Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 19541 til 19560 af 28854
  • ekstremsport - senmoderne samfund

    Forumindlæg
    jeg skriver om ekstremsports opståen og historie. Jeg prøver at sætte det i en historisk sammenhæng ved at tænke på det senmoderne samfund, og manddomsprøve osv.. og noget sociologisk. Men er gået i stå, nogle der kan komme med nogle råd? :) på forhånd tak.
  • Kilder omkring Taliban

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal skrive en synopse om taliban (terrorisme) i fagene Historie og Engelsk. Er der nogen der har nogle kilder om emnet liggende eller er der nogen der kender en side hvor man evt. kan finde nogle kilder. På forhånd tak :)
  • Hjælp til Romerriget

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart skrive SSO-opgave, go jeg har tænkt mig at skrive i Historie om Romerriget, men jeg er ikke sikker på om hvad. Så tænkte om der var nogen der havde nogle gode idéer. Jeg er ikke kræsen, kunne godt bruge noget inspiration :)
  • arven efter korstogene

    Forumindlæg
    hej jeg er igang med min 24-timers eksamen i historie b og har fået korstogene, som er rigtig fedt. men der er 1 tekst jeg simpelthen ikke kan finde hoved eller hale i. nogen der er interesseret i at hjælpe mig?
  • Søren Kierkegaard

    Forumindlæg
    Hej .. Jeg sidder her og skriver dansk - historie opgave om Søren Kierkegaard og er som sædvanlig alt for sent ude .. Nogle der kort kan forklare sammenhængen mellem Kierkegaard, Goethe og Faust? Haster lidt ..
  • metode

    Forumindlæg
    Hej, jeg vil gerne spørger om man skal fortælle hvilken metoder man har brugt?? jeg har matematik og historie på A,... nogen som kan hjælpe?? derudover vil jeg gerne vide at hvornår man burde være kildekritisk??
  • hvad er en kildekritisk vurdering?

    Forumindlæg
    Beskriv det babylonske samfundsstruktur, idet du inddrager Hammurabis lov og giver en kildekritisk vurdering af denne tekst Sådan lyder mit spørgsmål. men hvad er en kildekritisk vurdering af denne tekst? skriver i matematik og historie en som gider at hjælpe ?
  • Hjælp!!!

    Forumindlæg
    hej:-) Jeg skal snart gå i gang med min stor skriftlige opgave. jeg har vaglt at skrive i historie, om rusland under den kolde krig. jeg ved faktisk ikke så meget om den kolde krig...:-( Har I nogle ideer om hvorfra eller hvordan skal jeg starte???
  • Kepler og Renæssancen

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal i mit 3.g. studieretningsprojekt (matematik som hovedfag, historie sidefag) skrive om Kepler i renæssancen - hans opdagelser og love og hvordan de påvirkede naturvidenskaben i renæssancen. Nogen som har gode forslag til bøger, links osv. Alt er velkomment :) Mvh
  • Bestået / ikke bestået

    Forumindlæg
    Når der nu står på en uddannelse at man skal have følgende krav: Dansk A, Engelsk B, historie B - skal man så have bestået alle fagene både skriftligt og mundtligt? fx hvis jeg nu kun havde bestået engelsk mundtlig, men ikke skriftlig, havde jeg så stadig bestået faget eller ?
  • raketforsøg?

    Forumindlæg
    hej. jeg er i gang med mit studieretningsprojekt i fysik og historie, og skriver om rumkapløbet mellem sovjet og USA. er der nogen herinde som kan komme med et forslag på et forsøg som kan supplere til teorierne bag en rumraket? på forhånd tak
  • Kommunisme

    Forumindlæg
    Jeg tænke om der var en der gad læse mit stikordsoplæg om kommunisme igennem. Det er lavet ud fra tre sider, som omhandler kommunisme i De europæiske ideers historie på forhånd tak Link: http://peecee.dk/?id=81969
  • Hjælp - det haster lidt.

    Forumindlæg
    Hej, jeg ville bare hører om nogen kunne hjælpe mig. Jeg skal skrive om tre forskellige medie former, som har udtrykte sig forskelliget om en handling. Jeg vil simpelthen ikke hvilken historie / handling jeg skal tage, og hvordan jeg skal skrive en rapport om det. - Håber nogen kan hjælpe. tak...
  • Problemstillinger HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej, vi er lige startet på et AT forløb her i denne uge, og jeg har lidt svært ved at få lavt nogen. Vores emne er Industrialisering i England 1780-1850. Mine deltagende fag er Engelsk og Historie. Håber den nogen der kan hjælpe :) Mvh !
  • Hjælp til problemformulering. HASTER

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en dansk/historie-opgave om det moderne gennembrud og impressionimen. Jeg vil gerne analysere to noveller af Herman Bang eller en af Herman Bang og en af Georg Brandes. Hvordan fikser jeg en problemformulering? Er der nogen der kan hjælpe mig?
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Jeg skal begynde på AT og hovetemnet er Kroppen i tykt og tyndt, jeg vil kombinere fagene Dansk og Historie, og jeg har tænkt på emnet kvindens kropidealer gennem tiden ?Synes i det kunne være et godt emne?
  • Frøken Caja af Herman Bang

    Forumindlæg
    Heej (; Jeg skal skrive en analyse af Herman Bangs "Frøken Caja" i min dansk/historie opgave Er der nogen af jer, som har nogle gode noter eller evt en analyse af novellen? ;)
  • Netto og Fakta

    Forumindlæg
    Er i gang med at skrive min SSO lige i øjeblikket, og har valgt at skrive om Jan Sonnergaards "Netto og Fakta". Jeg er blevet lidt i tvivl om lejlighedens egentlige funktion i historien, og ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig der?? på forhånd tak
  • naja marie aidt, realisme

    Forumindlæg
    hej. Jeg skriver dansk/historie opgave, og skal analysere og fotolke naja marie Aidts noveller, En kærlighedshistorie og som englene flyver, med SÆRLIGT fokus på realisme. hvad kan man sige om den realisme hun skriver i? - jeg er i det hele taget kommet lidt på bar bund:-( hjælp.
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Jeg skriver 3.gs opgave om Euclid. I historie delen skal jeg komme ind på den samfundsmæssigudvikling i Antikken Grækenland. Jeg skal givee et bud i hvilke bystatsformer videnskaben havde de bedste muligher og hvorfor???? Håber der er nogen der kan hjælpe..