Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19621 til 19640 af 33650
  • Personkarakteristik i Fru Marie Grubbe

    Forumindlæg
    Hejsa, Jeg er lidt lost, jeg er ved at lave en analyse af Fru Marie Grubbe, men sidder fast ved personkarakteristikken af Stig Høgh, og Daniel fra historien. Er der nogen der kan hjælpe med dette?.
  • Forskel ! ! !

    Forumindlæg
    hey.. har lige et problem her som må gerne løses inden få halv time hvis det kan lade sig gøre.. Hvad er forskellen mellen en historie oget eventyr? I eventyr er der væsentlige ting?? eller hvad? kan i hjælpe?
  • Benediktinere

    Forumindlæg
    hej...Jeg ville høre om der er nogen der har skrevet om Benediktiner munke/ordenen i f.eks historieopg.... al viden omkring det kan bruges!!! Især har jeg lidt svært ved at forstå deres historie igennem tiden... Kram
  • valg af projekt emne ideer

    Forumindlæg
    hej eg skal snart skrive en tværelig;rfaglig projekt under histore og religion, men ved ikke helt hvilken emne det kunne være godt at snakke om. håber i vil give nogen idder til min projekt og hvad er andelsbevægelse under danmarks historie
  • Hvilke problemstillinger stod den danske velfærdsstat overfor da den blev til?

    Forumindlæg
    Jeg håber der er nogen der kan hjæle. Jeg er igang med en opgave om den danske velfærdsstat, dens historie og hvordan den blev til, jeg har skrevet om kanslergadeforliget, fattigloven, pensionsordningen osv, det eneste jeg ikke lige kan finde noget om er forskellige problemstillinger.
  • Nationalisme

    Forumindlæg
    Hej alle jer herinde! Skal aflevere historie opgave i morgen om nationalisme, og vil høre om en af jer herinde gad at kigge den igennem? Den er ikke så lang endnu, da jeg ikke er færdig. Hvis du har tid og overskud, så skriv lige en besked, så sender jeg den :) Hilsen Jeanette
  • Moralsk Støtte til Old

    Forumindlæg
    Hej.Jeg skal op lige om snart, og jeg føler mig pludselig så overvældet af al det baggrund jeg har læst bag hver kunstperiode.Er det meningen at man skal kunne al historien også?Jeg tager mod venlige råd til at komme igennem billedanalyse, med kyshånd.
  • Weimarrepublikken

    Forumindlæg
    Jeg sidder og læser historie, og erfarede så, at jeg er lidt i tvivl om hvad Weimarrepublikken egentlig var. Ved godt det er rimelig centralt, men er det det store Tyskland som der var før 2. verdenskrig, altså med Østrig-Ungarn og alt det?Håber nogen vil svare ;)
  • HJÆLP!

    Forumindlæg
    Er der ik noen som har en oversættelse til en lille historie som hedder " Sie glotzen mich an wie eine Ausserirdische " ??fra bogern " So ein Rummel " .. Har virkelig brug for det !!
  • AT - emne: Hindenburg-ulykken

    Forumindlæg
    Hej . Jeg tror jeg vil vælge Hindenburg-ulykken som mit emne i fagene Historie og fysik Hvad synes i om dette emne , og hvilke problemstillinger synes i kunne være væsentlige at tage op , og forslag til evt. forsøg man kunne lave i fysik :) Mvh. Dinesan
  • Eksamensprojekt i HF

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal skrive en eksamensprojekt i fagene, historie og religion. Jeg vil spørge om der er nogen herinde, der har skrevet eksamensprojekt i de to nævnte fag, som jeg kan se på, for at få inspiration til hvilket emne osv, jeg skal vælge. Jeg er meget i tvivl. Mange tak på forhån...
  • Hjælp til problemformulering

    Forumindlæg
    Jeg har valgt at skrive AT i fagene biologi A og historie A. Jeg skriver om imperialismen og evt. racehygiejne eller sygdomme som imperialismen førte med sig. Er der nogle der har idéer til en problemformulering?
  • Kongemagt og folkestyre

    Forumindlæg
    Jeg har trukket Kongemagt og folkestyre i historie afgangsprøve formel B. Jeg skal vælge et underemne under det, jeg har trukket. Er der nogen, der har nogle ideer til et godt undermene, jeg kan fordybe mig i?
  • Den Franske Revolution - satire

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal lave en opgave i historie, om Den Franske Revolution og emnet er satire, hvor jeg skal bruge nogle satire tegninger fra den gang, og finde bøger, hvor jeg skal bruge hvad satiretegninger blev brugt til, hvilken påvirkning det havde i befolkningen og hvad kongen synes om satiretegnin...
  • fejlfinding i tysk

    Forumindlæg
    :-O har hårdt brug for hjælp til min tysk stil, da jeg stinker til tysk grammatik! især engelsk ordstilling er en fælde jeg falder i HVER gang :( kan nogen hjælpe mig (sidder med en historie på 600 ord)
  • Edward Snowden

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg er ligenu, igang med at skrive en AT synopse om Edward Snowden og statshemmeligheder i USA i fagene ITK og Historie. Har i nogle tekster eller opgaver jeg muligvis kan bruge til netop dette emne? Kunne være en STOR hjælp! :)
  • Hjælp til alexander den store

    Forumindlæg
    Haii alle er igang med en historie opgave om alexander den store og sidder fast i et spørsmål som går ud på Hvilken betydning har Alexander den Store haft på, hvordan verden ser ud i dag? håber der er nogen som kan hjælpe med både hjemmesider og svar på forhånd tak
  • alexander den store

    Forumindlæg
    Haii alle er igang med en historie opgave om alexander den store og sidder fast i et spørsmål som går ud på Hvilken betydning har Alexander den Store haft på, hvordan verden ser ud i dag? håber der er nogen som kan hjælpe med både hjemmesider og svar på forhånd tak
  • Cubakrisen - produkt?

    Forumindlæg
    Hej! Min veninde og jeg har skal op i historie om lidt mere end en måned. Vi har trukket Cubakrisen. Vi skal bruge den nye eksamenform og skal derfor lave et produkt til vores fremlæggelse. Har i nogen kreavtive ideer? Tak på forhånd :)
  • Nogen der har læst: Ernest Hemingway: "The Docter and the Doctor's Wife"

    Forumindlæg
    Jeg skal aflevere en engelsk stil på mandag: en analyse af "The Doctor and the Doctor's Wife", Hemingway. Hvis der er nogen der har læst denne historie og evt. analyseret den, ville det være rart hvis I havde nogle guldkorn eller andre ting?