Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 19621 til 19640 af 48880
-
hvordan foregår eksamen?
ForumindlægHej, er der nogen der kan fortælle mig hvordan oldtidskundskab eksamen foregår ? -
Hvad tager i med til skriftlige eksamener?
ForumindlægTager i bare ALLE de papirer i har fået i løbet af de 3 år, samler dem i en mappe, og så det bare det? -
Radiantal - Harmonisk svingning?
ForumindlægHej alle Jeg sidder i øjeblikket og skriver SRO om harmonisk svingning. og her lyder et af mine redegørende spørgsmål: Gør rede for radiantal for en vinkel. det grundlæggende er at jeg ingen idé har om hvad jeg skal skrive, for jeg kan ikke finde noget om det i mine papirer/bøger og vi har ald... -
Analysemodel til DHO?
ForumindlægHej I min DHO vil jeg først analysere en sang (en sang skrevet af rødstrømpebevægelsen til en af deres demonstrationer), og dernæst et citat (fra en rødstrømpe), men jeg er i tvivl om, hvilke analysemodeller, jeg skal bruge til de to analyser. Nogen, der kan hjælpe? Tak på forhånd! -
Nykritisk analyse, eller?
ForumindlægI min AT opgave har jeg analyseret en romanen "Legetøj" af H.C. Branner, og med Freuds teorier i baghovedet har jeg konkluderet at H.C. Branner har skrevet bogen ud fra Freuds teorier eftersom personerne i bogen nærmest er "skabeloner" på Freuds teorier. Det kunne være nykri... -
Kan man godt sige
ForumindlægHej jeg er lidt i tvivl om at man kan sige "jeg var ikke bevidst om det" please hjælp mig -
produktionsomkostninger?
Forumindlægheey :D skriver lidt om 1 verdenskrig mm.. og faldt over ordet produktionsomkostninger som faldt... hvad er produktionsomkostninger? og hvad kunne egentlig få dem til at falde.. det svært at forstå en tekst når man ikke ved hvad det betyder :) taak på forhånd :D -
vurdering
ForumindlægHej Alle, er der en venlig sjæl her inde der vil kigge på min spansk årsprøve, og komme med en vudering? Det drejer sig om 200 ord. Niveuet er spansk A i 2g. -
HA jura på AAU
ForumindlægHej SP'er, Jeg går i 3.g på HHX. Jeg vil gerne studere HA jura på AAU til sommer, men jeg har desværre ikke et høj gennemsnit. Mit gennemsnit ligger præcis på 4. Derfor er jeg i tvivl om, at jeg kan komme ind på studiet med det gennemsnit. På universitetets hjemmeside står der: "alle... -
HJÆLP - synopsis
ForumindlægHej med jer :) Jeg skal havde udarbejdet en synopsis om kriminaliteten i Danmark. Vi har fået udleveret et materialesæt om kriminaliteten i Danmark, særligt baseret på indvandrer.. Min problemformulering lyder på: Hvad er årsagen til at unge med anden etnisk baggrund er overrepræsenteret indenfo... -
Artikel - hjælp søges - HURTIGT!!
ForumindlægHej. Jeg har en engelsk (artikel) aflevering til i morgen. Artiklen skal handler om en kendt person som har problemer i sit liv. Kunne være rart med feedback. Mit mål er at komme op på et 10 - tal, er det muligt? -
Vædderen af kim fupz aakeson?
Forumindlægnogen der kan hjælpe mig med Vædderen af kim fupz aakeson? -
Johannes Ewald
ForumindlægHey :- )Jeg har lidt svært ved at skelne forskellen på Johannes Ewalds litteratur og romantikkens. Jeg synes også Ewald gør meget ud af at beskrive natur og følelser m.m., så hvorfor hører han under oplysningstiden fremfor romantikken? : o -
Vikingetiden i Danmark
Forumindlæghej. jeg har en årsprøve i historie, hvor jeg skal redegører kort for vikingetiden i Danmark cirka 800-1000. Jeg har lidt svært ved at finde noget godt materiale på nettet. nogen som kan hjælpe? udover det, skal jeg også undersøge hvordan vikingetiden er blevet brugt gennem historien? -
Akkusativ eller dativ
ForumindlægHej Jeg skal op til mundtlig tysk eksamen i morgen og er kommet i tvivl om en sætning. Hedder det: Sie macht sie unsicher (akkusativ) eller Sie macht ihr unsicher (dativ) Hvad mener I? -
HHX, IBB ??
ForumindlægJeg skal starte på på HHX, studieretning IBB efter sommerferien og ville gerne spørge om nogle som eventuelt har gået der kunne fortælle mig lidt om det, hvad man oplever og hvordan personerne er? Jeg har været rigtig nervøs de sidste dage, for jeg har altid været genert og har haft svært ved at... -
Mekaniske sprog?
ForumindlægHej Emnet er Humor og Holdning. Det andet mønstre handler om det rent sproglige mekaniske. Hvad betyder denne sætning helt nøjagtigt? -
Jeg skal op i lyrik
ForumindlægNogen som kan komme med en god sang/ digt, som jeg kan perspektivere "giv mig Danmark tilbage" til -
Hvilken bog er god?
ForumindlægHey Folks :-) Jeg skal til på fredag have fundet en bog. En bog som jeg skal læse & analysere i en bograpport. Efter min søgning efter en god bog (flere steder), har jeg stadig ikke fundet nogen. Så derfor beder jeg jer om hjælp. Jeg er ikke så meget til krimier, gyser o.lign. Men jeg kan god... -
Andres mening??!
ForumindlægHej Er i gang med en perspektivering af kompliceret kærlighed og så har jeg valgt, at jeg gerne vil have sangen "angels" af Robbie Wiliams med....:) men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I andre forstår ved sangen, det ville v&am...
