindlægHej, jeg har en AT-forløb, med fagene fysik og dansk. Vores overordnede emne er "Tidsrejser". Jeg har skrevet en problemformulering, men jeg ved ikke om den er sammenhængene. Problemformuleringen ser således ud: "Er det muligt, at rejse i tiden? Hvad er betingelserne for, at kunne... -
Laktose
ForumindlægHej, jeg har emnet madspild, hvor jeg vil undersøge noget med laktose og holdbarhed. Jeg har nogle få spørgsmål, som jeg håber at i kan svare på: Hvad gør laktose for holdbarheden? Hvad er forskellen på laktosefri mælk og mælk med laktose? Hvad er det der gør, at det holder meget bedre? -
Mundtligt dansk eksame
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal op i mundtligt dansk den 17 juni 2010. og da jeg ikke har prøvet det før, ville jeg gerne hører, hvordan det foregår. og der må meget gerne deles råd ud om, hvordan man kan stille sig bedst i situationen/forberedelse. Derud over har jeg fået hoved emnet "ungdomsliv... -
KROPPEN I BEVÆGELSE
ForumindlægHej :-D Jeg har lige trukket ''Kroppen i bevægelse'' i fysik ! (har 24 timer, til imorgen) Skal lave en mundtlig præsentation af emnet Energiomsætning ved bevægelse. Stikord til den faglige samtale: Brændværdi af fødevarer, kroppen i koldt vand, trappeløb og motion. Ville være g... -
AT-Biologi/Eng, talepapir hvordan?
ForumindlægHej mennesker, Jeg har lavet AT-biologi og engelsk færdigt i dag, og mit emne er menneskehedens mangfoldighed(humaniora, naturvidenskabelige metoder), så har jeg lige et spørgsmål! Hvordan starter man med at lave et talepapir? Det skal lige siges at det er første gang jeg kaster mig ud med talepa... -
HJÆÆÆÆÆÆÆLP!!! Metoder og AT
ForumindlægJeg skal op til AT-eksamen på mandag og har valgt Kemi A og Samfundsfag C som fag, og Heroin som emne. Er der en, der kunne tænke sig at læse min synopsis samt talepapir og kommentere dem og tjekke om jeg har de rigtige metoder? Hvis ja, gider i så ikke skrive jeres mail, så sender jeg dem der ti... -
AT- Marx`s metode?
ForumindlægHvilken metode benyttede Marx sig af? Mit emne er Karl Marx betydning for arbejderne og fagbevægelsen/ fagforeningerne. Hvorfor var Marx et videnskabeligt gennembrud inden for dette? Du skal kunne vudere fags og faglige metoders muligheder og begrænsninger. - hvad er samfundsfag og histories muli... -
Hjælpp
ForumindlægKan i hjælper mig med mit produkt og de to sidste spørgsmål i min problemstilling. Mit emner er: sclerose Min problemstilling er: Hvad er sclerose? Hvordan kan det være, at størstedelen af de ramte får Attakvis sclerose, og hvordan ser helbredningsmulighederne ud i fremtiden, både i Danmark og i... -
Til eksamen i statistik
ForumindlægJeg har matematik på a-niveau, og skal til mundtlig eksamen i år. Hvordan beviser man noget i statistik? Hvad ville være smart at snakke om? Under min undervisningsbeskrivelse står der, at jeg har skulle læse noget om statistik, men vi er aldrig blevet undervist i noget statistik. Så jeg ved over... -
Perspektivering til Darwin AT
ForumindlægHej, jeg har skrevet en AT opgave om Darwin i historie A og biologi C Den perspektivering jeg er kommet med er egentlig ikke så god, så jeg tænkte om nogen kunne hjælpe mig ? Jeg skal perspektivere til en eller nogle af følgende AT emner : AT1: Oplysningstiden AT2: Argumentation og videnskabsområ... -
Fysik/kemi forsøg FSA
ForumindlægHey Jeg står i den situation at min mappe med alle forsøg er blevet væk, og har derfor ingen idé om hvilke forsøg jeg skal vælge til de forskellige emner, nogen der kender et sted med forsøgene, eller dispositioner? Syrer/baser Ioner Magnetisme radiaktivitet Salte
