Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19681 til 19700 af 27879
-
NOGET HJÆLP!
ForumindlægDer er en tendens til at unge bliver federe i Danmark, hvad kan årsagen til det være? Og hvad er konsekvenserne? Sådan lyder vores problemstilling. Vi tænkte om nogle af jer kunne hjælpe os med den eller om nogle kunne give os nogle gode siger eller nogle gode emner vi kunne skrive om. Håber ... -
Differentialregning! Hjælp!
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og forbereder en eksamensopgave om differentialregning, og vil gerne have nogle gode råd til hvordan jeg skal gribe den an og hvad jeg skal komme ind på. Opgaven lyder: Differentialregning Redegør for sekant- og tangenthældninger for grafer. Redegør for bestemmelse af ligni... -
JTI hjælp
ForumindlægJeg er stødt på et begreb indenfor ledelse, der hedder JTI. Jeg har fundet følgende danske informationer om emnet: http://www.cfl.dk/kompetenceudvikling/hr-pipeline/ledelsesredskaber/jungiansk-typeindeks, men jeg kunne godt bruge noget udenlandsk information, da jeg synes det er temmeligt svært... -
Det skrå kast - Mat/Fys
ForumindlægHej alle sammen. Jeg tænkte på om i kunne hjælpe mig med at finde materiale til min SRP. Jeg har været på bibliotekker omkring det jeg gerne vil have: Det skrå kast: (kom gerne med flere punkter) Paramenter kurver Vektorfunktioner - Hovedsagligt Nogen der kender nogen bøger som omhandlier de e... -
HJÆLP PLEASE.. ang sukker
ForumindlægHeej jeg sidder og skriver SRP om sukker.. og vil gerne høre om der er nogle der ude der har en opgave jeg kan kigge lidt i .. jeg vil gerne se hvordan i har bygget den op.. Jeg har ikke i sinde at kigge efter, det er derfor jeg ikke skriver om hvad mit emne præcist går ud på dog har jeg det i fa... -
Binomial
ForumindlægHej Alle, Er der nogen der kan anbefale nogle kilder til at læse om binomial og alt hvad der indgår under emnet som man skal vide i gymnasiet på A-niveau? Vil ikke rigtigt tage chancen om jeg får det til eksamen, og det eneste jeg forstår er at binomialfordeling er en slags sandsynlighedsfordelin... -
hvilke punkter?
ForumindlægHvilke punkter ville i mene jeg skal komme ind på under dette spørgsmål? "Der ønskes derefter en analyse af hvorvidt angrbet den 11. september har haft indvirkning på den amerikanske samhandel med centrale økonomier i mellemøsten" Har lidt svært ved at finde andre emner end råolien man... -
den mikroskopiske orden
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er i gang med at kigge lidt på emnet "energikvalitet" og er faldet over dette ord. Hvad er den mikroskopiske orden? I min bog står der at i alle virkelig processer falder den samlede energikvalitet, og at det betyder at den mikroskopiske orden formindskes? Hvad... -
Et godt essay - dansk eksamen 10. klasse
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal op i mundtlig dansk, hvor jeg har trukket emnet essay. Jeg vil gerne finde et med Dan Turéll, men det er meget svært at finde på internettet. Jeg har også været på biblioteket, men der var udvalget desværre ikke så bredt som jeg havde regnet med. Jeg vil derfor h... -
SRP - Al Qaeda
ForumindlægEr kommet i den situation, at jeg gerne vil finde ud af om Al Qaeda har nogen generel støtte fra det muslimske folk eller hvordan det forholder sig. Ville være lækkert hvis i eventuelt kunne komme med nogle pålidelige kilder, som jeg kunne bruge til emnet. Jeg er nemlig meget skeptisk over dem je... -
Romantikken?
ForumindlægHej folkens :) jeg skal skrive en opgave om romantikken, og her skal jeg finde de vigtigste teamer under romantikken i england. jeg syntes det er svært, da det er meget stor periode.. Men jeg vil skrive noget om digtning, billedkunst og så kan jeg ikke rigtig finde ud af flere emner? og så skal... -
Ideer til produkt til projektuge
ForumindlægVi er 2 piger som snart skal have projekt uge, og vi er virkelig på bar bund med hvad vores produkt skal være. Vores emne er "Systematisk undertrykkelse af kvinder på arbejdsmarkedet" og vi fokuser på ting som #metoo, krænkelseskultur, løn og jobstillinger, og nogle få andre ting. Vi vi... -
Engelsk disposition
ForumindlægHej! Mit emne til outline er "School shootings" med "Grover Cleveland Elementary School" som underemne. Thesis 4 er "discuss" og jeg tænke på, om nogen havde nogle idéer til, hvad dette punkt kunne omhandle, som IKKE er den typiske "Could it have been ... -
SSO opgave om OL og den kolde krig
ForumindlægJeg er igang med min SSO (Større skriftlige opgave) på HF, andet år. Mit emne er OL og den kolde krig. Et udkast af min problemformulering lyder: - Redegør for de ideologiske forskelle mellem Øst og Vest under den kolde krig. Kom herunder ind på hvilken rolle idrætten spillede. Hva' mener der... -
analyse af with your tongue down my throat af Hanif Kureishi
ForumindlægHejsa. Jeg søger en analyse af "with your tongue down my throat" med vægt på de kulturelle forskelle og den identitets stræben / splittelse der fremgår.. Har læst de noter om den herinde (som er rigtig fine) men mangler lidt overstående emner. :-) så hvis i lige ligger inde med nogle go... -
nelson mandela
Forumindlæghej, jeg har valgt Nelson Mandela som mit selvvalgte emne til Mundtlig Engelsk FSA. Jeg har et spørgsmål. Der står på UVM's hjemmeside "udvise kendskab til kultur-og samfundsforhold i engelsktalende lande". men når jeg nu har om Nelson Mandela, som kommer fra Sydafrika, hvordan ... -
Råd til Fysik C eksamen
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op til mundtlig fysik c eksamen i morgen. Jeg vil meget gerne høre om nogle herinde har nogle råd til, hvordan jeg griber det bedst an. Jeg har trukket mit emne, og jeg er rimelig stærkt i det. Jeg kunne godt bruge nogle råd til, hvordan sådan en eksame foregår, og hv... -
hjælp til spørgsmål i sso
Forumindlæghej jeg er igang med at skrive sso, mit emne er LITTERATUR I DET SENMODERNE SAMFUND jeg skal redegøre for det senmoderne samfund herunder begreberne identitetsdannelse og identitetskrise. hvor ka jeg finde noget om identitetsdannelse og identitetskrise ? jeg vil helst have det fra nettet, for det... -
Essayhjælp!
ForumindlægHej! Jeg håber at i kan og vil hjælpe mig med det her. Jeg har fået for at jeg skal skrive et essay med emnet Den jeg var. Underemnet er stædighed. De to ting skal jeg ha' sat sammen til et essay. Hvordan? Hvordan kan jeg begynde på denne essay? Hvad SKAL et essay indeholde? Hvad er vigtigt a... -
USA's forhold til vietnam i dag?
ForumindlægHejsa, Er der nogle der har nogle tips til hvilke teorier jeg kan komme ind på hvis dette emne skal belyses? Har selv tænkt på følgende: Vietnam er et kommunistisk styrer. De har stor økonomisk vækst, og har et idealistisk samfund. USA er unipolære i vores verden osv. Men er der nogen der kan for...
