Søgning på: musik analyse. Resultater: 19761 til 19780 af 25890
-
Forslag til kilder til den kolde krigs afslutning?!
ForumindlægHej, Jeg er i krise, for jeg mangler en kilde/kilder at analysere i mit AT-projekt. Jeg skal finde kildemateriale, der dokumenterer etableringen af en ny grad af tillid mellem supermagterne i forbindelse med den kolde krigs ophør. Er der nogen, der kender nogle kilder, der vedrører dette? Jeg håb... -
Kilder til den kolde krigs ophør, der viser tillid mellem supermagterne
ForumindlægHej, Jeg er i krise, for jeg mangler en kilde/kilder at analysere i mit AT-projekt. Jeg skal finde kildemateriale, der dokumenterer etableringen af en ny grad af tillid mellem supermagterne i forbindelse med den kolde krigs ophør. Er der nogen, der kender nogle kilder, der vedrører dette? Jeg håb... -
SRP: Postmodernisme
ForumindlægHeeej derude :) Jeg skriver SRP i engelsk/mediefag, og skal lave en analyse og fortolkning af "Fight Club" med udgangspunkt i postmodernetræk. I min opgave står der så, at jeg skal persepktiver til andre postmoderne værker (film/bog)... har i nogen forslag til hvad jeg kunne pere... -
HTX Eksamen
ForumindlægHey all...der må være nogle htxere her inde :) 2. år. mundt engelsk.. man trækker en kendt og en ukendt tekst. man gennemgår den ukendte på dansk, og oversætter stykket som er markeret. gennemgår den kendte text på eng. analysere perspektivere den.hurtig gennemgang af projetk, hva har du lavet, h... -
SRP Starbucks' Virksomhedskultur..... HJÆLP
ForumindlægHej jeg er ved at skrive SRP og sider fast i min problemformulering står der: "Foretag en analyse af Starbucks’ virksomhedskultur og anvendelse af promotionparameteren i forhold til de beskrevne amerikanske værdier" men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive til virksomhedskult... -
DHO - Historieanalyse?
ForumindlægHej Jeg er netop igang med at skrive min DHO, hvoraf jeg har en kilde, som jeg skal analysere. Blandt andet ved brug af kildekritik. Jeg er lidt forvirret over hvad jeg konkret skal skrive. Jeg skal jo ikke snakke om troværdighed og om kilden er første- eller andenhåndskilde. Håber nogl... -
De fire fortællemåder?
ForumindlægJeg skal analysere Niels Hav's "Tyrken" . Og jeg skal finder ud af noget omkring hvilken fortællemåde den er skrevet i , men jeg ved ikke hvad de fire fortællemåder er ... Og de beskrivelser jeg finder på nettet forstår jeg ikke rigtig . Nogle der kan hjælpe ??? -
11/13 tallet
ForumindlægHey..Mig og min ven sad lige og diskuterede selve eksamen...Jeg mente at man bare skulle kunne det præcist efter bogen, også var 11 tallet hjemme...Han havde derimod, fået afvide af hans lærer, at man på en eller anden måde skulle analysere det hele...Så vil bare spørge jer, der har været oppe i ... -
Eksamens Hjælp.. : (
ForumindlægEr der nogle som har et referat eller en analyse til følgende tekster..:1: Vom Ritter, der nicht aus seiner Rüstung herauswollte2: Sie glotzen mich an wie eine Ausserirdische3: Du bist ein Freizeitnazi4: Was wollen sie von mir?5: Einfach anders6: Alptraum7: Es geschah am hellichten TagDet vil... -
Hvilken metode er teorier? I NEED HELP :p
ForumindlægHej. Hvilken metode er det, når jeg har analyseret en novellen, også i samfdelen forklarer Thomas Hylland Eriksens identitetsstrategier og kobler disse til personerne i novellen? Ooog :D Hvis jeg har nogle teorier (Gordon W Allports Kontaktteori), som jeg gerne vil bruge til forslag til løsning i... -
opgave om iagttagelse
Forumindlæghej venner, jeg vil gerne høre om der er nogen som er i gang med pædagog uddannelsen??? jeg er i gang med min øvelsespraktik og skal lave en hel masse iagttagelser og dernæst skal analysere dem....jeg har ingen anelse om hvordan opgaven skal se ud. hvis der nogen der sidder med lignende opgaver v... -
latin nørd søges..
Forumindlæghey allesammen...skal op i latin i 1G sproglig...det hele går fint...men mangler vist et par analyser og noter til bogen "ludus og "ars minor" ville høre om det er nogen der har dem?og hvis der er en nørd (på den fede måde) herinde hvis email jeg måske kunne få så jeg kunne skrive ... -
Anthony Giddens og identitetsdannelse.
ForumindlægJeg skriver om Anthony giddens belysning af identitetsdannelsen i det senmoderne samfund og har analyseret Frk smillas fornemmelse for sne for at illustrere en identitetsdannele. Er der nogen som har nogle gode ideer eller gode oplysninger om Anthony giddens og identitetsdannelse eller evt nogle ... -
Hjælp til 3. persons fortæller?
ForumindlægHeej, jeg er igang med min SRP og jeg sidder og er igang med min analyse del. Jeg har en roman der har en alvidende 3. persons fortæller. Jeg ville gerne skrive om hvad måske fordele og ulemper er ved at bruge det. Men jeg kan ikke komme på noget og har ledt ret længe efterhånden. Håber de... -
Den blomstrende have.
ForumindlægHej Alle Jeg skal snart til afgangsprøve i mundtlig dansk og er ved at lave min analyse men sidder desværre fast ved mit sidste punkt: personkarakteristik. Jeg kan ikke finde ud af, hvordan de tre hovedpersoner Thomas, Erik og Mette udvikler sig i løbet af novellen. Jeg håber der er nogen der... -
Case om JBS undertøj
ForumindlægHeej Vi sidder og er igang med en caseopgave omkring JBS-koncernen, men har problemer med at finde problemstillinger for virksomheden.. Er der nogen, som har haft om virksomheden og evt. haft en case, og som har mulighed for at give os nogle ideer til problemstillinger? Og så også svagheder i SWO... -
Eksamen imorgen hjælp!
ForumindlægJeg har valgt at analysere, og skal fremlægge imorgen. Jeg har øvet det hele, og kan nogenlunde det hele. Det eneste jeg mangler at at finde fortællerteknik, men kan ikke finde ud af om det er monolog, eller indirekte :( Har valgt jomfruen, kan nogen evt hjælpe? https://lenesdanskhold.files.wordp... -
hovedtema – bi- eller sidetemaer??
ForumindlægJeg analyserer debatindlægget "nydanske forældre er sev skyld i deres sønners deroute", som blev udgivet i Politiken i 2012. Jeg har indtil videre skrevet, at hovedtemaerne er integration og opdragelses, men hvad skulle bi- og sidetemaerne så være? Artiklen er ikke om meget andet, og je... -
Robinson den yngre (Joachim Campe)
ForumindlægSøde Søde Folk herinde..!!Jeg mangler desperat hjælp...Jeg skal analysere en tekst "Robinson den yngre". Men kan ligsom slet ikke komme igang..!! så hvis der nu tilfældigvis er nogen der tidligere har lavet den opgave ville jeg blive meget glad.. bar en lille smule hjælp er altid godt..... -
Dansk eksamen
ForumindlægHej, Nu ved jeg ikke om jeg har forstået det helt rigtigt, men i de første 10 min af prøven skal man analysere sit prøveoplæg. I de resterende 10 min skal man have en samtale med censor og lærer. Hvad indebærer samtalen? hvilke spørgsmål stilte de jer, da i var til eksamen i dansk? hvad kunne...
