Søgning på: musik analyse. Resultater: 19721 til 19740 af 25890
-
Vulkaner omkring højderygge
ForumindlægHey!Sidder lige og analyserer de geologiske strukturer omkring Australien, og kom lidt i tvivl om:Dannes der vulkaner ved højderygge opbygget i en konstruktionszoner?Det ville jeg jo mene, men det står ikke angivet i min bog. (Helt præcist er det den del af Den Indiske Oceanryg der er mellem Aust... -
Rhetorical analysis of "The American Promise" HJÆLP!
ForumindlægHej. Skal lave en retorisk analyse af Barack Obama´s tale "The American Promise" (2008). Nogle der har lavet nogle observationer, som de vil være så venlige at dele med mig, da jeg er ret lost? Specielt om appelformerne, etos, logos og patos indgår i teksten, og hvor/hvorfor? TAK :) -
DHO: Jugoslaviens opløsning
ForumindlægHej, Jeg skriver DHO i samtidshistorie på HHX om Jugoslaviens opløsning. Jeg søger ind der kan rette den igennem inden i aften - gerne mod betaling. Jeg har meget svært ved analysen, så jeg vil høre udefra om der er nogen der har forslag til ændring. Vh, Katarina -
Hjæælp til engelsk
ForumindlægHej derude Er der nogen der tilfældigvis ligger inde med noter/analyse til "wine" af Doris lessing eller kan sige mig kort hvad den handler om? Og er der nogen der evt ved hvad digtene "Inland Waterway", af John Betjeman, "River" af Ted Hughes og "River&qu... -
Er der nogen der kender til digtet; min bardoms träd?
ForumindlægHej! Jeg har et dejligt svensk digt, som er skrevet af EDITH SÖDERGRAN, min bardoms träd 1925, jeg har prøvet at sætte mig ind i det, men det er virkelig svært! Så jeg vil spørge om der er nogle herinde der har nogle notater el. har analyseret digtet, som jeg måtte se?!Jeg har søgt på nettet angå... -
Paradise Hotel interview
ForumindlægGodaften, skal analysere nogle afsnit fra Paradise Hotel, og her ville jeg høre om i evt. kendte nogle seertal, ang målgruppen der så paradise hotel eller noget i den dur. Og om i kendte nogle interview på nettet om hvorfor deltagere havde tilmeldt sig Paradise Hotel :) Hilsen Christoffer -
SRP - amerikansk udenrigspolitik
ForumindlægHej! :) Nogle der har lavet en analyse af amerikansk udenrigs- og sikkerhedspolitik under den kolde krig? (med nyttige begreber som realisme, idealisme osv..) Eller bare ved noget om det? :) Synes godt jeg nogenlunde kan finde ud af hvilken politik de forskellige præsidenter førte, men har ... -
redegør for historiske taler?
ForumindlægHej jeg skal i dansk redegør for nogle historiske taler af politikere og forklar retorikken ændring, jeg forstår dog ikke hvordan jeg skal gribe det an? Hvordan viser man en ændringer hvis jeg ikke må gå ind og analysere den? Desuden kan jeg ikke finde noget meteriale på nettet, nogle... -
Syfilis - nervesystemet?
ForumindlægHej :) Jeg sidder i disse uger med studieretningsprojektet i 3g. Jeg skriver om syfilis og har indtil videre skrevet generelt om syfilis og udbredelsen til Europa. Udover det skal jeg analyserer forholdet mellem syfilis og relevante dele af nervesystemet og immunforsvaret. Hvilke dele af hen... -
billedeanalyse
ForumindlægHej alle Jeg har været så heldig at trække kunstmalerier til min mundtlige dansk afgangsprøve. jeg vil derfor spørge jer, om nogen af jer har en ide til et godt billede at analysere. Jeg har tænkt lidt på maleriet udslidt af brendekilde. har i nogle bedre ideer? på forhånd tak -
Engelsk - Samtidshistorie?
Forumindlæghvis jeg nu vælger engelsk(A) og samtidshistorie(B), og emnet kommunikationens teknologiske udvikling. del punkter: Telefonen, internet... hvad kan mine analyser så være? A? B? og hvis jeg vælger engelsk, skal min SRP så være på engelsk, eller er det udelukkende kilderne der skal være på ... -
Hej
ForumindlægJeg skal analysere hvorledes omverdensforholdene fra 1970erne og til nu har ændret sig for virksomheder, der sælger læskedrikke. Jeg har taget udgangspunkt i virksomheden Cult. Jeg har skrevet lidt om fri markedsøkonomi, velfærdsstaten og samlignet reklamer fra 1970'erne til Cult reklam... -
Hej
ForumindlægJeg skal analysere hvorledes omverdensforholdene fra 1970erne og til nu har ændret sig for virksomheder, der sælger læskedrikke. Jeg har taget udgangspunkt i virksomheden Cult. Jeg har skrevet lidt om fri markedsøkonomi, velfærdsstaten og samlignet reklamer fra 1970'erne til Cult re... -
Velfærdsstat.
ForumindlægJeg skriver srp om den danske velfærdsstat og skal til at lave følgende: Lav en komparativ analyse af 3-4 repræsentative udsagn om den danske velfærdsstat og den udvikling, ud fra et historisk perspektiv. Jeg har tænkt mig at bruge anders fogh's fra socialstat til minimalstat - nogle der... -
En skilsmissehistorie
ForumindlægEr der nogle som har læst "En skilsmissehistorie" af Katrine Marie Guldager, som kan give et kort resume? Jeg skal nemlig inddrage den i min analyse, men kan ikke huske den, og har glemt kompendiummet på skolen. Jeg har prøvet at søge efter noget, men forgæves. - Tak på forhånd -
Valg af 3 HCA eventyr
ForumindlægHej jeg skal til at skrive Dansk opgave i 1.g om HCA, jeg har tænkt mig at vælge følgende eventyr:ElverhøiDen grimme ÆllingEvt. Lille TukNogen der vil give mig feedback på, hvor smart det er at analysere de 2 eventyr?Den sidst nævnte er jeg meget i tvivl om jeg skal tage eller ej. -
Et digt i bogen Den sorte ravns forbandelse
ForumindlægHej folkens Jeg skal snart op til mundtlig dansk og jeg har trukket fantasynoveller. Jeg har så valgt en kort afsnit af en bog, hvor der står en slags digt med mange gammeldags ord og jeg tænkte på om i kunne hjælpe med at analysere det eller ihvertfald komme med jeres bedste bud på hvad digtet... -
Danskopgave - ørneflugt
ForumindlægKære kollegaerJeg har besluttet at skrive om Henrik Pontoppidans forfatterskab. Bl.a. vil jeg analysere og fortolke "ørneflugt" og sammenligne den med HCAs den grimme ælling. Jeg har allerede observeret én opgave omhandlende dette emne, men desværre var den mangelfuld. Har i skrevet nog... -
Gaschromatografi
ForumindlægHej,jeg skal lave en gaschromatografisk analyse, hvor stofferne 1-butanol, 1-propanol, methanol og ethanol køres igennem opløst i acetone.Den adskiller jo vha. polaritet, og er det ikke rigtigt at polariteten af alkoholerne er således;methanol, ethanol, 1-propanol, 1-butanol med methanol som det ... -
bjørn borg reklame
ForumindlægHej jeg skal til at lave en analyse til bjørn borg undertøj og jeg har et billede af den. Jeg kan ikke finde noget om hvornår reklamen er trykt og skal virkelig bruge det http://danskundervising.wikispaces.com/file/view/Bj%C3%B6rn_Borg_reklame.JPG.jpg/133954425/799x1104/Bj%C3%B6rn_Borg_reklame.J...
