Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 19601 til 19620 af 29670
  • Et selskab af danske kunstnere i Rom

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til at analysere maleriet "Et selskab af danske kunstnere i Rom". Hvor er de synlige og usynlige linjer? Hvor er der skygger og hvad betyder farverne. HVordan er deres ansigtsudtryk?
  • Hjælp til DHO forsvarelse

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil spørger, om der er nogle, der kan uddybe hvad jeg skal svare på i følgende spørgsmål. 1) Hvordan har du konkret analyseret den litterære tekst? 2) Hvordan har du arbejdet med kilderne?
  • Lyrisk i/jer?

    Forumindlæg
    Hej i forbindelse med en analyse i en sang i en eksamensopgave, skal jeg kigge på personer og fortællere. Jeg ved at der er et lyrisk jeg og et lyrisk du, men er der noget der hedder et lyrisk i? Og hvis ikke, hvad kalder man det så? Knus Amalie
  • historie eksamen? hjælp..

    Forumindlæg
    hej.. jeg tror ikke jeg har forstået eksamen.. altså man har 24 timer til at forberede sig.. hvor mange kilder får man? skal man analyser dem alle? hvad skal man starte at redegør? Og skal man finde noget ekstra materiale?
  • Hjertevirus- HJÆLP

    Forumindlæg
    hej alle sammen er der nogen som har læstr en novelle som hedder hjertevirus af charlotte mit problem er at jeg ikke helt forstår historie og skal lave en analyse men ved ikke når jeg ikke helt for´står den..........plis hjælp
  • Tysk mundtlig

    Forumindlæg
    Hej Jeg har til min 24 timers forberedelse trukket teksten "Florian oder die Sonne". Er der nogen som har læst denne? Og som kan give nogle gode tips til en analyse af den?
  • Vorwort zu Gebrauchanweisung für den Fc Bayern

    Forumindlæg
    Hej Jeg har trukket teksten "Vorwort zu Gebrauchanweisung für den Fc Bayern". Nogle som har læst denne? og eventuelt kan give mig nogle tips angående analysen:))
  • Helle Helles mobil

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogen, som har en analyse af novellen "Mobil" eller ved hvor man kan skaffe en fra nettet evt. (Har ikke noget imod at betale for det), fra novellesamlingen Rester; forfatter: Helle Helle.
  • Martialis!

    Forumindlæg
    Halløjsa latinister. Hvordan analyseres: est ita, si taceas et si tam muta recumbas quam silet in cera vultus. Den er helt gokkelok
  • Ligheder mellem dansk og historie fagligt

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig DHO og jeg er virkelig usikker på hvilke ligheder der er mellem dansk og historie når det handler om analyse osv. Hvilke ligheder vil i sige, der er mellem de to fag?
  • Barndommens gade digt. Perspektivering?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med en analyse af Barndommens gade som er skrevet af Tove Ditlevsen. Mangler stort set kun perspektiveringen, men er meget i tvivl om hvad jeg skal perspektivere til:(? håber i kan hjælpe:)
  • where alabama inmates fade into old age

    Forumindlæg
    Hej ville hører om der er noget der har nogle noter til denne tekst: "where alabama inmates fade into old age" af Rick Bragg. Jeg skal analyserer og fortolke den ud fra temaet violence
  • Dantes guddommelige komedie hjælp!

    Forumindlæg
    Hjælp!!!!Er der nogen der har nogle noter til 21. sang (XXI) i dantes guddommelige komedie? Jeg tænker primært på Analyse/fortolkning og perspektivering samt tema/problemstillinger. Mhv. Chillz
  • Analysermodel på engelsk

    Forumindlæg
    Skal op og træk en tekst til mundtlig engelsk som selv studende hvor jeg har 24 timer til det. Men jeg tænkter på analyser model på engelsk, hvordan skal den se ud?? Altså jeg skal komme først med summary og main characters og hvad mere??
  • Gode råd til historie årsprøven 1.g

    Forumindlæg
    Man har nogle kilder man skal redegøre, analysere og vudere/perspektivere Men hvordan laver man en problemstilling? Og hvordan inddrager man kildekritik? Alt i alt, hvordan og hvorledes foregår det? Kom gerne med et par gode råd
  • fantastiske dispositioner søges

    Forumindlæg
    Har i nogle rigtig gode disposition til sådan set ethvert emne i lige hurtigt kan sende. Har selv nogle, men jeg vil gerne analyserer tankegangen for gode dispositioner. Tak på forhånd. W.
  • "Kom " Janne Teller ?

    Forumindlæg
    hej i sommeren. Sidder og forsøger at få lavet en analyse og fortolkning af "Kom" af Janne Teller. Sidder nogen inden med viden om denne roman, så hjælp mig lige lidt, på forhånd tak. tp
  • Dansk - kortfilm

    Forumindlæg
    Hej :) Når man skriver en analyse og fortolkning af en kortfilm, må man så ikke skrive det op i punktform? Vores lærer siger at det må man ikke, men jeg vil da mene at det bliver svært og meget rodet sammen når man skal læse den?
  • Hvad symboliserer Bongo (elgen) i Doppler?

    Forumindlæg
    Er elgkalven, Bongo, et symbol på noget i bogen Doppler? Og hvis ja, på hvad? Jeg skal skrive en analyse i dansk, og jeg tænkte, at den nok symboliserede noget væsentligt i historien.
  • novelle Isaksen, budskab ?

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at analysere novellen Isaksen, men er gået i stå og har brug for hjælp med en ting. Jeg kan ikke rigtig forstår hvad er det der er budskabet med den novelle? Er der nogle som har læst den der kunne hjælpe mig :s ??