Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 19701 til 19720 af 39570
-
Hjælp, det haster!!
ForumindlægHej.. Skal aflevere en synopsis omkring EU, Globaliseringen og miljø på tirsdag. Er desværre virkelig ikke særlig god til samfundsfag. I synopsen skal jeg omkring protektionismen, frihandel, lobbyisme og hvordan disse faktorer har en indflydelse på den bæredygtige og globale udvikling. Håber der ... -
Syrien-konflikten (International Politik)
ForumindlægHej, Jeg skal skrive notat i Samfundsfag og spørgsmålene er: Hvilken håndtering af Syrienkonflikten kunne være bedst egnet til at styrke USA's rolle i det internationale System? Hvad er fordele/ ulemper ved disse strategier? Håber på gode forslag til strategier. Tusind Tak på forhånden. -
Hjælp. Politiske holdninger
ForumindlægHejsa. Jeg har brug for jeres hjælp til min årsopgave i samfundsfag. Jeg har valgt at skrive om vores velfærdssamfund, derunder om vores sygehusvæsen. Jeg mangler oplysninger om de forskellige partiers holdninger til vores sygehusvæsen. Om de vil have besparelser, flere ressourcer osv? Håber i ka... -
10 pct. har indkomst højest???
ForumindlægHej alle! Sidder her og er i gang med en opg. i samfundsfag. jeg skal lave min besvarelse som skal ske på grundlag af en tabel der viser indkomstfordelingen fra 1986-2001. Der står så på den: 10 pct. har indkomst højest 20 pct. har indkomst højest 30 pct. har indkomst højest 40pct. ... -
Emne til SRO-opgave.
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært ved at finde et emne til min SRO. Fagene er engelsk og samfundsfag, indenfor identitet og sociologi. Har fået nogle tekset der primært handler om livet i en storby selvfølgelig med et fokus på identitet. Jeg har fået at vide jeg skal inddrage forskellige sociologer, ... -
La otra orilla de el dorado
ForumindlægEr der nogen har læst denne her bog? Og skrevet en opgave om den? Jeg skal kunne sætte den i noget integrationsfomer. Fordi jeg skrive en synopsis inden for spansk pg samfundsfag.. Sådan hvorfor hun rejser til Spanien, og hvordan hun trives der. Jeg er total lost. Så ville være dejligt hvis der ... -
Kan Elever kræve prøve
ForumindlægJeg oplevede i samfundsfag at vores lærer tog hele klassen op i en prøve pga. en elev havde bedt om det, derfor ville jeg gerne høre om det er en ret elever har, at sige de gerne vil op til prøve i et fag for at demonstrere deres viden inden for faget ? -
Tabellæsning
ForumindlægHej.. Jeg har et spørgsmål til tabellæsning i samfundsfag. fx tabel 8.1 i Samfundsstatistik 2005, hvordan skal jeg gå frem? Jeg har hørt lidt om at jeg første skal fortælle fakta om tabellen altså total-tal, udkommelses år m.m. Men er der noget specielt jeg skal have med?Mvh EST -
problemer ved sikring af fortsat økonomisk vækst
Forumindlæghej alle kloge samfundsfaglige personerjeg sidder her med en opgave, hvor jeg skal diskutere, hvilke problemer, der er forbundet - ad politisk vej - at sikre fortsat økonomisk vækst.mit problem er nu, at jeg er kørt utrolig tør i denne opgave og mangler en skub i den rigtige retning.er der en ven... -
Bud?
ForumindlægHaj alle! Jeg har en lille samfundsfag/historie opgave til imorgen. Jeg skal svarer på hvilke samfundsgrupper der gjorde op med enevælde i 1849? Er der nogen der kan fortælle mig det. Mit bud er borgerne gjord op..? men jeg skal skrive en halv side om det. det ville være meget rart med nogle fors... -
konflikter pga. fordomme.
ForumindlægHej allesammen:) Jeg er igang med en projektopgave i samfundsfag om fordomme, og jeg tænkte på om der var nogen der kendte til nogle konflikter eller ligefrem krige, der er opstået (eller også er opstået) på grund af fordomme. Det skal helst være en specifik konflikt og ikke sådan "i det hel... -
Søger ideer..
ForumindlægHej med jer Jeg har lige afleveret eksamenprojektet på HF. Jeg har valgt emnet atomvåben med fokus på Hiroshima og Nakasaki i fagene samfundsfag og historie. Jeg skal komme med en lille "overraskelse" til min fremlæggelse.. Jeg ved bare ikke lige, hvad "overraskelsen" skal vær... -
Ideer til SRP emne?
ForumindlægHej Jeg er begyndt at tænke over hvad jeg vil skrive i SRP. Men jeg kan virkelig ikke komme på nogle gode emner. Så er der nogle der har gode ideer til SRP emner? Jeg skal skrive i BIologi A og Dansk A eller Biologi A og Samfundsfag A. Håber i kan hjælpe :) Tak -
Nogle der vil bedømme min SRP?
ForumindlægHej alle. Jeg afleverede min SRP for lang tid siden, og nu har fået karakter. Jeg kunne godt tænke mig at høre om, nogle af jer har lyst til at bedømme mit SRP projekt, og give en karakter som i mener at projektet er værd. SRP projektet er Politisk Branding (Samfundsfag B og Kom/IT A) Mvh -
Nogle der vil bedømme min SRP? :-)
ForumindlægHej alle. Jeg afleverede min SRP for lang tid siden, og nu har fået karakter. Jeg kunne godt tænke mig at høre om, nogle af jer har lyst til at bedømme mit SRP projekt, og give en karakter som i mener at projektet er værd. SRP projektet er Politisk Branding (Samfundsfag B og Kom/IT A) M... -
problemformulering i forhold til golfkrigen (1990-91)
ForumindlægHej.. Jeg skal lave en synopsis i fagene samfundsfag og historie i emnet krig, medier og teknologi!! Mit underemne har jeg valgt skal være Golfkrigen (1990-1991), og jeg tror umiddelbart at jeg vil holde fokus på medier frem for teknolkogi. Er der nogle der har en god indgangsvinkel til dette, a... -
SRO eksempel
ForumindlægHej alle. er lidt i tvilt vedr. formen af SRO. Altså jeg skriver en tekst, men hvordan med afnsit og sådan. Er der nogle 3.g eller andre, der har en gammel SRO/SRP opgave, som de evt kan lægge ud på studiporrtalen , eller vedhæfte, så jeg kan se formen. Skriver i samfundsfag og Engelsk :) ... -
Globaløkonomi og finanskrise
ForumindlægHej Jeg skal skrive en samfundsfags synopsis om "globalisering og finanskrise" og lige pt er jeg gået helt i stå for at være ærlig. Rent faktisk er jeg ikke gået i stå, jeg er slet ikke gået igang. Er der nogen der kan hjælpe mig med nogle idéer til en problemformulering og nogle proble... -
Valg af emne
ForumindlægHej. Jeg skal have fundet ud af hvad det er jeg gerne vil skrive i, imorgen. Som alle andre, er mit emne Katastrofe, og jeg har valgt fagene Samfundsfag og Historie. Er det for nemt at skrive om 9/11, og kan man skrive om det når man også har historie som fag? Jeg håber i har nogle emner jeg... -
dansk
ForumindlægMin lærer sagde engang, at det ville være en god ide om at snakke lidt om fagenes muligheder og begræsninger. Men kan ikke rigtig se nogle begrænsninger.. hmm.. jeg skriver i dansk og historie.. Dvs. humanistisk og samfundsfagligt.. Hvilke begrænsninger kan der være ved disse fag?
