Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 19621 til 19640 af 48240
-
Diffraktion af krystaller
ForumindlægJeg skal redegøre for diffratkion af krystaller i min SRO og jeg har absolut ingen idé om hvor jeg finder noget information om det, har søgt google tyndt... Så nu prøver jeg her :) -
Et stof i vandlig opløsning
ForumindlægHåber der er nogle, som kan hjælpe mig med dette: Gør rede for, hvilke af nedenstående påstande der er sande. Et stof i vandig opløsning: 1. kan fjernes ved filtrering 2. bundfældes ved henstand 3. kan ikke ses 4. er jævnt fordelt i vandet 5. kan opløses i større mængde, når stoff... -
alkohol
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål, reagerer phenoler og alkoholer ens? Er der nogen der kan forklarer lidt om det? -
sso-nutid/datid
ForumindlægJeg har lavet en syntese af antabus, når jeg laver min forsøgsbeskrivelse, bør den så være i nutid eller datid?? -
Ideer til forsøg - ALKOHOL-SYRER BASER-RADIOAKTIVITET
ForumindlægHej SP :) Er der nogle som har nogle gode ideer til de nævnte emner i overskriften? :) Tak på forhånd! -
Hjælp!
ForumindlægHej, er der nogen, der vil hjælpe mig med den her opgave: Beregn sølv(I)bromids opløselighed i en 0,084 M natriumbromidopløsning ved 25 grader Jeg har svært ved at skrive reaktionsskemaet op og at finde opløselighedsproduktet for natriumbromid -
Absorbans og koncentration
ForumindlægJeg har en opgave, hvor man følger to reaktionsforløb spektrofotometrisk, idet man måler sammenhørende værdier af absorbans og tid ved en fastholdt bølgelængde. Så har jeg to grafer. En hvor 1/A er afbildet op af y-aksen og t ud af x-aksen. Den anden graf er ln(A) afbildet. Jeg skal så vise, at... -
Frodo?
ForumindlægHej.! ved godt jeg nok ikke må skrive herinde. Men har du fået mit brev herinde, for det står der ikke. har du ikke fået det eller er intet svar = nej? på forhånd tak vh -
Forskel?? Er helt blank!
ForumindlægHvad er forskellen på et atom og et molekyle? :S og hvad er forskellen og en kemisk forbindelse... hjælpppp... har prøvet google men uheldig var jeg :( i need help!!! -
reaktionsligning når kobber irrer
ForumindlægJeg mangler lige lidt hjælp til en reaktionsligning for når kobber irrer.... Jeg har noget Cu + CO2 + SO2 + H2O som bliver til ??? -
Hjææææælp!!!!
ForumindlægHej.... Jeg er i gang med at lave en disposiotion til elektromagnetisme og er helt lost. Er der nogen som vil hjælpe mig og sende en disposition så jeg kan få lidt inspiration ??? -
Rust?
ForumindlægHej :) Håber nogle kan hjælpe mig med denne opgave: Bunden af et skib skal beklædes med kobberplader. Skibsbyggeren sømmer pladerne fast med jernsøm. Begrund hvorfor det er en dårlig ide – Opskriv relevante reaktionsskemaer. Håber på respons. På forhånd tak! -
Fysik noter
ForumindlægJeg skal til fysikeksamen her om ikke særlig lang tid. Så mit spørgsmål var bare om der var nogle som havde nogle gode fysik noter/ hjemmesider? Jeg søger noget om 1, syre, salte, baser, 2 magnetisme/elektromagnetisme (Når felter forandres sig, 3, Alfa, Beta, Gamma( Partikler med fart på) -
nernst lov
ForumindlægHej. Jeg vil gerne vide lidt om Nernst´ lov. jeg har prøvet at læse lidt i fagbøgerne. Men fandt ikke noget jeg forstod. egentlig vil jeg gerne vide så meget så muligt:D På forhånd tak -
Vietnamkrig, Historie og Fysik
ForumindlægHej allesammen.. Mig og min gruppe sidder i den situation at vi snart ska til at skrive en AT-synopsis opgave. Vores hovedfag er Historie og Fysik. Vores "emne" er Vietnamkrigen... men vi skal nu til at vælge et underemne og vi kan ikke rigtig komme på en da der både skal være historie ... -
Nogen der kan komme med et bud!!
ForumindlægHejsa....har tænkt og tænkt, men nogen søde og venlig mennesker der gider at komme med et bud. Sådan lyder sprg. Nævn mindst 3 forskellige områder, hvor matematik anvendes, og giv for hvert områderne et eksempel på en sådan anvendelse." I behøver ikke at give 3 eksempler" :) hvilk... -
auxin
Forumindlæger der nogen som kan forklare, hvad auxin er og hvordan man kan anvende bestemte tale i praktisk planteproduktion? :S:S... aner det ikke.. -
Nanokemi
ForumindlægHvis man har et molekyle, hvordan kan det så laves mindre. Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad nano er. -
Reaktionen mellem calsiumcarbid og vand
ForumindlægJeg vil meget gerne spørger om der er en der kan hjælpe mig til at forstå denne reaktion: Jeg ved hvordan reaktionen ser ud, men er ikke helt med på hvad det er der sker rent kemisk..så hvis der er nogle der vil hjælpe mig til at forstå det, vil det være super skønt. CaC2 ?+ 2 H2?O &r... -
Hmm
ForumindlægNu har jeg forsøgt at oploade en dansk stil som jeg er stolt over at have fået 12 i. men så er der bare det at det er ligesom den ikke bliver godkendt, der kommer en masse opgaver ind, men min kommer ikke ind, hvordan kan det være ?
