Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 19601 til 19620 af 117955
  • Evolution

    Forumindlæg
    Hej, Jeg vil spørge om der er nogen der er "eksperter" inden for evolution området - jeg har nemlig brug for hjælp til komme videre i det jeg har skrevet. Hvis du kan hjælpe må du meget gerne skrive en kommentar sådan at jeg kan kontakte dig. K
  • Fysiologi

    Forumindlæg
    Jeg skal bruge lidt hjælp til et spørgsmål om nervecellen. Når axonet bliver stimuleret, er en svag strøm nok til at udløse et aktionsposentiale. Men hvorfor er det nok med en svag strøm?
  • Eksamensprojekt - Hvilket andet fag?

    Forumindlæg
    Hej People Jeg skal tilmelde mig til eksamensprojekt, HF. I den anledning har jeg tænkt meget på emnet: Grønlandspumpen. I dette emne indgår geografi, men jeg har ingen anelse om, hvilket andet fag jeg skal koble det sammen med. Vil helst gerne koordiere det samfundsfag, historie eller reli...
  • fsa

    Forumindlæg
    nogle der ved hvor man kan finde folkeskolens afgangsprøve fra år 2006 på nettet. ved godt man kan finde den fra år 2007, men den har jeg lavet og vil gerne have øvet lidt, så send et link hvis i kender et sted
  • Tidspres

    Forumindlæg
    Heey alle.... Nu har jeg lige siddet og taget tid på mit oplæg, og det tager 10 minutter kun om det ene af fagene, metoder osv.... skal jeg så bare snakke om metoder, kritik osv...? og så i stedet snakke om yderligere materiale i diskussionen?
  • Aktionspotentiale og hyperpolarisering

    Forumindlæg
    Hvorfor forhindres dannelsen af et aktionspotentiale, når der sker hyperpolarisering? Og hvad er et aktionspotentiale præcist? Tak for jeres tid.
  • Hvilket konsekvensen af manglende ilt?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg arbejder med en opgave hvor jeg skal komme ind på hvilket konsekvenser der ville være ved manglende ilt i biologisk, kemisk og geologisk henseende? Kunne nogle komme med nogle forslag ville det hjælpe meget. Tak på forhånd
  • AT-metoder

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har en masse teorier, som endnu ikke er blevet bekræftet og bevist. Det er teorier om, at hvorfor diabetes kureres ved fedme operationer.. Men hvilke metode anvendes der så?
  • Pestbakterien: metoder

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal til at skrive AT og har om pest. Jeg skal have hjælp til metoderne. Jeg har skrevet at det var Alexandre der isolerede pestbakterien ved hjælp af et mikroskop. Det vil sige, at jeg ikke har har benyttet metoderne, men selve Alexandre. Er lidt i tvivl om hvilke biologiske metoder ...
  • Virus

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en opgave om virus. Jeg har ledt og ledt på nettet, men jeg kan ikke finde en side om virus. Så hvis i har nogle links, ville det være perfekt.. :)
  • hjælp(;

    Forumindlæg
    heey. skal lave problemformulering til min opgave, så tænkte hvis der var nogen der kunne hjælpe mig lidt med at lave et stort spørgsmål ud af de her spørgsmål om hjertet: 1. hvordan ser et hjertet ud? 2. hvad er et sundt hjerte? 3. Hvorfor har menneskerne et hjerte? 4. Hvor mange slagere slår ...
  • Blodtryk og puls - forskel på trænede og ikke-trænede!

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe mig? - Hvad er forskellen mellem en person der er trænet og en person der ikke er trænet, i forhold til puls og blodtryk ?? (vi har også målt i forhold til ryger og ikke-ryger, hvis det har nogen indvirkning) HJÆLP MIG ! //Luna
  • Kvalitativ/kvantitativ

    Forumindlæg
    Jeg har om Darwin, men når jeg tager udgangspunkt i hans teorier arbejder jeg så kvalitativ eller kvantitativ?? (inden for naturvidenskabelig metode)
  • endeknopper

    Forumindlæg
    hvad bruges de til, er de bare forgreninger som kommer fra aksom, og binder med dendrit...
  • Eksamensspørgsmål

    Forumindlæg
    - Gør kort rede for opbygningen for kostens energigivende stoffer Ærligtalt er jeg lidt blank her, alt ville hjælpe! Tak på forhånd :-)
  • Hjælp til srp

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal aflevere min problem formulering i srp næste uge, men ved stadig ikke helt præcis hvad jeg skal skrive om. Mit emne er corona og har bio c og mat a. Nogen der kan hjælpe med gode ideer til analyse og diverse ting, og desuden kilder som man kan bruge?
  • SRP om anoreksi og pro ana

    Forumindlæg
    Jeg kunne godt tænke mig at skrive om anoreksi og pro ana i min SRP.. Jeg skal have samfundsfag med, og ellers kan jeg vælge mellem tysk, engelsk, kemi, dansk, matematik og historie.. Hvilket fag bør jeg vælge, og hvordan kan jeg få det til at hænge sammen?
  • Noget biologisk??

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at me bringe en ting, som jeg finder biologisk, mandag morgen på gymnasiet. Altså en ting hvor jeg tænker "det her forbinder jeg med biologi" Jeg skal begrunde hvorfor jeg har valgt den ting, som jeg nu kommer til at vælge. (max 2 min) Nogle gode idéer? Det vil...
  • NEEEJ

    Forumindlæg
    Hej allesammen , ja i kan jo se overskriften at det haster... ( emnet: fra lavt vand til dybt vand Jeg skal forklare hvordan fiskene kan komme fra lavt vand til dybt vand. og skal bruge de nedstående ord. Men jeg kan bare ikke forstå hvordan og hvad jeg skal skrive i opgaven:/ Nogen som kan hjælp...
  • 19. Hvad er en ufuldstændig forbrænding ?

    Forumindlæg
    . ER NOGEN DER KAN HJÆLPE MIG MED DET TO SPØRGSMÅL Hvad er en ufuldstændig forbrænding ? . Hvorledes tilføres der gødning til Jorden ? TAK FORHÅND