Søgning på: musik analyse. Resultater: 19741 til 19760 af 25890
-
Cecil Bødker.
ForumindlægJeg skal til at skrive danskopgave i 1.g. Jeg har valgt at skrive om hendholdsvisDet Land Ulydighed og Cementens Vilkår, begge af Cecil Bødker.Nu står jeg og mangler sekundær littæratur. Evt. info om Cecil Bødker eller anmeldelser/analyser og tolkninger af digtene. Jeg ville blive meget glad for ... -
Hooliganisme
ForumindlægHej alle er igang med at skrive srp om hooliganisme og ville i den forbindelse hører om nogen lå inde med en analyse af enten filmen "green street hooligans" eller filmen "football factory". ville være en kanon hjælp. Tænker meget i retningen af miljøbeskrivelse, og ... -
problemformulering
Forumindlæghej jeg vil gerne have noget hjælp til hvad min vudering i min problem fomulering skal være, min problemformulering ser således ud:Redegørelse:samfundets opbygning i Egypten og hvad var slavernes rolle i samfundet(det gamle rige)Analyse: af hvem og hvordan blev de bygget? og hvad blev de brugt ti... -
Den afrikanske farm
ForumindlægJeg skal snart til at skrive danskopgave, jeg læser Den afrikanske farm, af Karen Blixen. Jeg tænkte på om der var nogen der lå inde med et link til, eller en analyse eller noget jeg måske kunne blive inspireret af. Jeg har selv prøvet at kigge lidt rundt, men synes ikke at kunne finde noget rigt... -
Danskopgave - ørneflugt
ForumindlægKære kollegaer Jeg har besluttet at skrive om Henrik Pontoppidans forfatterskab. Bl.a. vil jeg analysere og fortolke "ørneflugt" og sammenligne den med HCAs den grimme ælling. Jeg har allerede observeret én opgave omhandlende dette emne, men desværre var den mangelfuld. Har i skrevet no... -
Læse op mundtligt eksamen.
ForumindlægHej, jeg trak Reklame og har så valgt en Tv-reklame som jeg ville analysere. Derudover skulle man have et oplæsningstykke og her er mit så. http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/17637352 Det er en artikel der handler om selve tv-reklamen, så jeg ville bare lige hører om hvor i synes man måske s... -
Dansk prøveform B
ForumindlægHvordan foregår afgangsprøven i dansk prøveform B? Jeg trak fordybelsesområdet, Science Fiction. Jeg har valgt at arbejde med romanen Frankenstein. Jeg har fundet prøveoplæg og er i gang med at analysere det. Til prøven: skal man så præsentere alt det, man er kommet frem til. Fx personka... -
Hjælp til at finde god reklame
ForumindlægHej allesammen! Jeg er mege frustreret fordi jeg har trukket det jeg mindst ville op i... Nemlig reklamer... Jeg går i 9. Kl. Og skal til at ud af folkeskolen, som i nok har regnet ud. Derfor har jeg virkelig brug for hjælp til at finde en reklame som er god at analysere, for indtil videre har j... -
Marketing mix af køkken
ForumindlægJeg har om de 4 p er men , da det er gruppe arbejde har jeg produkt og pris og jeg skal analyser det udfra to forskellige kerne familie . udfra alle slag køkken. jeg virkelig ikke gå i gang ved ikke hvad jeg skal gøre har valg båede en kerne familie og en kæreste par . så hvordan er det j... -
Find kilder til USAs holdning til Israels bosættelsespolitik
ForumindlægHej alle. Jeg er ved at skrive min SRP, der omhandler Israel-Palæstina konflikten. En del af min opgaveformulering lyder: Med udgangspunkt i en analyse af selvvalgte kilder ønskes en diskussion af den israelske bosættelsespolitik i de palæstinensiske områder og forklar i den forbindelse U... -
Simon Fruelund
ForumindlægHejJeg er ved at skrive en opgave hvori jeg skal skrive en analyse og fortolkning af Simon Fruelunds 2 noveller "Riverdance" og "Der sidder en mand i bussen". Hvis andre kender dem vil jeg gerne høre hvad i er kommet frem til.. evt. konklusion?! Jeg håber nogle kan hjælpe.. -
Indespærret af Olivia Levison
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive SRP og ville høre, om nogle havde analyseret "Indespærret" af Olivia Levison? Det er nemlig en af mine opgaver, og jeg finder den en smule svær.. Hvad er f.eks. temaerne (andet end, at hun vil have lige rettigheder blandt kvinder og mænd) og genren på n... -
Hvad er en tale
ForumindlægHeej Kære SP-folk :) Jeg sidder her med min SRP, og skal til at lave en historiske analyse af en tale. Talen er af Emmeline Pankhurst, holdt i 1913 i Hartford. I talen, taler hun for de engelske kvinders kamp for stemmeret. Hun forsvarer metoder mm. Mit spørgsmål er om en tale er en beretn... -
Indespærret
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive SRP og ville høre, om nogle havde analyseret "Indespærret" af Olivia Levison? Det er nemlig en af mine opgaver, og jeg finder den en smule svær.. Hvad er f.eks. temaerne (andet end, at hun vil have lige rettigheder blandt kvinder og mænd) og genren på n... -
Fourier - ortogonalitet
ForumindlægJeg ved ikke hvordan jeg skal forklare, jeg er villig til at komme med alle de oplysninger jeg har. Jeg har SRP i mat/fys Jeg har om lyd, herunder fourier analyse og aktiv lyddæmpning. Jeg skal lave en teoretisk behandling af svævning ( addition af to eller flere rene toner). Dette tænk... -
Uden slægt
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive SRP og ville høre, om nogle havde analyseret "Uden slægt" af Ragnhild Goldschmidt? Det er nemlig en af mine opgaver, og jeg finder den en smule svær.. Hvad er f.eks. temaerne (andet end ulykkelig kærlighed) og genren på novellen? Håber der er nogen, d... -
Hjælp til AT
ForumindlægHej, Jeg skriver AT i historie og dansk. Jeg skriver og slavehandlen der foregik på de dansk vestindiske øer, om slavernes frigivelse i 1848 og om Peter Von Scholten som frigav dem. Jeg skal i dansk analysere og fortolke en tekst der passer til dette emne, er der nogle der kender en tekst der omh... -
GDP - composition by sector
ForumindlægHej allesammen, går ud fra at nogle af jer har brugt cia world factbook til at analysere erhvervsstrukturen i de lande skriver om. Hvordan ser man tilbage i tiden, altså ikke bare GDP - composition by sector for 2010? Jeg kan nemlig ikke finde ud af, at finde tidligere data. Håber at der er ... -
HASTER!
ForumindlægHej. Jeg har snart en mundtlig eksamen i dansk, hvor jeg har valgt novellen Tårer, og jeg er i tvivl om, hvad jeg kan fortælle om ved analysen. Jeg har personkarakteristik, miljøbeskrivelse, tid og berettermodel, er der mere? Og hvordan vil berettermodellen for novellen være? Jeg skal også per... -
Herodot
Forumindlæghey jeg skal op i old her til eksamen, og har styr på det meste, men de små historier i Herodot forvir' mig en hel del. Jeg mener her To historier under LOGOI Polykrates ring og Nilen. Nogen der har læst dem som kan hjælpe til med hvad man skal snakke om i sådan en tekst? perspektivering og a...
