Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 19521 til 19540 af 29670
-
Hvilken analysemodel?
ForumindlægNogen som ved hvilken analyse model man skal bruge til en tekst som "Maskinerne" af Johannes V. Jensen, håber VIRKELIG nogen kan svare. På forhånd tak :) -
Parallelhandling Hvad betyder det?
ForumindlægHej SP. Er ved at lave en analyse af en novelle, og jeg skal tjekke for: gentagelses- eller modsætningsstrukturer, fx parallelhandlinger. Jeg forstår ikk' hvad jeg skal :). Tak på forhånd. -
SRP VØ AFS
ForumindlægJeg er som så mange andre også i gang med SRP og kommet lidt sent igang... Min opgave handler om Jensens Bøfhus og deres shitstorm i 2014. Problemformulering lyder således: Karakteriser virksomheden Jensens Bøfhus. Analyser Jensens Bøfhus’ interne forhold herunder virksomhedens økonomiske... -
Dansk dansk dansk
ForumindlægHej, Undskyld, men det haster lidt. Er der nogen, der har nogle gode links til en oversigt, hvor der kort står, hvad man skal huske, når man skriver fx essay, debat, anmeldelse, kronik, analyserer digt, m.m.? (jeg har ikke selv kunne finde nogen) Tak. -
Artikel og Meta-opgave SRP!!!!!!
ForumindlægHej Jeg skal skrive en meta opgave (analyse) af en artikel jeg selv skriver i min SRP. Er der mon nogle gode råd til hvordan man strukturerer meta-opgaven? Kan ikke rigtig finde rundt i det :/ Tak! -
Den stumme Don Juan
ForumindlægHej alle :-) Jeg vil høre om der er en/flere der har en analyse af "Den stumme Don Juan" (Tom Kristensen, 1938) liggende, eller som kan hjælpe med af forstå teksten ordenligt. -
analysering af en tekst
ForumindlægJeg har denne her tekst http://www.berlingske.dk/article/20071213/dineord/712130020/ som jeg skal analyserer men jeg ved ikek helt hvad jeg skal sige om den, måske jeg skal bruge teorien om hyperglobister og skeptiker? -
Wilberforces tale ved The British Association i Oxford
ForumindlægJeg synes teksten(et uddrag som jeg har fra bogen Videnskab og religion i historisk perspektiv) er rimelige svær så kunne godt bruge en andens analyse og fortolkning af Wiberforce synspunkter og meninger. -
dansk Roman fra 1960-2017 - Nogle anbefalinger? -Haster virkelig meget:/
ForumindlægHej, er der nogle der kan anbefale en god roman skrevet af en dansk forfatter fra perioden 1960-2017? Må gerne være på omkring 100 sider, da der hurtigst muligt skal laves en analyse til denne bog. -
Disposition
Forumindlæghej jeg skal op morgen, ville lige være sikker på hvordan man siger: jeg vil begynde med en disposition, hvor jeg redegør kort for teksten(er det en god ide?), analyserer den og afslutter med perspektivering... PLZZZZ hjælp.... tak -
Hvad er krig? Hjæææælp!
ForumindlægHar fået en aflevering for, og kan simpelthen ikke finde ud af det.. :( håber virkelig der er nogle der kan hjælpe! 1. Definition af begrebet krig 2. En analyse af indsatsen i Mali med indragelse af realisme og idealisme. -
hypotagmer og paratagmer
ForumindlægJeg skal sige noget om hypotagmer og paratagmer i en tekst. Jeg ved godt, hvad hypotagmer og paratagmer er, men ved ikke, hvordan man skal analyser hypotagmer og paratagmer i en tekst. Er der nogen, der kan komme med nogle eksempler? -
En gammel kone der læser
ForumindlægHej :) Er der nogle der ligger inde med en god analyse af Michael Anchers maleri: En gammel kone der læser - malet i 1905. Det haster temmelig meget, så jeg håber, at der er nogle, der kan hjælpe :) -
Problemformulering hjælp?
ForumindlægJa, jeg har et emne om den franske revolution (er igang med roman analyse) og så skal jeg have lavet problem formulering.. Er der nogen af jer der måske har noget i hovedet, som jeg kunne skrive? Det ville være til meget stor hjælp! TAK! :) -
Hormonforstyrrende stoffer
ForumindlægJeg skal forklare udviklingen af kønsorganer i fostertilstanden. Gøre rede for de mandlige og kvindelige kønshormoners funktion og regulering. Samt analysere og vurdere betydningen af hormonlignende stoffer i vores miljø. -
Grammatik - hjælp til en sætning :))
Forumindlæghej, er der nogle der kan være søde at analysere denne sætning: Der artikel handelt von der Ostmänner sauer auf Angela Merkel und die ostdeutsche Frau sind. -
Arkitektur analysning
ForumindlægHej alle Er der nogen af jer der ved om hvordan man analysere en arkitekt-tegning? jeg håber jeg kan få et hurtigt svar.. det haster nemlig temmelig meget. MVH Peri -
Saga gennemgang
ForumindlægHey. Hvis du træk en saga til dansk A gym. eksamen hvordan ville du så gribe den an? Og er der evt. nogen der ligger inde med en analyse model til sager? På forhånd tak :) -
Dokudrama og Novellefilm
ForumindlægHey. Har mulighed for at komme op i Dokudrama eller Novellefilm til Dansk eksamen i 3.g STX, men hvordan vil i gribe sådan en opgave an, og er der evt. en som har en analyse model liggende? På forhånd tak -
Kronik
ForumindlægHey Er meget i tvivl omkring hvordan man griber en kronik an hvis man trækker den til Dansk A STX eksamen. Nogen der kan hjælpe eller evt. ligger inde med en analyse model? På forhånd tak.
