Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 19581 til 19600 af 28854
-
Glansbilleder
Forumindlæghej .. jeg har lavet en analyse af novellen glansbilleder og er nu kommet til det punkt hvor jeg skal perspektivere til andre historier. har i lavet det før ser jeg gerne at i skriver til hvilken i har perspektiveret til og gerne giver eksempel? -
Nordirland samfund+engelsk. probl. form?
ForumindlægJeg skal skrive om nordirland i overemnet krig og medier, men jeg har lidt problemer med at få udarbejdet problemstillinger og problemformulering. Det er i samfundsfag og engelsk, jeg skriver. Nogle forslag? Jeg burde måske have valgt historie istedet for samfundsfag, men det er desværre for sent... -
DIO, valg af emne
ForumindlægJeg skal i dag vælge fag til DIO, har tænkt mig at vælge engelsk og historie. Vil måske vælge nordirland, og konflikten som emne. Hvis i har nogle gode ideer til emner, så er i meget velkomne til at "kaste" dem på bordet her. Alt inspiration er velkommen -
hvordan laver man en analyse i historieopgaven?
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive HO - historieopgaven i HF. Jeg har valgt emnet folkedrabet i rwanda. Jeg har lavet det redegørende spørgsmål, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal lave det analyserende i en historie opgave. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe -
DIO-haster
ForumindlægJeg har brug for jeres hjælp. Jeg skal skrive en rapport snart, og skal derfor have lavet en problemformulering. Fagkombination er: Dansk og historie Mit emnevalg er: Internationale reklmer. En der kan hjælpe mig med at lave en god problemformulering. Mvh Maja -
Historiske metoder HASTER
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive metodeafsnit i AT med fagkombinationen Matematik og Historie, og min gruppe og jeg har ikke brugt matematiske metoder. Nogen der har ideer til hvilke historiske metoder man kan have brugt ud over kildekritik? -
DIO-haster
ForumindlægJeg har brug for jeres hjælp. Jeg skal skrive en rapport snart, og skal derfor have lavet en problemformulering. Fagkombination er: Dansk og historie Mit emnevalg er: Internationale reklmer. En der kan hjælpe mig med at lave en god problemformulering. Mvh Maja -
HJÆLP Essay historisk filmfortælling
ForumindlægHej jeg skal lave et essay om den historiske filfortælling udfra en artikel der handler om at historiske film, ofte bliver klicher, og at det giver et forvrænget billede af historien? har nogle tips til hvad jeg kan komme ind på, hvordan jeg skal starte?? -
HJÆLP til problemformuleringer
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive dansk-historie opgave i min læseferie, men mangler egentligt nogle problemformulering ift. de taksonomiske niveauer (redegørende, analyserende og diskuterende). Mit område er AMERIKANISERING. Håber jeg kan få noget hjælp! Tak på forhånd. -
Tankerne bag grundloven?
ForumindlægEr ved at skrive fsa i historie. Jeg har trukker "Danmark" og har valgt grundloven. Jeg vil derfor gerne spørge Jer om, hvad I synes tankerne bag grundloven er i dag? Det vil være til stor hjælp, hvis i gider at svare -
Tysk mini stil
ForumindlægJeg har skrevet en lille historie om en narrestreg på tysk. Hvis der er nogen der vil rette den, kan de skrive, så kan jeg sende den til jeres indbakke, i har her inde eller på privat email. Jeg har selv rettet den temmelig mange gange for stavefejl, grammatik og tegnesætninger. -
nogen som har læst "shirley james, charles (1948)" ?
Forumindlægforstår ikke helt teksten? og skal lave et summary, karakterisere laurie og hans forældre, kommentere temaet af historien, og skrive et kort essay hvor jeg diskutere vigtigheden eller faren ved childhood imagenation? åh :( -
im wald von Czerwany dwor-spørgsmål
Forumindlæghej. har en tysk aflevering for som handeler om nogl sørgsmål til im wald von Czerwany dwor, skrevet af Arno surminski. nogle der har læst den? har nemlig lidt svært ved nogle af spørgsmålene. historien er i bla. bogen vorwärtsträumen. :) -
Hvorfor var Nationalisme en vigtig del af Danmarks udvikling?
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg skal skrive DHO og vil gerne hører om i har nogle gode ideer til hvordan jeg kan finde frem til at Hvorfor var Nationalisme en vigtig del af Danmarks udvikling? Det skal lige siges at jeg har valgt at skrive i Historie kun -
Så og andre ting
ForumindlægHvad er ordet "så"?, altså ligesom der er verber, adjektiver osv osv.. hvad er "så" for noget. Det var en ting. Hedder det noget specielt hvis forfatteren i en historie ikke svarer på de forskellige spørgsmål, men overlader det til læseren at tænke på svar til spørgsmålene. -
hjælp
ForumindlægHej, jeg har en OSO opgave. Hvor jeg har valgt at skrive om sygeplejerske, Håber i vil hjælpe mig med at skrive en forord, om hvorfor jeg har valgt at skrive om sygeplejerske. Om der er en historie bag det. tak på forhånd. -
AKUT HJÆLP!! Spørgsmål om 'vandreren' af Pontoppidan.
ForumindlægHej alle. Jeg håber I har tid til at hjælpe mig med et spørgsmål til novellen 'Vandreren' af Henrik Pontoppidan. Jeg tænkte på om der er nogen der ved om enten berettermodellen eller 3-akter-modellen passer på historien? På forhånd tak!! Hilsen Julie. -
1 G opgave
ForumindlægHey! Jeg skal skrive en 1.G's opgave, Dansk/Historie, jeg har valgt dansk, men jeg kunne godt tænke mig at høre jer, om i kender en super god roman, som ville være genial og lave en analyse udfra? Mange Hilsner Nathalie :) -
Manglende emne
Forumindlæghej... Jeg skal til at skrive en synopsis i AT Jeg syntes bare ikke jeg kan finde et ordenligt emne Skal skrive om Videnskab og ansvar i et naturvidenskabeligt fag og en humanistisk.. har fagene: Kemi, Fysik og: Dansk, Historie nogle der har nogle kreative og gode ideer? -
Hvilken betydning havde Cubakrisen for den kolde krig??
ForumindlægHejsa. Jeg skal op i mundligt historie her i næste uge. Jeg har valgt at arbejde med Cubakrisen. Men har dog stadigvæk et spørgsmål jeg ikke rigtigt kan finde svar på. Og det lyder: Hvilken betydning havde cubakrisen for den kolde krig? Håber i vil hjælpe.
