Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 19761 til 19780 af 27764
-
Fortolkning = perspektivering ???
ForumindlægHej , Jeg sidder nu og vil gerne skrive en fortolkning i min analyse af eventryet svinedreng af H.C Andersen. Jeg ved faktisk ikke hvad er fortolkning for noget ,og hvordan skal man fortolke ?? betyder fortolkning at perspertivere ???? tak -
Dokumentarfilm
ForumindlægHej, jeg skal til den mundtlige danske afgangsprøve i år og har trukket fordybelsesspørgsmålet "Dokumentarfilm". Derfor spørger jeg jer nu, om i kender en virkelig god dokumentarfilm, der er til at analysere og fortolke ;) Det ville være super ! :D -
litteratur der omhandler skattesvindelsagen
ForumindlægJeg er igang med at skulle skrive en SRP om den store udbytteskatsag, hvor Danmarks statskasse blev tømt for flere milliarder. Jeg leder efter noget litteratur som kan analyseres fx digte, sange, læserbreve, bøger. Nogle bud???? -
problematisk problemformulering
Forumindlæghej alle. står i AT til knæene, og skal til at skrive en synopsis. Emnet er atomprøvesprængninger, og de to valgte fag er engelsk(historie eller analyse) + biologi. tænker på noget med evt følgeskader, eller noget angående de omtalte "downwinders". nogen idéer, eller nogen hjælp ? :D -
DANSK EKSAMEN - SKYGGESIDER
ForumindlægJeg har så trukket "skyggesider" til min eksamen. Nogle gode hjemmesider/bøger om skyggesider, ens mørke sider, Freud's æg(det'et), eller andet godt som jeg ville kunne bruge. Mit prøveoplæg er en kortfilm. Det her er mere for at have baggrundsviden for min analyse. -
henfald
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med denne opgave? en Λ partikel i hvile henfalder til en proton og en pi - minus meson. a) opskriv reaktionsskemaet og analyser det på kvarkniveau. b) hvilken type vekselvirkning er der tale om? på forhånd tak. -
Drivhuset - Novelle download
ForumindlægHej ! :-D Kan jeg downloade/købe novellen 'Drivhuset' et eller andet sted ? :o Har forsøgt at søge efter den på nettet, men der dukker kun analyser af 'Drivhuset' op :-( -
Engelsk
ForumindlægHeej.. Er der nogen der kan hjælpe mig med at få svaret på et spm, som lyder : Analyse which companies are using the privacy against the (coming) employee’s? Jeg ved ikke hvor jeg skal begynde, og hvad jeg skal skrive om.. ?? -
Hermeneutikken??
ForumindlægHej, jeg er godt med på hvad hermeneutikken er. Nemlig en forforståelse som har indvirkning på vores analyse Og fortolkning på tekst. Men er hermeneutikken en metode indenfor danskfsget eller historiefaget? Og er diskurs også en metode i begge fag?? -
Dansk mundtlig - Dokumetar
ForumindlægHar idag trukket mit fordybelses område som er : I medierne. Og som krav skal jeg vælge en dokumentar. Havde slet ikke overvejet dokumentar genren, og er helt på bar bund. Nogen der kender en god dokumentar egnet til analyse, 9 klasse? Håber virkelig på hjælp! -
Martha christensen, Dragen
ForumindlægJeg har trukket et fordybbelses område der hedder ondskab. Og jeg har valgt novellen der hedder Martha christensen, Dragen. Jeg skal analysere den og finde ud af hvilken ondkab der indgår i den. Er der nogle der kan hjælpe mig?? -
Tysk noter
ForumindlægHej alle skal til prøve i tysk og vil høre om der er nogle som har nogle rigtig gode noter til disse emner: Hjælpeverb. Sv. Vb St. Vb. Modalvb. Person. Pron. Kasus/analyse/artikler, bestemte og ubestemte Bisætnings indledere/ordstilling i bisætninger På forhånd tak -
ældre tekster -afgangseksamen
Forumindlæghej alle sammen! skal op til 9. klasses afgangsprøve om et par uger og har trukket "ældre tekster" i dansk. har i nogen ideer på en tekst som er god at analysere samt perspektivere? håber i kan hjælpe mig, da jeg er lidt på bar bund -
anderledeshed filmklip/kortfilm
Forumindlægjeg har trukket anderledeshed - Filmklip/kortfilm til min synopseprøve i niende klasse, men jeg har ret mange problemer med at finde en film som jeg kan bruge til min analyse. kom med nogle forslag med nogle film med anderledes elementer i. -
Kommunikationens fire niveauer
ForumindlægHej, jeg har en opgave som hedder "i analysen skal du både bruge kommunikationsens fire niveauer og transaktionsanalysen....." den sidste har jeg styr på, men jeg kan ikke forstå de fire niveauer hvordan det bruges, er der nogen som har et eksempel på hvordan den bruges? -
Diesel reklame: "Global warming ready"
ForumindlægVi skal analysere diesels reklame, men vi kan simpelthen ikke finde ud af hvad glasset symboliserer. Der sidder en sorthåret dame, og hælder vand ned i en mand mund. Hvad kan det symbolisere i sammenhæng med emnet? på forhånd tak -
SRP Afsætning - Tysk
ForumindlægHej jeg har valgt at arbejde med fagende afsætning og tysk... Kan man så godt vælge at arbejde med en tysk virksomhed, hvor man analysere sig frem til virksomhedens fremtidig muligheder, altså finde frem til eksport land og de kulturelle forhold mellem dette land også Tyskland ?? er det en muli... -
hjæææælp
ForumindlægJeg skal skrive en analyse af Dan Turélls dig - Den gale videnskabsmand. Er der nogen der ved noget der er værd at vide? :O Jeg kan bla. ikke finde ud af hvornår den er fra, men værst af alt, så ved jeg ikke hvad den dybere mening med digtet er! :S:S:S -
I Am Here - Jesper wung-sung
Forumindlæghej alle jeg er i gang med at arbejde med "I Am Here" af Jesper Wung-Sung, og ville høre om der er nogen der har lavet en analyse eller har opgaver til den? hvad mener i, der er temaet i essayet? hvad er det Wung-Sung vil med essayet?¨hvad mener i om konflikten i essayet? ta... -
Hvad hedder hovedpersonen i Den tolvte rytter??
ForumindlægSimpelt spørgsmål :p Er der nogen, der ved hvad hovedpersonen i Den tolvte rytter af Ib Michael hedder?? Analyserer et uddrag af romanen og er dødtræt af at skrive "Hovedpersonen i Den tolvte rytter...." - ville være en del lettere med et navn ;D På forhånd tak!
