Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 19481 til 19500 af 153151
  • Hjælp til alexander den store

    Forumindlæg
    Haii alle er igang med en historie opgave om alexander den store og sidder fast i et spørsmål som går ud på Hvilken betydning har Alexander den Store haft på, hvordan verden ser ud i dag? håber der er nogen som kan hjælpe med både hjemmesider og svar på forhånd tak
  • alexander den store

    Forumindlæg
    Haii alle er igang med en historie opgave om alexander den store og sidder fast i et spørsmål som går ud på Hvilken betydning har Alexander den Store haft på, hvordan verden ser ud i dag? håber der er nogen som kan hjælpe med både hjemmesider og svar på forhånd tak
  • Nationalfølelse og symboler

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg har en opgave for til på mandag i Historie vi skal skrive om nationalfølelse ´og symboler - det skal have med Danmark at gøre. Men problemet er bare det at jeg ik ved hvad man kan skrive om... Håber at der er nogen af jer der kan hjælpe mig lidt med det. på forhånd t...
  • Var Italien i "den nye verden" ?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er ved at skrive historie opgave om opdagelsen af amerika. Mere specifikt om mødet mellem europæerne og indianerne.Mit spørgsmål er: Var italienerne med til udforske Amerika?Jeg ved at Portugal, Spanien, England, Frankrig og Holland var der.
  • Resume i en tekstanalyse

    Forumindlæg
    Hejsa. :-) Jeg har langt om længe lavet min Dansk Historie Opgave og har nu fået den tilbage med nogle ting, som jeg skal vide til eksamen i morgen. Én af tingene er bl.a. hvor meget et resume må fylde i en tekstanalyse? Nogen der kan hjælpe? Knus.
  • diktatorernes årtier

    Forumindlæg
    HEJ Er igang med en historie opgave, men kan ikke fatte dette spørgsmål 1) hvilken indflydelse har begivenhederne og kommunismen i perioden fra 1917 og frem til 2. verdenskrig haft på livet i rusland og på verdenshistorie? jeg kan ikke rigtig finde ud af denne spørgsmål??? er der nogen der kan f...
  • forksel på sekularisme og sekularisering

    Forumindlæg
    Hej SP Har lige et spørgsmål til min historie opgave.. Min lærer siger at der er forskel på begreberne sekularisme og sekularisering.. Er der nogen der ved hvad forkskellen er :S ? Eller evt. kan henvise mig til et link?? tak på forhånd..
  • Destroying reptiles

    Forumindlæg
    Hejsavi har fået en opgave der hedder Destroying reptiles, som er blevet brugt til en sproglig eksamen.Mit spørgsmål er så, om der er nogen der har skrevet et essay over denne historie?Er gået lidt i stå, så kunne godt bruge lidt inspiration..Håber nogen vil hjælpe.
  • Hvordan opstod pæderasti?

    Forumindlæg
    Hej ! Sidder lige her og roder med min dansk/historie opgave, og der har jeg et spørgsmål, der hedder: Hvordan opstod pæderasti? Jeg kan slet ikke finde noget om starten på det, og det er det eneste jeg mangler. Håber i kan hjælpe (:
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    HEj allesammen...kære venner jeg har lige skrevet min historie opgave færdig, og er lidt i tvivl om hvor god en analyse jeg har lavet.Hvis en af jer havde tid til at læse den.så vil det være en rigtigt stort hjælp.På forhånd tak.Zunnah
  • PROBLEMFORMULERING

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg skal skrive da/his opgave, og har valgt at skrive tværfagligt. Så i historie har jeg valgt Romantikken og i dansk "Et dukkehjem". Jeg skal skrive en problemformulering, og ved simpelthen ikke hvordan den skal lyde? Kunne være rart med noget hjælp, og eventuelle idéer...
  • Efterlyser gode noter.

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skriver dansk- historie opgave, og har valgt at skrive om romanen "Med venlig deltagelse" af Erling Jepsen. Er der nogen der ligger inde med et par gode notater eller andet om romanen ?
  • HJÆLP! Amerika i første verdenskrig!

    Forumindlæg
    Hej :) Vi er to piger, som skal lave en historie opgave om Amerika i første verdenskrig. hvorfor gik Amerika ind i første verdenskrig? Hvad havde skibet lusitiana med det at gøre? er der andet i kan fortælle os om det? Vi håber RIGTIG MEGET at i vil hjælpe os ;)
  • Dansk/historieopgave

    Forumindlæg
    Hej. Skal skriv historie opgave her en gang i næste måned og skal aflevere problemformulering. Men ved ikke rigtig, hvad jeg vil skrive om. Vil meget gerne skrive om noget inden for teknologihistorie. Er der nogen der har nogle ideer til nogle emner inden for teknologihistorie?
  • Emnevalg

    Forumindlæg
    hej allesammen JEg skal til at skrive min 2.g opgave. Jeg skal både indrage faget Historie og Dansk. Jeg ved bare ikke hvilket emne jeg skal vælge..har i nogen forslag?? på forhånd tak :D
  • Redegørelse for de sortes forhold i 1900-tallet

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal i dansk/historie opgave skrive en redegørelse for de sortes forhold i 1900-tallet i USA med henblik på borgerrettighedsbevægelsens opståen og udvikling. Men da jeg ikke rigtig selv ved hvordan jeg skal det, ville det være rart med en hjælpende hånd på vejen! :-)
  • Kina

    Forumindlæg
    Hej ... Jeg er i gang med en opgave i Kulturfag. Jeg har lidt svært med, at finde noget relavant matriale (matriale kan være: artikel, billede, diagrammer osv.) omkring Kina, hvor både historie, samfundsfag og religion er indblandet. Tak på forhånd :)
  • Hvad betyder...?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder og skriver historie-opgave og er støt ind i noget på fransk jeg ikke forstår (har aldrig haft fransk :P), så hvis der lige er en der vil fortælle mig hvad følgende betyder vile jeg blive meget glad. Pays de caux på forhånd tak :)
  • Forslag/Inspiration

    Forumindlæg
    Hej Skal til at skrive en dansk/historie opgave angående Ungdomsoprøret og Vietnamrkrigen, og skal analysere nogle tekster. Har overvejet nogle sangtekster eller lignende, dog har jeg ikke nogle bestemte. Håber i kan give gode forslag. Tak på forhånd
  • golfkrigen

    Forumindlæg
    hej alle sammen.. jeg skal om ik så længe skrive historie opgave om Golfkrigen, med fokus på amerikanske politik i melem- østen. vil lige høre om der var nogen som kunne give lidt feedback, mht. amerikanske politik i forbindelse med irak og iran i 1980'erne. Tak.. :)